Katten en stomme gewoontes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:22

Duh, het zijn katten! Het woord kattenkwaad komt ergens vandaan toch? Het is geen caviakwaad of hondenkwaad.... :+

Internet is groot geworden van de kattenfilmpjes, het zijn gewoon rare nieuwsgierige grappige beesten.

Maar ook onweerstaanbaar fluffy en die voetjes... <3

Ik heb mijn hele leven al katten gehad en ben gastgezin geweest voor zwerfkatten en kittens. Ik heb nog nooit een kat gehad die niks geks uithaalde.

Deze kerel wil altijd onder de dekens slapen want anders krijgt hij een koude kont.
Afbeelding

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:42

Wat een genot, en topic col raar kattengedrag.

Onze kat zit graag in wat wij noemen "de tent": ik met m'n knieën omhoog op de bank en een dekentje er overheen. We zijn nu zelfs op het punt dat wanneer Fien in de tent wil, ze eerst onder mijn benen gaat prikken tot ik ze omhoog doe en dan naar het dekentje gaat om daar onder te prikken. Als braaf personeel maak ik dan uiteraard de tent af.
Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:24

fohadie schreef:
De poes van de gesprekken heeft 1 gore gewoonte: ze is dol op de wcborstel en het water wat in de houder zit. :r Ze gooit de houder omver waardoor de borstel omvalt en likt het dan af. :r We proberen de deur naar het toilet zo veel mogelijk dicht te houden, maar soms krijgt ze em vanzelf open.

Misschien is de wc borstel aan de muur bevestigen nog iets voor jullie

Afbeelding

Bloemetje75

Re: Katten en stomme gewoontes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:32

Bij mij komen de boskatten (2 Noren en x Sybeer) altijd op de strijkplank liggen als ik was wil vouwen. Strijken kan dus alleen als ze boven zijn. 3 van die grote haarbalen op de strijkplank is niet handig.
Gek genoeg komen de andere katten eigenlijk nooit op de strijkplank liggen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:40

Mijn kat heidi heeft de rare gewoonte om mijn truien en shirtjes te likken op plekken waar ik parfum of deodorant heb gespoten. En dan ook echt blijven likken..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:49

Roosje01 schreef:
Mijn kat heidi heeft de rare gewoonte om mijn truien en shirtjes te likken op plekken waar ik parfum of deodorant heb gespoten. En dan ook echt blijven likken..

Dat noemen we gewoon een alcoholverslaving :7

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:57

Oh echt ze is ook verslaafd aan bleekmiddel geur :')

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:16

Ik ben opgeroepen om mijn Noorse boskat hier te plaatsen met haar, voor mij inmiddels, doodnormale gewoonte.
Echter kijkt visite wel keer op keer nog op als ze weer eens één (of 5 op een avond) van mn BH's naar beneden sleept met luid en trots gemiauw omdat ze haar prooi heeft overwonnen :')

Geeft geregeld ongemakkelijk situaties als ik mensen over de vloer heb.

Overigens komt ze met luid gestamp de trap af, al dan niet struikelend over de bandjes.
Naar boven brengen doet ze gelukkig ook weer, ben ze regelmatig kwijt :+

Niet de beste kwaliteit video trouwens, dit was even de meest recente die ik kon vinden. En mn hele collectie aan ondergoed hoeft nou ook niet per direct op bokt komen te staan want normaal liggen er al een stuk of 3 beneden verzameld :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:53

Ha ha grappig.

Doet me denken aan mijn vroegere Britse korthaar.
Ik sorteerde einde week mijn vuile was op zolder in stapeltjes.

Kat legde dan ‘s nachts de onderbroeken en BH’s 2 verdiepingen lager bij de voordeur (met glas := )

fierefluiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:01

De stomme gewoonte van mijn kat is om midden in de nacht de zoomies te krijgen en daarbij heel hard miauwend door het huis te rennen en er zo hard bij te scheuren dat ik met enige regelmaat de volgende ochtend de planten kan herpotten.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:05

Ha wat een leuk topic, altijd grappig die kattenverhalen!

Opzich hebben die van ons weinig gekkigheid, maar onze Micky komt graag op schoot als ik op de wc zit, en verder eigenlijk nooit.
En maakt deuren open en uit de WC drinken is blijkbaar lekkerder dan schoon water uit een bakje...

En als we nét in bed liggen of boven zijn, natuurlijk niet een halfuur ervoor als we nog beneden zijn, wil hij naar buiten en gaat dan hard miauwen zodat toch zuchtend 1 van ons weer uit bed stapt om de deur open te doen...

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:10

Die Noor hier boven met beha’s…. Onze Noorse dame doet dat met vieze voetbal kleren van mijn zoon die voor de wasmachine liggen. Luid miauwend komt ze ze brengen.

Ook sjouwt ze wel eens met een vest van mijn man van zolder naar beneden. Best knap want mijn man heeft een grote maat dus die vesten zijn zwaar en onhandig in formaat.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 17:43

SayaJones schreef:
Ik ben opgeroepen om mijn Noorse boskat hier te plaatsen met haar, voor mij inmiddels, doodnormale gewoonte.
Echter kijkt visite wel keer op keer nog op als ze weer eens één (of 5 op een avond) van mn BH's naar beneden sleept met luid en trots gemiauw omdat ze haar prooi heeft overwonnen :')

Geeft geregeld ongemakkelijk situaties als ik mensen over de vloer heb.

Overigens komt ze met luid gestamp de trap af, al dan niet struikelend over de bandjes.
Naar boven brengen doet ze gelukkig ook weer, ben ze regelmatig kwijt :+

[ Video ]

Niet de beste kwaliteit video trouwens, dit was even de meest recente die ik kon vinden. En mn hele collectie aan ondergoed hoeft nou ook niet per direct op bokt komen te staan want normaal liggen er al een stuk of 3 beneden verzameld :+

Whaha. Dat wordt een kast met slot erop.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:15

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:22

Mijn kat lust alleen brokjes.
Geen natvoer, geen stukje kip, geen stukje vis, geen stukje bacon, geen stukje kaas. Niks :+
In de ochtend altijd zoomie tijd zo rond 05:00u
Ligt het liefste onder dekens (veilig).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:35

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:37

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:39

Onze halve maine coon van 1 jaar, begraaft eten... Z'n eigen eten, dat van de andere katten, van de honden. Elk voerbakje moet begraven worden. Meestal graaft hij gewoon nutteloos over de tegels, maar soms trekt hij er een handdoek oid overheen :Y)

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:08

De onze gaan in de meeste vreemde plekken liggen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar ook de meest vreemde houding.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:45

Hier komt de poes altijd in je nek zitten of op schoot als je rustig aan het plassen bent. :+

Afbeelding

Daarnaast verstopt ze alle haar elastieken die ze te pakken krijgt. Ze aast er echt op..

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:55

Het valt best mee met onze cornish rex.
Ze kruipt graag onder mijn kleding. Zo hangt ze in mijn trui of kamerjas en kan ik gerust een rondje lopen met haar. Iets minder aangenaam voor mij is dat ze, heerlijk gesetteld in mijn kamerjas, ook denkt dat de melkbar geopend is %) .
Verder, voor zover ze haar heeft, vindt ze ook dat dat gekamd moet worden. Borstel ik mijn haar in de badkamer, bleirt ze net zo lang tot ik ook haar borstel. Op het toilet vindt ze het haar taak me gezelschap te houden, liefst liggend in mijn nek.
Verder zou ze best geschikt zijn als waakkat. Vermits ze bezoek ongevraagd en onverwacht in de nek springt, schrikt een inbreker zich allicht te pletter.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:56

Mijn kat Chloe had een planten obsessie waarbij ze de bakken elke keer omgooide :+

Ik had de kleine stekjes net verpot, en kwam na het werk thuis in deze bende _O-
Afbeelding

Dit hoofd zegt alles :D
Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:59

Onze ene poes is verslaafd aan rammelende muisjes als speelgoed. Als je de la open trekt komt ze met een wilde blik aanrennen, en dan moet je hem gooien en gaat zij ze apporteren. Ze komt ze dan tot op de bank bij je terug brengen en dan moet je hem opnieuw gooien. Dat spelletje kan ze echt uren volhouden.

Als jij geen zin hebt om met haar te spelen, dan gaat ze naar de trap en gooit ze zelf het muisje van de trap om hem zelf weer terug naar boven te kunnen brengen.

Ook vindt ze het een leuk spelletje om hem te dopen in de waterbak zodat hij water opzuigt, en dan met het zeiknatte ding verder te spelen. Hele huis zeiknat dus.

Ze heeft ook een bepaalde fascinatie met de douche. Als je gedoucht hebt en je zet de kraan uit dan gaat ze net zo lang mauwend voor de deur staan tot de douchedeur open is en ze in het water op de grond kan gaan rollebollen.

De andere twee katten zijn vrij normaal maar dit is echt een eigenaardig beest.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 21:14

Sadira schreef:
Als jij geen zin hebt om met haar te spelen, dan gaat ze naar de trap en gooit ze zelf het muisje van de trap om hem zelf weer terug naar boven te kunnen brengen.

:') :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:26

Wat hilarisch die MC met de BH :') zolang het die van jou zijn tenminste _O-
Onze kat is als ik het zo lees redelijk normaal haha. Zijn enige dingetje is dat hij niet op het vloerkleed wilt lopen. Hij springt er met een grote boog overheen om op de bank te komen of loopt om.
Verder is hij vrij normaal. Oh ja en in de zomer geeft hij zichzelf zo tussen de 2 en 3 maanden vakantie en bivakkeert dan op de boerderij. Als wij het tijd vinden halen we hem weer op met de auto en is vervolgens de liefste huiskat die je je maar kan bedenken :))