Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dierenfan schreef:Moon_light94 schreef:Meloxidyl is volgens mij weer voordeliger dan de metacam. Loxicom is idd volgens mij ook goedkoper, al weet ik dat niet zeker.
Dus je zou eens met je kliniek kunnen overleggen of het scheelt als ze een ander merk bestellen
Of idd een recept vragen en zo online bestellen; wie weet is het zelfs met receptuurkosten alsnog goedkoper.
Ik heb een dierenarts gehad..niet voor niets gehad...die vroeg waarom ik het recept wou van sporimune (heel andere medicatie) aangegeven dat het via internet 60 euro per verpakking goedkoper was en daarmee mijn maandelijkse kosten van 150 euro per alleen aan medicatie flink zou zakken. Dat begreep ze en ze ging met assistent overleggen. Ze kwam terug en voor 60 euro wilden ze wel steeds een recept leveren dat eenmalig te gebruiken was....ik heb die dierenarts gehad..
dierenfan schreef:Zonnetje81 schreef:Mijn dierenarts heeft ooit uitgelegd dat iig de metacam van andere merken niet 1 op 1 over te nemen zijn van hond op kat en andersom qua dosering.
Dan toch wel uitgelegd voor zijn eigen portemonnee....al tientallen jaren doe ik gerust omrekenen enz en echt nog nooit nadelige gevolgen door gezien. Zelfs bravecto haal ik de zwaarste tablet (tm 56 kg uit mijn hoofd) en verdeel dat tussen mijn honden van iets meer dan 40 kg en iets minder dan 20 kg. Juist omdat het bravecto is neem ik het iets onder aanbevolen dosering en verdeel de tablet naar gewicht. Ze zijn inmiddels 8 en 6 jaar en kerngezond.
Ook met de kat als deze medicijnen nodig had vroeg ik 2 of 3 tabletten van veel hogere dosering die ik zelf kleiner maakte. Dat was ook veel makkelijker er in te krijgen. Zij is inmiddels 19 jaar.
Nu Belgische dierenarts en sporadisch pijnstilling nodig dus heb ik ook loxicom 100 ml voor de hond voor 46 euro. Staat ook gelijk aan metacam.
Zelf verdunnen met water zou ik niet aanraden omdat je dan af moet wachten hoe het mengt. Juist veel minder qua volume moeten geven vind ik een voordeel voor het laten innemen ervan. Ik zou daar niet zelf aan sleutelen maar het houden bij de omreken cijfers en hoeveelheid.
Kimbers schreef:Even los van je vraag. Maar mijn mat met behoorlijke artrose krijgt Pea en traumeel en is hierdoor van de metacam af.
Misschien is dat het proberen waard? Dit zijn natuurlijke middelen en aangezien metacam nadelig kan zijn voor de nieren ben ik blij dat ik het geprobeerd heb.
Furst schreef:In dit geval kan je de honden variant, zoals Nyaleti zegt, NIET gebruiken voor katten! Dat kan dodelijk zijn. De honden variant bevat namelijk 1,5mg/ml zoals de cavia’s. Katten hebben de 0,5mg/ml nodig. Helaas, in bijna geen enkel geval kun je hondenmiddelen voor katten gebruiken.
Pittige prijs inderdaad. Denk dat het bij ons ib Belgie ook zo duur is. Je zou kunnen vragen/kijken of hetzelffe product onder een andere naam/merk verkocht word dat eventueel goedkoper is. Online kan je dit alleen als dierenarts aankopen, maar da’s ook al gezegd.
Sky_As schreef:Hoe geef je dat? Ik zie dat het capsules zijn, maar de mijne eet bijna niks, heel kieskeurig.
Ik kan gerust een biefstuk op tafel leggen en weg gaan. Geen kans dat hij er aan komt. Hij eet alleen zijn brokjes....
Borisje schreef:Wat worden hier gevaarlijke dingen geadviseerd door notabene dierenliefhebbers!![]()
Je zal niet de eerste eigenaar zijn die goedbedoeld met eigen rekensommetjes zijn dier doodmaakt.
En dit is dus precies de reden waarom je bepaalde medicatie alleen via een dierenarts kan krijgen en niet via internet, want dan krijg je er tenminste advies bij.
Een dierenarts mag volgens de wet niet meewerken aan verkoop van medicatie via internet, om bovenstaande reden. Een eenmalig recept kan vaak nog wel, maar kost normaliter zo'n 15 euro en dan ben je dus alsnog niet goedkoper uit.
Gewoon vragen om de grootste verpakking, en een tip: de merken Meloxicam en Novacam zijn dezelfde werkzame stof en gebruik, maar iets goedkoper dan Metacam.
(hier bij een AniCura in ongeveer de duurste gemeente van NL betaal je 44 euro voor 25 ml novacam)
Borisje schreef:Wat worden hier gevaarlijke dingen geadviseerd door notabene dierenliefhebbers!![]()
Je zal niet de eerste eigenaar zijn die goedbedoeld met eigen rekensommetjes zijn dier doodmaakt.
En dit is dus precies de reden waarom je bepaalde medicatie alleen via een dierenarts kan krijgen en niet via internet, want dan krijg je er tenminste advies bij.
Een dierenarts mag volgens de wet niet meewerken aan verkoop van medicatie via internet, om bovenstaande reden. Een eenmalig recept kan vaak nog wel, maar kost normaliter zo'n 15 euro en dan ben je dus alsnog niet goedkoper uit.
Gewoon vragen om de grootste verpakking, en een tip: de merken Meloxicam en Novacam zijn dezelfde werkzame stof en gebruik, maar iets goedkoper dan Metacam.
(hier bij een AniCura in ongeveer de duurste gemeente van NL betaal je 44 euro voor 25 ml novacam)
speurneusc schreef:kat of hond versie is hetzelfde, alleen de spuit om toe te dienen is anders, voor kat veel dunner en kleinere hoeveelheid streepjes als bij de hondenversie.
ik betaalde voor hond bij da 48,65 voor 32ml terwijl ik bij boeringer 100 ml. voor 60,00 incl. verzenden kocht (excl. verz. 55,00), kwam daar nog 19 euro recept bij.
Moon_light94 schreef:speurneusc schreef:kat of hond versie is hetzelfde, alleen de spuit om toe te dienen is anders, voor kat veel dunner en kleinere hoeveelheid streepjes als bij de hondenversie.
ik betaalde voor hond bij da 48,65 voor 32ml terwijl ik bij boeringer 100 ml. voor 60,00 incl. verzenden kocht (excl. verz. 55,00), kwam daar nog 19 euro recept bij.
Zeker niet; de hond versie is 1,5mg/ml werkzame stof, kat maar 0,5.
Oftewel, de hond versie is 3x zo sterk. Die kun je dus enkel voor de kat gebruiken als je 3 zo weinig geeft.
speurneusc schreef:Moon_light94 schreef:
Zeker niet; de hond versie is 1,5mg/ml werkzame stof, kat maar 0,5.
Oftewel, de hond versie is 3x zo sterk. Die kun je dus enkel voor de kat gebruiken als je 3 zo weinig geeft.
en dat doe je dus door het kattespuitje te gebruiken waar dat verschil in verhouding toediening is, maar de vloeistof blijft hetzelfde
Champie_Me schreef:Dit klopt, hond is inderdaad 3 keer zo sterk als de kat versie dus even goed om laten rekenen qua volume!!
Echt niet zomaar hond met het katten spuitje gaan geven, dan overdoseer je echt heel sterk! Gaan onder andere de nieren van kapot