Handsfree met de hond wandelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Re: Handsfree met de hond wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:51

Kim welke kortingscode is dat? Mijn portemonee heeft ook gekrijs in het verschiet!! _O-

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:52

Mag ik hier ook een vraag stellen? Hebben jullie ook ervaring met een langere lijn en de heupgordel? Is dat een optie voor bijv. een 5m lijn. Of is dat super onhandig omdat het dan steeds over de grond sleept als de hond niet heel de tijd voor je uit blijft lopen?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:55

_coquette_ schreef:
Mag ik hier ook een vraag stellen? Hebben jullie ook ervaring met een langere lijn en de heupgordel? Is dat een optie voor bijv. een 5m lijn. Of is dat super onhandig omdat het dan steeds over de grond sleept als de hond niet heel de tijd voor je uit blijft lopen?

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat dat handig is, ik breek nu al mijn nek als mijn hond keurig naast me komt rennen wanneer de bulk van de energie eruit is :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 11:01

Ik zou een lange lijn ook zeker niet doen icm een gordel (net als dat je je hond ook alleen met een goed tuig aan de gordel vast maakt, dat zijn imo gewoon van die dingen waar je niet van afwijkt zeg maar). Aan een gordel zou ik echt alleen werken met bungee lijnen, of iig deels bungee. Nog los van dat het praktisch niet handig is denk ik met lopen nee (denk dat je constant over zo’n lijn gaat struikelen plus ik kan me niet voorstellen dat je hiermee nog fatsoenlijk kunt ingrijpen wanneer je met wandelaars/tegenliggers te maken krijgt omdat het dan zo’n onhandig systeem is, met een bungee lijn/kortere lijn is dat beter te handelen), is het gewoon niet echt top voor je hond zelf omdat er niks is wat kan opvangen wanneer er kracht gezet word. Of je hond moet echt 0,0000 spanning er op zetten en je zou evt met een tussen bungee stuk werken, maar het is echt niet aan te raden. Dan zou ik eerder kijken voor een wat langere bungee lijn - wat bv met Bikejöring gebruikt word, maar niks is zolang natuurlijk als een 5-10m lijn en accepteren dat je hond dan gewoon geen 5m beschikbaar heeft. Daar wennen jullie beiden wel aan, maar is wat je wilt natuurlijk. Ik wissel sws afhankelijk van het soort wandeling af welk materiaal we gebruiken. Ik loop dus niet Altijd met gordel, maar soms ook gewoon met een lange lijn of zelfs een jawel… flexi. En soms alleen een halsband en korte leren lijn mee wanneer ik ergens een kortere ronde loop waar ze gewoon los loopt grotendeels. Ligt echt eraan waar we lopen, wat voor wandeling het is, etc.

TS
Oeh mooie haul! Veel plezier ermee gewenst. Is idd even een investering maar dit soort kwaliteit producten gaan wel een hondenleven lang mee- moet je maar aan denken hahaha.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 11:10

_coquette_ schreef:

Ik heb mijn hond aan de heupgordel met een flexi riem van 5 meter. Meestal heb ik mijn hand erop en als het nodig is hou ik haar korter. Met passerende auto's enz let ik altijd op. Mijn hond is wel al oud en ik woon in een rustig gebied.

TS, veel succes, ben benieuwd!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 11:48

KimD schreef:
Century schreef:
Ik ben maar gelijk voor kwaliteit gegaan. Mijn hond is anderhalf en gaat hopelijk nog wel even mee ;), dus ik vond het wel een investering waard. Ik heb Rock Harnass Long, CaniX Belt 2.0 en Touring Bungee Adjustable gekocht. Allemaal van Non-Stop.

Mijn portemonee is niet blij :')

Heb je gebruik gemaakt van de kortingcode die altijd werkt? Dan krijg je 20% korting. Dan schreeuwt je portemonnee nog altijd, maar minder. :+

Edit: ik heb dit bericht ook per PB gedaan, misschien ziet TS het dan sneller.

Ik heb helaas niet bij NonStop zelf besteld, de gordel (ook net een iets ander model) was daar uitverkocht. En de trip waar ik dit graag voor wil hebben is over twee weken, dus ik wilde niet wachten. Kan ik het nog een paar keer proberen voor we het meenemen :)
Oh, het lijkt nu wel weer in de shop te zijn.. Ik denk wat er mis ging, is dat ik naar versie 1 heb gekeken, en die is er niet meer. Maar versie 2 wel, en die heb ik nu besteld op een andere site omdat ik niet door had dat die ook op NonStop te krijgen was. Nou ja, ik denk dat ik het maar laat maar zal het zeker onthouden voor een volgende keer :j
Ik heb het tuig op Marktplaats kunnen kopen (met kaartje er nog aan), dus daar in ieder geval iets korting kunnen krijgen.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 11:57

Als iemand anders de bungee adjustable nog goedkoper zoekt, ik heb 'm ook nog steeds te koop staan :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 12:02

Oh dat had ik niet door! Dat was ook een goed idee geweest.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 13:44

_coquette_ schreef:

Ligt ook aan de hond overigens, ik ben geen fan van flexi-riemen, de duivel op een katrolletje. Maar helaas genoodzaakt ze steeds meer te gebruiken in bepaalde gebieden en in het buitenland op wedstrijd bijvoorbeeld. Onze honden kunnen in sommige combinaties gewoon met meerdere met die dingen wandelen omdat ze geleerd hebben op hun positie te blijven.

Zo heb ik dus laatst met drie flexi's aan de heupgordel 10km door het bos gewandeld hier. Maar Maze & Spicy wijken niet van hun plek en Nil was in dit geval de enige die we af en toe van de andere twee moesten losknopen. :+ Dit doe ik hetzelfde met lange lijnen, alleen vind ik dat lastiger op lange(re) wandelingen omdat met het weer van de afgelopen maanden die dingen dusdanig smerig worden, ik er aan het einde van de wandeling niet meer aan wil met mijn handen.

Zo heb ik ook een hele poos één hond aan de lange lijn aan de gordel gehad en de rest los, ook dat ging prima. Ze braken hier en daar de nek maar dan moeten ze maar opletten, doen ze één keer en dan niet meer.

Het kán dus zeker wel, maar je moet wel een hond, of honden hebben die beseffen dat er nog iets aan het uiteinde hangt en niet de hele tijd van links naar rechts vliegen. :Y)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 13:50

_coquette_ schreef:

Ja ik wandel soms zo met mijn honden. Mijn honden kunnen ivm sterk jachtinstinct niet loslopen. Bij ons in de buurt is een mooi ruim veld en daar loop ik wel eens met hun. Dan doe ik mijn heupgordel om en laat ik de honden aan de 10 meter lijn daar lekker struinen. Het is fijn dat ik dan mijn handen vrij heb en rustig kan wandelen, mijn honden hebben dan toch ook wat meer vrijheid zonder dat ze weg kunnen lopen.
De lijn sleept wel over de grond maar dat geeft niet, ik hoef op die plek geen rekening te houden met bomen, struiken of verkeer.

In het bos gebruik ik of mijn bungee lijn of mijn 5 meter (klimtouw) lijn, die kan ik ook makkelijk korter maken door er een lus in te leggen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 23:03

Ik heb de gordel en lijn vandaag binnengekregen. Gordel even gepast, en ik heb de juiste maat, maar blijkbaar toch wel flinke bovenbenen :P maar het past. Binnenkort maar eens een paar keer zo met hem gaan wandelen zodat we beiden kunnen wennen voor we op de grote trip gaan.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-25 20:06

Afbeelding
We moeten er allebei nog wat aan wennen, maar het is wel heel erg fijn de handen vrij te hebben.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 22:37

Wat leuk TS!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 22:50

Vooral jaloers op de sneeuw <3

Schuur_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 23:56

Ik heb een tijd mijn honden aan een bikejoring lijn gehad aan de gordel (verkeerd besteld) maar dat werkte voor geen meter. Veel te lang en dan bleef ik maar ophalen em vasthouden. Nu de wandelversie en die is perfect. Ik vind het heerlijk om de honden aan de heupgordel te hebben.

Ik heb nu 2 honden en een duo bungee. Zou het handig zijn om 2 aparte lijnen te gebruiken ipv die met de split op het einde?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 18:54

Dank jullie, en ja, de sneeuw is tof! Vindt de hond ook haha.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 19:44

Ohh heerlijk zeg, geniet ze (maar zal vast goedkomen ja) <3

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 21:19

Heerlijk! Lappen in de sneeuw, dan zie je echt dat ze ervoor gemaakt zijn hè <3

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 22:41

Het eerste wat hij wil is erin rollen en zijn gezicht erin wrijven. Hij blijft de sneeuw maar opzoeken. Het valt me op dat hij ook zijn tenen wijd zet (als sneeuwschoenen) en gewoon niét uitglijdt. Dit is echt waar hij hoort. :j