XxLiEsJuHhxX schreef:Hier hebben wij een kat die ons ook wanhopig dreef. Hij sproeide en deed kleine plasjes overal. Soms sprong hij op schoot en deed een van de 2 direct op/tegen mij ook of hij sprong op bed in de ochtend en deed een van de 2. Verder sproeide hij ook heel erg in de kattenbak, de bank, bureau enz enz.
We hadden al 2x urine naar de dierenarts gebracht maar kwam gewoon schoon terug. Uiteindelijk was het gewoon echt niet meer mogelijk want we konden gewoon niet meer normaal leven en hij begon ook te sproeien tegen gasten (nooit tegen mijn vriend overigens). Daarnaast was er niks aan hem te merken. Hij at normaal, speelde en deed alles wat een gezonde kat doet.
Op een moment waren we het echt helemaal zat we hebben hem, na weer een schoon urine onderzoek, naar de dierenarts gebracht voor onderzoeken en toen bleek hij op de rontgenfoto een grote blaas steen te hebben. Hij is direct geopereerd om die weg te halen. De steen was zo groot als een 2 euro muntstuk. Sinds die steen weg is hebben wij onze kat weer terug. Hij sproeit niet meer, plast nergens meer behalve in de kattenbak enz.
Ik voel mij nu achteraf dus wel heel schuldig want hij heeft goed 1 jaar met enorme pijn en ongemakken geleeft en het ons proberen duidelijk te maken met het plassen en sproeien.
Je hoeft je totaal niet schuldig te voelen! Maar wat een interessant, verhelderend verhaal. Heel goed om ook deze kant een keer te horen. Dus ook als de urine schoon is, betekent het niet dat er geen ongemakken zijn wat betreft de urinewegen. Dankjewel! Fijn om te horen dat het goed gaat met je kat!