Kattenbrok wat goed vult

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:11

Earth schreef:
Nou ik zeg het met schaamrood op de kaken, maar Guuz is bijna 2 kilo te zwaar. Hij fluctueert al sinds kitten heel erg met zijn gewicht. Kooz is ong 800 gram te zwaar. Dus er moet echt wat veranderen.

Ik zal eens kijken welke Applaws nog meer heeft, ik dacht dat dit de hoogste was.

Oh :') :')

En Guuz is ook die stresskip van je vorige topics? Ansich vind ik een neurotische kat met veel stress (als ik je topics goed herinner) die echt serieus te zwaar is wel knap. Is er wel eens bloed geprikt en wanneer was de laatste keer?

Hoe voer je? Pikt Guuz mee van Kooz of eten ze beide apart?

Met zoveel overgewicht zou ik meer natvoer gaan geven. Dus 2x per dag en dan een keer brokjes weglaten natuurlijk. Dat vult toch beter dan brokjes en kun je dus ook makkelijker wat minder geven.

Edit: een sterilized variant kan ook nog helpen. Applaws heeft die ook volgens mij

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 23:42

Ja dat is ook knap, gezien hij nog steeds zijn rondjes loopt. Hij krijgt nu ook gabapentine, dat heeft niet de gewichtstoename veroorzaakt want hij was toen al zo zwaar. Ik had gedaan dat hij door de stress een verstoorde spijsvertering zou hebben, en ik had gehoopt dat hij onder gabapentine zou afvallen, maar helaas. We zijn nog zoekende met de juiste dosis, dus misschien komt dat nog.
Gelukkig is hij al wel minder gestrest dan eerder en is hij niet meer zo'n paniekpiet. De relatie met zijn broer is ook beter doordat hij minder gestrest is. Er is in het najaar nog bloed afgenomen en dat was gewoon goed. Hij heeft ook geen suiker oid.

Ze krijgen apart van elkaar voer. Kooz krijgt het op hoogte zodat Guuz er niet bij kan. Zo'n voertoren als hiervoor hadden wij ook, maar die gooide hij gewoon om inderdaad. Of als we 'm vast zetten schoof hij gewoon met zijn hele poot door de verdieping en klaar _O- Hij is echt te slim wat dat betreft :')

We noemen hem liefkozend blobje, en hij kan ook zo lekker 'op' je gaan zitten :')
Afbeelding

Zojuist gemaakt. Hier zie je duidelijk dat hij veel te zwaar is.
Afbeelding

Soms smelt hij ook bijna (leuk zo'n kattenwiel, dachten we voor hem, maar we krijgen hem er niet op. Terwijl hij als kitten dol was op dit ding.)
Afbeelding

Broer
Afbeelding

Hier was hij redelijk in vorm
Afbeelding

Samen <3

Afbeelding

Oh en nog even smelten van ze als kitten <3 Guuz is altijd groot geweest.

Afbeelding

Afbeelding

De foto waar ze ons hart veroverde <3
Afbeelding