Wat is het leukste kattenspeelgoed (zonder kattenkruid)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Wat is het leukste kattenspeelgoed (zonder kattenkruid)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 10:51

Een veertje of haarelastiekje

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 10:52

Bij ons is alles wat harig is of veertjes heeft echt een hit. We hebben harige kongs met veren gevonden, die gooien ze de hele kamer door en komen ze ook vaak luid mauwend brengen als prooi voor ons :') als ik die zie in de winkel koop ik er altijd wat. Folieballetjes en van die springveren doen het ook goed! Knuffeltjes ook, alleen belanden die om de één of andere reden altijd in de kattenbak en dan kunnen ze weg _O-

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:47

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:50

fleurtjeuh schreef:
Hier wat het speeltje met de ronddraaiende wapperende vlinder groot favoriet.
Uren speel plezier, momenteel wachten we op ons 3e set vervang vlinders

Hier is onze poes ook echt helemaal fan van ja, die ronddraaiende vlinder.

Ik zag laatst ook ergens een reclame van zo’n rondfladderende nep vogel, die echt de lucht in gaat een beetje. Dat lijkt me ook fantastisch haha. Maar weet niet meer waar dat was, was een insta reclame.

Verder is ze hier ook gek op voer spellen en snuffelmatten dus ik ben veel bezig met voer enrichment/hersenwerk met haar. Nina Ottosson heeft bv een leuke collectie voor katten ook. En snuffelmatjes vind je overal wel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:06

Hier eentje die bijna alles als speelgoed ziet.
Maar grootste favoriet is in de toilet (zit bij ons in de badkamer) is klieren met water en het plastic wikkel van tampons uit de vuilnisbak halen. Ze krijgt de deksel omhoog, steelt er een wikkel uit en gaat los. Kan ze wel een uur mee heen en weer vliegen.

Maar ook de speeltjes van de krabpaal doen het goed. Zitten soort hengels aan met muisjes aan een elastiek.
Haar elastiekjes worden door beide dames geprikt en zijn leuk.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:23

Die van ons is idd ook met de stomste dingen al blij en vliegt dan ermee door de kamer. Van lego stukjes tot scrunchies :') Maar katten veertjes voor op de grond om mee te vliegen en te laten stuiteren vind ze ook echt tof en die dingen kosten ook nog niks - ze raken hier alleen snel kwijt; onder de bank in e.d. Hengels is die van ons ook gek op, we hebben echt veel verschillende om af te wisselen en dan samen spelen zo is dan hartstikke leuk <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:28

Een klein doosje met gaten in de zijkanten en bovenkant en wat losse proppen papier erin, paar snoepjes/brokjes erin en graaien maar. *\o/*

En één van mijn katten vond een liggende big shopper met van die vellen papier waarmee je glas inpakt helemaal geweldig.
Dan kwam ze eraan rennen en dóók gewoon die tas in. _O-

Verder waren de Fat Cat speeltjes een dikke hit hier, maar daar zit kattenkruid in.
En zo'n zware bal met een stokje waar een paar veren of een muisje op zitten waardoor ze zegmaar heen en weer zwaaien wanneer de kat ertegenaan mept.

Oh en een andere kat van me was dol op frisdrankdoppen, die apporteerde ze zelfs. :))

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 23:25

Ik heb de Wicked M3 ball van Cheerble gekocht, en een matatabi-stokje. Ik zal nog terugkoppelen wat Bee ervan vindt :) . Veel katten die niks aan kattenkruid vinden, schijnen Matatabi wel te waarderen; ik ben heel benieuwd :j .

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:27

Ben ik een loeder moeder als ik helemaal geen speelgoed heb? Mijne speelt ook nergens mee, doet dat buiten denk ik :')

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 23:35

Jester_ schreef:
Ben ik een loeder moeder als ik helemaal geen speelgoed heb? Mijne speelt ook nergens mee, doet dat buiten denk ik :')

Absoluut niet, Bee vindt t nog het leukste als hij achternagezeten wordt of geaaid wordt, ook al heeft hij speelgoed. Maar dat kun je niet in een doosje doen om cadeau te geven - en ik weet dat Bee's baasje het fysieke cadeau het meest zal waarderen.

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:40

Mijne ene kat is helemaal idolaat van zijn tunnels en de andere wil pingpong ballen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:00

Als je kat kattenkruid niets vind, kun je ook nog gedroogde valeriaanwortel proberen. Vinden veel katten echt fantastisch. Kleine waarschuwing wel; het stinkt aardig :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:03

_merel_ schreef:
Mijn katten hebben zo’n baan met een knipperend balletje erin. Daar kunnen ze zich al 2 jaar iedere dag mee bezig houden *\o/*

Die is hier ook een groot succes. Ook als ligplek :+

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:06

Blacky94 schreef:
Van die springveertjes. Onze jongste kan zich hier uren per dag mee vermaken.
Denk dat wij een large en jumbo hebben, maar hebben ze van vrienden gekregen dus weet het niet 100% zeker

https://new.tabbytijger.be/product-cate ... gveertjes/

Deze zijn hier ook absoluut favoriet, ver boven hengels en balletjes. Wij hebben de kleinste, er liggen inmiddels wel een aantal onder de koelkast. We hebben er een stuk of 10 als het al niet meer is. Vooral het springveertje de trap op gooien en dat de kat er dan achteraan jaagt en hem weer de trap af laat rollen is een goed spel.

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:10

Wij hebben een kat die dol is op breinbrekers: puzzels dus. Hij heeft er een paar van kunststof met luikjes, schuifjes en balletjes waar je een brokje in doet en wat ze dan weg moeten duwen, rollen of schuiven. Met kerst heeft hij er één van karton gekregen met buisjes die je in gaten steekt en waar de koekjes dan uit gevist kunnen worden. Dikke hit.

Hij heeft ook een grasmat van crepepapier en daar is’ie ook helemaal wild mee.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 23:12

Wat hier ook n hit is : slaap lekker thee... zit ook valeriaan is.
Oude (dunne)sok, 2 zakjes erin en gaan met se banaan :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:59