Wat is een fijn kattentuigje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 16:12

xoranlover schreef:
CrazyCat schreef:

Als ik een Somali zie dan weet ik dat het waarschijnlijk ook een veilig tuigje is voor onze nieuwe aanwinst (abessijn) die ik overeen kleine 4 weken ga ophalen.

Haha ja mijn abessijn heeft het tuigje ook maar kon daar zo snel geen foto van vinden.

Maar wat leuk!

Ik zie dat jullie ook een cattery hebben. Wij zijn gestopt met fokken toen we 13 jaar geleden naar Oostenrijk verhuisden. Onze cattery was Aby Forest.

We hebben nog een 13 jarige aby dame uit onze eigen lijnen en het kitten dat komt is achter kleinkind van onze toenmalige dekkater Gotabelo Raschid. (waar onze 13 jarige Skye een dochter van is)

Afbeelding

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 16:14

Ik heb dit tuigje van Dogfinder voor mijn kat, maatje XXS.

Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 18:53

CrazyCat schreef:
xoranlover schreef:

Haha ja mijn abessijn heeft het tuigje ook maar kon daar zo snel geen foto van vinden.

Maar wat leuk!

Ik zie dat jullie ook een cattery hebben. Wij zijn gestopt met fokken toen we 13 jaar geleden naar Oostenrijk verhuisden. Onze cattery was Aby Forest.

We hebben nog een 13 jarige aby dame uit onze eigen lijnen en het kitten dat komt is achter kleinkind van onze toenmalige dekkater Gotabelo Raschid. (waar onze 13 jarige Skye een dochter van is)

[ Afbeelding ]

Knap ding <3

Veel plezier ermee.
Kittenkopers van mij raad ik ook altijd aan om het beroni tuigje te kopen. Zijn inmiddels meerdere die het hebben. En die zeer regelmatig gaan wandelen.

marleen_88

Re: Wat is een fijn kattentuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:05

Wat een knap kittenkind.

Wij gaan voor het Beroni tuigje kijken voor onze Bengaal.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:38

Wij hadden een anti escape tuigje besteld van Etsy voor onze oudste kat, destijd nog kitten in de hoop dat ze daar mooi in zou groeien. Helaas ging haar pootje steeds door het stukje band wat op haar borst liep waardoor het tuig scheef ging. Voor haar hebben we veel verschillende tuigjes geprobeerd, ook treponti. Daar was ze binnen een paar minuten alweer uit, omdat ze ging rollen. Voor haar hebben we nu een simpel H-tuigje van de dieren winkel.
Onze kitten van 10 maanden heeft de eerste periode een kittentuigje gehad en past nu het anti-escape tuig, wat we in eerste instantie voor onze andere poes hadden gehaald. Ze heeft wat langere poten waardoor hij bij haar wel mooi blijft zitten.
Binnen vind ze het niet zo leuk om hem om te hebben, maar zodra ze buiten is heeft ze er geen last van.Afbeelding

Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:48

TS, heb je inmiddels een ander fijn tuigje gevonden? Ik ben ook op zoek en twijfel momenteel tussen Tre Ponti en Beroni Easy Walking.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:57

Westhof schreef:
TS, heb je inmiddels een ander fijn tuigje gevonden? Ik ben ook op zoek en twijfel momenteel tussen Tre Ponti en Beroni Easy Walking.

Ik ben niet ts maar heb door dit topic beide in gebruik gehad. Ik heb wat ontsnappen betreft een beter gevoel bij de beroni dus daar ga ik mee verder nu.
De tre ponti leek hij wel heel comfortabel te vinden.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:08

Azmay schreef:
Ik ben niet ts maar heb door dit topic beide in gebruik gehad. Ik heb wat ontsnappen betreft een beter gevoel bij de beroni dus daar ga ik mee verder nu.
Bedankt voor je antwoord! Ik heb ook het gevoel dat Beroni wat veiliger is ja. Waar heb jij het tuigje besteld? Ik heb mijn oog op deze laten vallen: https://www.kattentuigje-24.nl/easy-wal ... oofd-grijs, maar de site werkt op mijn mobiel niet goed en voelt een beetje shady…

De Tre Ponti is op voorraad bij een dierenwinkel in mijn buurt zie ik, dus dat komt wel goed. Waarschijnlijk wordt het toch een kwestie van beide proberen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:23

Westhof schreef:
Azmay schreef:
Bedankt voor je antwoord! Ik heb ook het gevoel dat Beroni wat veiliger is ja. Waar heb jij het tuigje besteld? Ik heb mijn oog op deze laten vallen: https://www.kattentuigje-24.nl/easy-wal ... oofd-grijs, maar de site werkt op mijn mobiel niet goed en voelt een beetje shady…

De Tre Ponti is op voorraad bij een dierenwinkel in mijn buurt zie ik, dus dat komt wel goed. Waarschijnlijk wordt het toch een kwestie van beide proberen.

Heb beide voor een euro of 5 tweedehands gekocht ;)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:28

Westhof schreef:
Azmay schreef:

Ik heb ook daar besteld. En kittenkopers ook. Niks mis met die website.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:33

Azmay schreef:
Heb beide voor een euro of 5 tweedehands gekocht ;)
Netjes, dat is een koopje. Ik zie in de maat die ik zoek zo niets tweedehands.

xoranlover schreef:
Ik heb ook daar besteld. En kittenkopers ook. Niks mis met die website.
Goed om te weten, dankjewel. Ik zal morgen op de laptop eens kijken of het wel lukt om een maat te selecteren.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:52

Ik ben na een paar tuigjes op een klein “escape proof” hondentuigje uitgekomen via de dierenwinkel hier.
Beide katten vinden het meer dan prima en bij druk naar voren en achteren komen ze er niet uit.
Afbeelding

Ze vinden het geweldig om de tuin te ontdekken, maar hebben het liefst dat ik als hun personeel aan een lijntje overal mee naar toe en onderdoor / tussendoor loop. :')

Edit: het lijkt zo heel strak bij de buik te zitten, maar is gewoon netjes aangesloten. Iets met nog veel haar en achteraan een hangbuik.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:52

Ik heb net het Beroni tuigje besteld, ik ben benieuwd! Kat zat een beetje tussen de 2 maten in en ben nu voor de kleinere maat gegaan, hoop dat die goed is.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 22:00

Het Beroni tuigje is binnen en hij past :) Nu langzaam de kat eraan laten wennen.

Ik ben ook nog op zoek naar een rugtas waar hij in kan, met name als er bijv. een hond aan komt. Iemand daar toevallig ook tips voor? Het moet wel echt een stevige zijn, kat is rond de 7kg.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 22:04

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 22:14

Precies die heb ik ook! Hele fijne tas. Omdat er bij mij altijd een kat in en een kat op de tas zit, hebben wij hem verstevigd.
Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 22:26

Bedankt voor de tip, die tas ziet er inderdaad goed uit!

M.b.t. het meten, mijn kat vindt dat ook niet leuk. Hoe ik het snel en zonder gemiep heb gedaan is een stukje touw afknippen en dit om zijn nekje en om zijn buik houden, met je vinger het punt vasthouden waar het touw elkaar raakt en dit langs een meetlat leggen. Dan weet je hoeveel cm het is :)

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 23:18

Grappig, wij hebben ook die tas. Toevallig van het weekend gebruikt en zat er eentje in en de ander hebben we er voor het eerst boven op gezet. Dan zakt hij wel wat in haha, de zwaarste zat bovenop. Maar wel goede tip om hem te verstevigen!
Katten wegen 3,5 en 4,5 kilo, dus dat moet met die van jou wel te doen zijn.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 23:19

marleen_88 schreef:
De Beroni heeft ook onze voorkeur. Nu de Bengaal zien te meten, die houdt niet van gefrunnik aan zijn lijf. :=

Wij hebben deze tassen. https://www.bol.com/nl/p/bfreshpets-hon ... androidapp

Wij hebben het opmeten met z'n tweën gedaan. Eentje voerde de kat een liquidsnack en de ander paste snel het tuigje aan.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:46

Even een half uurtje het tuigje aan en samen spelen om te wennen. Kijk nou <3

Afbeelding

Ik heb inmiddels ook een tracker die ik eraan kan maken om zijn exacte locatie te achterhalen. Hoop het nooit nodig te hebben, maar je weet maar nooit.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:10

Zijn er meer sites die de tuigjes van Beroni verkopen? Ik had er eentje besteld bij kattentuigje24 maar krijg 5 minuten later een mail dat de bestelling is geannuleerd, zonder reden erbij. Erg vervelend...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 19:18

Het meten is gelukt, Beroni tuigje is besteld. Hopelijk snel binnen, zodat we lekker naar buiten kunnen in het mooie weer.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 19:38

Elani mocht ook weer mee wandelen. Deze keer een H tuigje zodat je haar kraag goed ziet.

Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 19:52

Ohhh die foto’s, waanzinnig! Prachtige kat ook!

Ik heb het Beroni Easy Walking Kattentuigje 2.0 escape-proof besteld. Ben erg benieuwd hoe lang het duurt eer hij hier is en vooral benieuwd hoe hij gaat zitten bij onze Maine coon dame.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 20:03

Toffe foto's Xoran!

Die heb ik ook besteld Cursebreaker.