Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lucia88 schreef:Hoi!
Ik werkte een tijd in het asiel en nam dan wel eens oudjes mee naar huis die niet geplaatst konden worden ivm nierfalen.
De 1ste deed ik heel secuur dieet volgen, medicatie en toch bleef hij slechter totdat ik hem met een halfjaar heb laten inslapen.
De 2de alleen dieet en geen medicatie. Die ging nog best lang mee, 2 jaar maar was ook nog niet zo slecht toen ik hem meenam.
De 3de was heel slecht en mager toen ik hem meenam ("3 maanden" dacht de dierenarts nog). Is 3 jaar mee gegaan, alleen op semintra! Nierdieten geloofde ik toen niet meer zo in, wel lekker veel blikvoer met water erdoor en alles eten waar hij trek in had. Knapte bij ons goed op en was echt nog een fitte opa!
T kan dus snel gaan maar ook best lang een tijd goed gaan!
cindyy_1993 schreef:Wat een wisselende verhalen komen hier voorbij zeg...
Ik ben hier terecht gekomen doordat wij bij onze lieve poes van pas 2 jaar afgelopen woensdag de diagnose nierfalen hebben gekregen![]()
Zij was ineens niet meer zichzelf, veel drinken en niet willen eten, dat we de dierenarts bezocht hebben. Na bloedonderzoek kwam het nierfalen naar boven, en afgelopen vrijdag zijn we naar het Evidensia dierenziekenhuis geweest voor een echo waarop te zien was dat beide nieren afwijkend gevormd zijn er in beide nieren een niersteen zit. Ze is daar vrijdag gebleven om aan het infuus te gaan en te kijken of dat de waarden zou verbeteren. Zaterdag belletje gehad dat het wel verbeterd was (1 waarde weer terug naar "normaal" en 1 nog iets verhoogd). Eigenlijk wilden ze haar nog een nachtje daar houden om te kijken of de andere waarde ook nog lager kon, maar ze was er zó gestrest (ze is ook nog eens blind), ze liet zich amper behandelen ook zo boos dat ze was, dat het beste advies was om haar toch op te halen zaterdag middag. Ze durven niet te zeggen waar het vandaan komt en hoelang ze nog heeft... Weken of jaren... Ondersteunen met dieetvoeding en goed blijven monitoren is eigenlijk alles wat ze bij ons hebben meegegeven..
cindyy_1993 schreef:@XxLiEsJuHhxX ik weet helaas niet exact wat de waardes waren... Ik weet alleen dat vorige week bij het eerste bloedonderzoek volgens mij de Kreatine op 208 zat?
Overigens zijn we ook maandag gebeld met een update van de urinekweek; deze was positief en ze heeft dus ook een bacterie. Hier krijgt ze nu ook nog 2 weken antibiotica voor. Positief is wel; ze eet ontzettend goed! Het natvoer van het nierdieet vond ze gelijk al erg lekker, maar sinds maandag avond hebben we ook de brokjes in huis. We hebben haar 2 weken geen brokjes zien eten, maar hier blijft ze zowat van eten dus dat is heel fijn. Ze is ook langzaam weer wat aan het aankomen; woog vrijdag nog 3 kg, vanmorgen alweer 3,3. Dus ik ben voorzichtig positief... Maar de zorgen blijven..
Heel veel sterkte nog met het verlies van je poezenbeestOndanks dat je weet dat het de juiste keus voor haar is geweest, blijft het een verschrikkelijke beslissing, zeker als ze nog maar zo jong zijn..
@Tigress Wat fijn dat het bij jou wat beter gaat en hij ook aankomt en goed eet! Welk merk voer geef je hem nu?
Tigress schreef:Ventje had weer goed honger vandaag
[ Afbeelding ]
Vergeleken met eind december is het verschil al wel te zien
[ Afbeelding ]
Tevens ons 3e bloedonderzoek gehad. Zo staat het er nu voor. Ik moet die van de vorige keer nog opvragen, maar ik begreep dat hij stabiel is gebleven.
[ Afbeelding ]
Vergeleken met z'n eerste onderzoek:
Leverwaarden terug naar normaal. Van 118 naar 56, dus dat had waarschijnlijk te maken in het begin met hoe slecht het ging met hem.
Qua nieren zelf, eind december vs vandaag:
Amylase (AMY): 2451 -> 2057
Ureum (UREA/BUN): 33.1 -> 30.8
Creatinine (CREA): 231 -> 243
Hij voelt zich wel beter en tikte de 2,66 kilo aanWe gaan het vocht toedienen opsplitsen, nog wel dezelfde hoeveelheid maar nu 2x per week 30 CC ipv 1x per week 60. Hij heeft nog steeds geen anti misselijkheid medicatie meer nodig, en neemt braaf z'n semintra.
M'n moeder heeft met ze gebeld over de uitslag, en ik zat daarna nog vol met vragenis dit wat we kunnen verwachten met slechte nieren dat de waardes slecht blijven? Is stabiel blijven in zijn geval positief? De DA gaf aan op deze route door te mogen gaan met hem. Hij oogt duidelijk beter, vond ook de DA. Aangekomen, op onderzoek uit willen in de behandelkamer, tegengas geven bij vocht toedienen, etc
Ze heeft ook een stuk tandsteen van een kies weten te halen. Ik heb bij thuiskomst voorzichtig de andere kiezen kunnen ontdoen van het ergste tandsteen, dus dat zal vast ook al iets beter voelen. De echte gebitsbehandeling moet nog komen, maar voor nu is het vast was comfortabeler
Afijn, de DA had het vandaag rete druk dus ik zit zelf even te zoeken of ik info kan vinden of dat ik ze morgen even bel met de vragen
Wat een mooi meisje is dat toch, CindyHoe gaat het nu momenteel?