Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laura1987 schreef:Een Sphynx verhaart niet, maar zag dat die afvallen.
Ik heb 2 heilige birmanen en die verharen veel meer dan mijn Maine Coon met heerlijk gladde niet klittende vacht.
c_alsemgeest schreef:laura1987 schreef:Een Sphynx verhaart niet, maar zag dat die afvallen.
Ik heb 2 heilige birmanen en die verharen veel meer dan mijn Maine Coon met heerlijk gladde niet klittende vacht.
Buiten het feit dat ze niet meer 'mogen' zijn sphynxen echt niet onderhoudsvrij. Je hebt dan geen haar, maar wel huidvet, oorsmeer en die fijne bruine kloddertjes uit de klieren bij de nagels. Bij andere katten verdwijnt dat in het haar. Bij sphynxen in je huisdaarom moet je ze ook soms wassen.
Oosterse rassen verharen ook weinig, maar zijn zeker niet rustig
Zou dan eerder denken aan een Russisch blauw oid.
marleen_88 schreef:PaulSimonFan schreef:Wij hebben 2 Bengalen. Prachtige raskat. Maar kort haar. Geen onderhoud aan nodig. Ze houden zelf hun vacht bij.
Wij hebben ook een Bengaal, ik neem aan dat die van jou ook gezellig vocaal zijn en mega zoomies hebben? Lijkt mij in deze situatie niet helemaal gepast.
troi schreef:Ik moet zeggen dat ik van mijn htk kat ook weinig haar vind. 1x per week haar vaste plekje zuigen en verder mijn standaard dagelijkse zuigrondje.