Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pillow schreef:Mijn Jack Russel heeft afgelopen week tot mijn vreugde twee ratten gevangen. Maar als ik deze zie krijg ik al spijt. Ze zijn erg snoezig maar dat vond ik bepaald niet van die in het kippenhok. Toch heel andere dieren.
Als ik dan lees over die ziektes vraag ik me af of het ms zinvol is te kruisen met een wilde bruine rat.
Telpeva schreef:Jep, daar heb ik mij ook voor geïnformeerd een paar jaar terug, mijn eindconclusie is dat ik dan de helft van mijn woonkamer zou opofferen voor een mega indoor volière voor ze en dat ging mij toch net te ver. Hero rats![]()
Ze lijken mij, in theorie, ook handiger bij de dierenarts. Vanwege het grotere formaat is er dan misschien ook meer aan behandelingen mogelijk, daar loop ik met mijn gerbils wel tegenaan. Daar is het antwoord toch vaak: ja maar dit is zo klein...
Zoolgangster schreef:Wat die tumoren betreft, het vermoeden bestaat, dat hun verleden als labrat er niet zoveel mee te maken heeft, maar het feit dat hun celdeling naar verhouding zo snel gaat. In feite is het omgekeerde het geval: juist omdat ratten (en muizen) zo gevoelig zijn voor tumoren, kwamen ze als proefdieren in laboratoria terecht.
Ik heb bijvoorbeeld ook een wilde muis met een tumor gezien, en er was een Bokker met een of twee wilde ratten, waarvan er eentje een tumor kreeg...
mriek1990 schreef:Och wat een vreselijk lieve hoempies!![]()
Hier kun je toch naar blijven kijken. Mams mag er ook zijn trouwens.
Hebben ze allemaal dezelfde kleur?
Het is dat ik er hier al vier heb zitten én dat zijn allemaal vrouwtjes.
Maar anders wist ik het wel!![]()
Hopelijk vind je fijne huisjes voor ze.
xMyrth schreef:Wat heeeeeeerlijk
Gelukkig heb ik geen slang...
Ik zou namelijk ook geen kuikens kunnen voeren en dan zit dalijk de hele woonkamer vol met ratten en kippen
Art_Ificious schreef:Ooh wat lief.
Ik heb er ook 2 gehad, uw vrouwtje lijkt heel hard op 1 van mijn ratten die ik had, heeft ze een witte vlek onder haar buik?
Ik had 2 mannen, 1 overleed tgv een tumor onder de kin/hals op 1,5 jaar. De 2de door ouderdom op 2 jaar (was blind geworden en takelde zichtbaar af).
Daarna over gegaan op gerbils ivm de langere levensduur. Alleen miste ik het wel zo'n rat op je schouders, gerbils blijven niet zo lang stilzitten.
Nu geen kleine knagers meer, wel nog 1 konijn.
Laurora schreef:Grappig, ik vond juist mijn vrouwen veel aanhankelijker en rustiger dan mijn mannen
Het kriebelt wel hoor als ik ze zo zie, ze zijn zoooo koddig
mriek1990 schreef:Misschien een gekke vraag, maar zo te zien is mams een gewoon oor.
Heeft er dan sowieso een dumbo man opgezeten? Omdat je wel dumbo oortjes bij de rittens hebt.
Het is inderdaad jammer dat ze maar zo kort leven. Hier hadden we ook twijfels om weer nieuwe te nemen toen de vorige overleden waren.
Maar het kriebelde toch te veel. ♡