Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hettieheks schreef:Als Pexion goed wordt opgebouwd en je stemt dat af met gedragstherapeut en dierenarts zouden deze symptomen niet zo moeten zijn. Dan heb je namelijk een opbouw en wordt je precies verteld wat je wel en niet kunt doen. Wat je wel en niet wil zien..
Pexion is een mooi middel, maar dan wel correct gebruik. Dierenartsen zijn niet altijd goed op de hoogte hoe ze dit het beste kunnen begeleiden en daarom is die samenwerking met een gedragstherapeut zo belangrijk
Nyaleti schreef:Ondanks dat mijn hond doodsbang was, heb ik nooit Pexion overwogen. Hoor teveel verhalen er over, durf dat echt niet aan.
Ook kun je dat maar voor enkele dagen gebruiken en mag het niet samen met andere medicatie of supplementen. Dus als jij nu al druppels geeft, mag je al geen Pexion geven (of met de druppels stoppen X uur / dagen voor je Pexion geeft).
Hier was het advies een paar jaar terug om Pexion te geven op een rustige dag. Dus bijvoorbeeld begin December al eens uitproberen, zodat je weet hoe je dier reageert. En inderdaad in een opbouwende dosering.
Ik vind het een eng middel. Sileo net zo goed, dat vertrouw ik niet helemaal.
pillow schreef:roekes schreef:Wat bij mijn Honden (en die van vrienden) al jaren goed werkt is advocaat geven.
Dat had ik ook al gezegd, maar dat zal te simpel en te goedkoop zijn. Het moet wetenschappelijk en verantwoord en door een d.a. geadviseerd worden kennelijk.
pillow schreef:IMANDRA schreef:Ach ben eens niet zo salty dat TS niet voor jouw oplossing is gegaan.
Wat is salty?. Dat TS niet voor mijn/onze oplossing gaat, boeit niet. Ik vindt het meer bijzonder dat er helemaal niemand op reageert. Ja jij nu maar dat interesseert niemand wat want daar heeft geen hond wat aan.
Benfan schreef:Klopt, ik ben gewoon te laat. Vorig jaar viel het mee, was het echt alleen oudjaars dag ineens. Nu wou hij niet mee naar buiten en wou daar ook niks doen. Dan valt het mee dat het een kleine hond is. Dit is alleen zo geen houdbare situatie. Helemaal omdat na maandag 90% van de mensen hun vuurwerk in huis heeft en daardoor dus veel meer vroegtijdig word afgevuurd.
Volgend jaar dus echt al een dikke week vooraf beginnen.
IMANDRA schreef:pillow schreef:
Wat is salty?. Dat TS niet voor mijn/onze oplossing gaat, boeit niet. Ik vindt het meer bijzonder dat er helemaal niemand op reageert. Ja jij nu maar dat interesseert niemand wat want daar heeft geen hond wat aan.
Waarom zou dat bijzonder zijn?