[VOLG] onze fosterhondjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliana

Re: [VOLG] onze fosterhondjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 11:45

Ja ze geven heel goed aan wat voor hun werkt. Al zal Cobus mee op bed ook een prima idee vinden haha ;).
Smorgens hebben ze altijd hun drukke moment, dus ze mogen eerst lekker in de tuin spelen, dan eten en erna nog een rondje wandelen.
We proberen 2a3 keer per dag een rondje te wandelen, we wandelen een vast kort rondje dat geeft voor Boy al genoeg indrukken.
Maar zo leuk om te zien dat hij steeds beter mee wandelt, de eerste keren ging hij alleen maar op de rem.
En nu liggen ze lekker (te slapen) :).
Afbeelding
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 21:11

Vandaag hoorde ik dat een van de reutjes (Teddy, degene die ik het minst verwacht had!) geadopteerd is *\o/* . Ben zo blij!
En een filmpje en twee foto's van Giulio, mijn favoriete reutje uit het eerste nest. Hij is nu 10 maanden en prachtig geworden!

Zo leuk wanneer je nog eens wat hoort en ziet van de hondjes waar je hard voor hebt moeten vechten. Giulio was het zwakke broertje en Teddy, uit het tweede nest, had herhaaldelijk last van wormen en schurft.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 21:29

Wat een super nieuws Gem!

Heerlijk slapen. En wat goed dat het steeds beter gaat met Boy! Haha ik snap wel dat Cobus graag op bed wil dat ligt toch ook heerlijk

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 18:11

Wat een fijn nieuws Gem!
Leuk is dat he als je nog wat van ze hoort! Dat vinden wij hier ook :)
Vanmorgen met Boy een priveles gehad bij de hondenschool, vooral gewerkt aan de dingen die hij eng vind ( voetgangers vind hij spannend en dan verstijft hij, en een tuigje om doen)
We hebben nu tips gekregen om hiermee komende week aan de slag gegaan, na zijn les was er puppycursus en daar hebben we nog even 5 minuten aangesloten :).
Afbeelding
Cobus had het thuis prima gedaan zonder Boy dus dat was heel fijn, het was voor het eerst dat ze even zonder elkaar waren.
Vanmiddag zijn ze heerlijk mee geweest in de tuin, Cobus had dikke lol met mee tuinieren ( graven dus ;) )
Afbeelding

Boy heeft lekker gespeeld en rondgelopen.
Afbeelding

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 10:27

We zijn weer een weekje verder. Gisteren waren de honden 4 weken bij ons.
Maar gisteren is Cobus ook geadopteerd! Er bleek best wat belangstelling voor hem te zijn.
Voor Boy pas 1 iemand en die had geen tuin, dat is helaas niet passend voor Boy hij durft namelijk nog niet met uitlaten te plassen/poepen.

Cobus heeft afgelopen week nog veel met de kat gespeeld.

Afbeelding
En Boy vind de kleine bench veel fijner liggen daar gaat hij zelf elke avond in liggen..
Afbeelding

Afgelopen vrijdag heeft Boy zijn 2e priveles gehad, mooi om te zien dat hij al weer wat meer durft!
Afbeelding
Afbeelding

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 12:54

Geen idee of er nog mensen meelezen en de vorderingen leuk vinden :+ .

We kregen gisteren een bericht dat Cobus het erg goed doet bij zijn nieuwe baasjes dus dat is fijn!

Vandaag had ik weer een priveles met Boy, we hebben geoefend met wandelen in het park, aan vreemde objecten ruiken, op de bank staan, en toen nog wat lastiger, ook nog geaaid worden terwijl je op de bank staat.
Aan het einde van de les aan de lange lijn geoefend met komen, ook dat gaat echt al goed <3 .

Afbeelding

Nu ligt hij heerlijk in de bench te slapen.

Gloriosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 13:26

Ik lees nog mee! Fijn dat het goed gaat met Cobus <3

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 14:14

Ook een meelezer/leuke foto's-kijker :o wat een lekker ding die Cobus!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 14:24

ik ga hier ook mee lezen. Wat knap dat je dat doet!

Hier ook 2 opvanghonden gehad, Dory was binnen 2 weken al geadopteerd. Zev heeft enkele maanden bij ons gezeten en we hebben nooit begrepen waarom. was een hele fijne lieve hond.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 17:17

Leuk dat jullie nog meelezen :)! Anders wordt het ook zo'n dialoog met mijzelf ;).
Gek is dat he Luna,waarom de ene hond zo geplaatst wordt en de andere dan zo lang duurt.
Ach Boy zit totdat hij geplaatst wordt prima bij ons, hij komt steeds meer los zo leuk om te zien. En hij wandelt nu meestal op een lekker tempo mee.
Hij zou het goed doen bij mensen die bij een groot natuurgebied of bos in de buurt wonen denk ik!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:12

Ik lees ook nog mee al had ik de afgelopen dagen geen tijd voor bokt haha.
Super dat cobus een fijn huisje heeft!

Ik denk dat mensen echt specifiek op zoek zijn naar een hond die makkelijk en schattig is (tenminste dat idee krijg ik soms) en honden met een rugzakje moeilijker te plaatsen zijn.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:31

oohh knappe Cobus geadopteerd!

Je doet schitterend werk!

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:34

Wat een heerlijk topic! Ik volg met veel plezier :)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-25 08:28

Ja en het lijkt alsof kleinere honden makkelijker geplaatst worden.

Boy vind onesie's eng :+ , dus als de kinderen in onesie's naar beneden komen smorgens blaft hij en is hij angstig. Kleden ze boven al om dan is er niets aan de hand. Dus dat is nu de afspraak maar ;).

Verder is het gewoon een jonge hond, als je te weinig met hem doet gaat hij slepen met dingen, schoenen, de was etc. Maar als hij lekker mee kan wandelen etc dan is hij heerlijk rustig in huis.
En hij is na een kort rondje al wel vol van de indrukken dus je hoeft echt geen uren met hem te wandelen.
We nemen hem ook mee op visite naar mijn schoonouders, die hebben 2 honden en meestal een huis vol mensen en daar is hij ook gewoon rustig!

Verder vind hij het heerlijk om lekker in de tuin te rauzen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 14:21

Wat een leuke hond is het toch!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 20:16

Helaas bleef Boy toch angstig naar de kinderen toe, en is een paar keer naar ze uitgevallen. Het was denk ik allemaal te spannend voor hem , kleine kinderen.
En hij had denk ik toch wel behoefte aan een andere stabiele hond waar hij zich aan op kon trekken.
Boy is nu dus naar een ander fostergezin zonder kinderen en zonder kat, maar met wel 2 stabiele honden.
Helaas maar we gunnen Boy een omgeving waar hij goed kan wennen, en het moet ook veilig blijven voor de kinderen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 20:34

Dat is wel heel jammer. Hopelijk heeft hij wat aan die stabiele honden en komt er snel een plaatsje voor hem samen met een andere hond bij een gezin zonder kinderen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 18:23

Ik vind het eigenlijk bijzonder vreemd dat een stichting honden plaatst als foster bij een gezin met jonge kinderen...