Speld in de voer hooiberg gezocht...mono eiwit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:42

Ik zag dat iemand mijn topic ook had opgenoemd. In dat topic staan ook aardig wat 1 eiwit bron brokken, alleen geen geperste brokken maar krokante brokken. Die van mij kan ook geen rijst verdragen dus dat maakt het nog extra lastig. Momenteel voer ik van happydog de struisvogel variant en daar gaat die van mij goed op. Ik wissel wel steeds iedere zak af tussen konijn en struisvogel. Maar ik merk dat hij beter op struisvogel gaat. Helaas bouwt die van mij steeds opnieuw een intolerantie/allergie op als ik langere tijd een nieuw eiwit bron blijf geven, vandaar de afwisseling. Ik denk ook dat hij inmiddels al een lichte intolerantie voor konijn heeft opgebouwd. Macs mono konijn is ook lastig leverbaar, dus ik had via zooplus exclusion konijn gevonden, die heeft hij ook een keer gehad. Hij krijgt ook nog steeds iedere week een b12 spuit van mij onderhuids gespoten.
Ik ben nu eigenlijk nog op zoek naar een brok met kangoeroe als mono proteïne. Zodat ik struisvogel en kangoeroe kan gaan afwisselen. Uit ellende heb ik nu maar weer een zak op basis van insecten eiwit besteld. Daar ging hij opzich ook goed op alleen hij viel daar van af waardoor ik enorm veel moest gaan voeren van dat voer, maar ja nood breekt wetten.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:46

Let met een brok van mono vis wel op dat je afwisselt met een brok met een ander mono-eiwit, in ieder geval zeker op de lange termijn. De aminozuren welke honden nodig hebben zitten niet allemaal in vis, er gaan daardoor tekorten ontstaan op lange termijn (en als het niet anders kan, laat je dan goed begeleiden zodat de hond de juiste voedingsstoffen op een andere wijze binnenkrijgt).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:50

Wolfsblut Red Rock past wellicht?

Mijn hond kan dus ook niet tegen vis. :+

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 22:00

Neonlight schreef:
Wolfsblut Red Rock past wellicht?

Mijn hond kan dus ook niet tegen vis. :+

Dan is die van jou dus 1 van de weinige die dat heeft :')
Ik zei al, er zijn er veel die er wel tegen kunnen maar een aantal ook niet :D

Samantha89

Re: Speld in de voer hooiberg gezocht...mono eiwit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 22:14

Die van mij verdraagt ook geen vis.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 22:48

Persoonlijk zou ik wel starten met kvv. En op enkelvoudige kvv gaan elimineren. Dan kom je t snelst aan de diersoorten die wel of niet goed gaan.

En dat maakt de zoektocht naar goede passende brok weer wat makkelijker. T is een tijdelijk iets.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:20

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:28

Mijn ernstig allergische oud Duitse herder doet het goed op Trovet paard en Wolfsblut paard. Ik wissel het nu af en dat gaat nu prima. Beide hebben ook blikvoer beschikbaar op basis van paard.

Wildgirl

Re: Speld in de voer hooiberg gezocht...mono eiwit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 13:41

Dank allen voor de tips en inzichten! I.o met de DA en een voedingsdeskundige besloten om voor nu eerst over te stappen op volledig eend(brok + vlees) met wat konijn erbij qua snacks. Afkloppen maar de gist lijkt weer te zijn verdwenen(terwijl we nog niet volledig over zijn ivm opmaken oude voorraad). Ook al zijn kussens en kleden heb ik op 90° gewassen ivm mogelijke huisstof mijt allergie, de bank is gelukkig van leer :D