Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Mar3 schreef:Gewoon naar buiten laten? De buitenlucht is gezond en vaak vinden ze de vrijheid en ruimte heerlijk!
Berdien schreef:_Mar3 schreef:Gewoon naar buiten laten? De buitenlucht is gezond en vaak vinden ze de vrijheid en ruimte heerlijk!
Ja zodat ze aangereden kunnen worden, gegrepen door een hond, of zoals nu bekogeld met vuurwerk. Of wellicht vergiftigd? Lekker genieten van de vrijheid
Oskarrino schreef:Thanks voor jullie snelle reacties!
2e kattenbak is indd onderweg dus die komt! Voet ertussen zetten werkt niet, meneer is heel lenig. Met 6 maand worden ze gecastreerd en gechipt!
Ze hebben veel speeltjes, grote krabpaal en nog verschillende krabplankjes verspreid door de woonkamer. Hij vind het gewoon bar interessant! Ik ga denk even morgen m’n indeling van de woonkamer veranderen en de kattenbak maar neerzetten…. Liever dit dan m’n kat kwijt…. Ik zal de tweede bak in de gang zetten en die schuif ik wel naar binnen als ik weg ben, ofzo
Mijn gang is bijna 6 meter lang denk ik, dus ze hebben wel wat minder ruimte om heen en weer te racen, moeten ze dat maar doen als ik thuis ben
Berdien schreef:Mensen kun je toch niet vergelijken met kattenWat een onzin.
_Mar3 schreef:Berdien schreef:Mensen kun je toch niet vergelijken met kattenWat een onzin.
Wat maakt dat dat in dit geval niet zou kunnen? Het zijn allebei levende wezens. Voor beiden zijn er risico's aan buiten zijn zoals verkeersongelukken. Katten leven van nature buiten. Het is toch ontzettend sneu dat die beestjes de buitenlucht nooit mogen opsnuiven en nooit de vrijheid van buiten zijn mogen ervaren omdat het baasje te bang is voor de risico's die het leven met zich mee brengen?
SnuitjeLove schreef:Wat ik altijd deed was even aanbellen als ze in de buurt van de voordeur stonden (kon ik zien door het glas), daar schrokken ze van zodat ze een stukje wegrende. Inmiddels is dat er een beetje ingepavlofd en weten ze dat ze niet in de buurt van de open duur mogen komen. Alleen als ze aan het tuigje zitten mogen ze door de voordeur naar buiten.
Zoolgangster schreef:Voor veel katten is het belangrijk om ook de hoogte in te kunnen, omdat ze zich dan vaak veiliger/prettiger voelen, wat goed tegen stress werkt. Kan ook ervoor zorgen dat binnen interessanter wordt om er te blijven, in plaats van steeds naar buiten te willen en ze kunnen zich beter uitleven als ze kunnen klimmen.
Dus planken tegen de muur hangen, bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/nl/p/kattenset-6-delige-kattenwandplanken-stabiele-houten-klimmer-voor-katten-wandpark-met-kattenhuis-kattenbrug-kattenboom-kattentrap-en-krabplank-voor-katten-tot-10-kg/9300000179315974/?bltgh=oWryRGtNUbpnByoixvVExA.2_42.43.ProductImage
dierenfan schreef:Nu had ik dan een bijzondere kat die ging helaas echt niet over een traphekje. Ik dacht slim te zijn en door middel van een traphekje haar een ruimte/kamer te geven waar kattenbak in stond en haar eten enz waar de honden niet konden komen. Die konden overigens wel over dat traphekje maar iets met opvoeding dan laten ze dat. Kun je katten overigens ook gewoon leren.
Maar oke traphekje dus kattenbak onbereikbaar punt uit pffffff. Ze sprong wel gerust op bed, tafel of aanrecht haha