Hennepolie, alternatief voor Apoquel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Hennepolie, alternatief voor Apoquel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 15:10

Deze had ik inderdaad al zien passeren, maar ik vond de site zo louche ogen, maar die is dus betrouwbaar?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:12

Duhelo schreef:
Deze had ik inderdaad al zien passeren, maar ik vond de site zo louche ogen, maar die is dus betrouwbaar?

Ja haha ik dacht neem het risico want moest echt iets vinden wat werkt, maar heb alles netjes ontvangen. Mijn eerste verzending was kwijt kreeg gewoon een tweede zonder problemen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:19

Ik zou wel eerst een analyse van dat soort supplementen vragen, er staan namelijk geen percentages op de site.
Mijn ervaring met dat soort "snoepjes" is dat ze grotendeels bestaan uit vulmiddel (zoals aardappel) en maar een laag gehalte functionele ingrediënten bevatten. Dit merk ken ik niet, mogelijk is het anders. Maar wat ik leer in mijn opleiding aan hoe individueel en nauw suppletie luistert, zou ik eerder voor gericht behandelen kiezen bij een hond met zulke klachten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:24

Hettieheks schreef:
Is het een voeding of omgevings allergie?

Hier hebben we een hond met beide gehad. Die kreeg ook apoquel toen hij kwam. Die heb ik middels een dieet op verschillende eiwit bronnen gekregen. En aan de artuvetrin, ook prijzig maar pakt het effectief aan en op de lange termijn goedkoper. Zonder de nadelige effecten van apoquel. Maar is dus specifiek gericht op atopie.

Onze hond nu dachten we ook een allergie, at ook slecht. Kreeg daar wisselende ontlasting bij die hebben we uiteindelijk een compleet bloed onderzoek incl maag-darm profiel gedaan. Die heeft een tekort aan vitamine b12 en sinds we dat gericht aanpakken gaat het veel beter. Heeft wel last ook gehad van natte voeten. Zijn weerstand was echt kul dus we maakten zijn voeten droog en depten het daarna met appelazijn en sindsdien is de huid daar ook rustig en geen jeuk klachten meer.

Probeer het eens breder te bekijken. Misschien mis je een puzzelstuk?

Ik zeg niet dat je niet goed naar je hond kijkt. Maar als eigenaar zit je er zo dicht bovenop. Soms helpt het om samen met iemand verder te kijken

Heb je meer info over de artuvetrin?
Dat lijkt me heel interessant namelijk!

Edit: net opgezocht! Werkt via desensibilisatie dus... Door toedienen van de allergenen in een bepaalde dosis en het dier daar zo ongevoelig voor te maken.
Werkt dus niet echt altijd en is niet zeker efficiënt.
Werkt in 75% van de gevallen maar volgens mijn dierenarts toen wij het over desensibilisatie hadden (er bestaan nog middelen die dit doen, niet enkel artuvetrin), was de succeskans vaak nog een stuk lager in werkelijkheid én duurt het heel lang voor je ziet of het werkt of niet...

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:50

ik heb er ook veel goeds over gelezen. hier een zeer gevoelige hond die vaak jeuk en onverklaarbare plekjes heeft, ook veel oorklachten, iedere zomer apoquel vanwege de oorklachten.
ik heb deze hennepolie van de week besteld, ga het gewoon proberen totdat de fles leeg is,:
(staan ook veel goede reviews en hebben ook veel andere fijne producten)

https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... olie-e1795

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 20:24

Mijn hond staat sinds maart op paardenmelk capsules, de eerste 2,5 maand nog wel moeten ondersteunen met apoquel
Daarna er volledig mee gestopt
De hond is jeukvrij

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 22:31

Little_Gift schreef:
Hettieheks schreef:
Is het een voeding of omgevings allergie?

Hier hebben we een hond met beide gehad. Die kreeg ook apoquel toen hij kwam. Die heb ik middels een dieet op verschillende eiwit bronnen gekregen. En aan de artuvetrin, ook prijzig maar pakt het effectief aan en op de lange termijn goedkoper. Zonder de nadelige effecten van apoquel. Maar is dus specifiek gericht op atopie.

Onze hond nu dachten we ook een allergie, at ook slecht. Kreeg daar wisselende ontlasting bij die hebben we uiteindelijk een compleet bloed onderzoek incl maag-darm profiel gedaan. Die heeft een tekort aan vitamine b12 en sinds we dat gericht aanpakken gaat het veel beter. Heeft wel last ook gehad van natte voeten. Zijn weerstand was echt kul dus we maakten zijn voeten droog en depten het daarna met appelazijn en sindsdien is de huid daar ook rustig en geen jeuk klachten meer.

Probeer het eens breder te bekijken. Misschien mis je een puzzelstuk?

Ik zeg niet dat je niet goed naar je hond kijkt. Maar als eigenaar zit je er zo dicht bovenop. Soms helpt het om samen met iemand verder te kijken

Heb je meer info over de artuvetrin?
Dat lijkt me heel interessant namelijk!

Edit: net opgezocht! Werkt via desensibilisatie dus... Door toedienen van de allergenen in een bepaalde dosis en het dier daar zo ongevoelig voor te maken.
Werkt dus niet echt altijd en is niet zeker efficiënt.
Werkt in 75% van de gevallen maar volgens mijn dierenarts toen wij het over desensibilisatie hadden (er bestaan nog middelen die dit doen, niet enkel artuvetrin), was de succeskans vaak nog een stuk lager in werkelijkheid én duurt het heel lang voor je ziet of het werkt of niet...

Klopt. Bij ons was het gelukkig een groot succes!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 22:34

Wij hebben helaas ook een hond met vreselijke jeuk. Ook al van alles geprobeerd en ze kreeg uiteindelijk steeds hotspots. Ook met apoquel gesmeerd en nu krijgt ze cytopoint injecties.

Ik geef de cytopoint injectief zelf. We hebben het nu opgerekt naar om de 6 weken een prikje en proberen dat om de aantal keer steeds met een weekje te verlengen.

Onze teef is allergisch voor huisstofmijt en schimmels.. -O- Van alles geprobeerd zowel de reguliere als de homeopatische weg.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 22:35

Cytopoint is echt een game-changer voor heel veel jeukpatientjes. 1x per maand toedienen, je kunt het als eigenaar makkelijk zelf leren als je durf te prikken. Dan kun je het elke maand gewoon ophalen bij de dierenarts en zelf thuis prikken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 22:54

Photizo Vetcare, roodlicht therapie, helpt heel goed tegen de klachten die ts beschrijft.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-24 03:13

kysia schreef:
Mijn hond staat sinds maart op paardenmelk capsules, de eerste 2,5 maand nog wel moeten ondersteunen met apoquel
De hond is jeukvrij

Dat ik daar ng niet aan gedacht heb! Vroeger zelf onze merrie gemelkt en ng een rondleiding op een paardenmelkerij gehad. Dit is ook zo een baat het niet dan schaaft het niet optie!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-24 03:16

janderegelaa schreef:
Photizo Vetcare, roodlicht therapie, helpt heel goed tegen de klachten die ts beschrijft.

Deze kost rond de 350 euro, zijn de goedkopere versies te vergelijken? Werkt ook goed tegen gewrichtspijn, dus dat kan wel bevorderend zijn. Kan dit ook op mensen? (Mijn man ligt ook regelmatig in de kreukels, als zo een apparaat echt werkt is dat mss een goede aanschaf)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 03:27

kysia schreef:
De hond is jeukvrij

Verdorie, da's inderdaad ook nog het proberen waard hier!
Ik geef al omega olie capsules en heb ook een tijd pea capsules gegeven en dat helpt.
Nu al een poos zonder pea verder, enkel nog de olie capsules maar denk toch eens die paardenmelk capsules in te voeren qua probeersel.
Thx!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 11:15

Duhelo schreef:
janderegelaa schreef:

Deze kost rond de 350 euro, zijn de goedkopere versies te vergelijken? Werkt ook goed tegen gewrichtspijn, dus dat kan wel bevorderend zijn. Kan dit ook op mensen? (Mijn man ligt ook regelmatig in de kreukels, als zo een apparaat echt werkt is dat mss een goede aanschaf)

Ik weet dat de Photizo's goed zijn. Ook in levensduur. Ze kunnen ook op mensen gebruikt worden.

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 11:59

Duhelo schreef:
kysia schreef:
De hond is jeukvrij

Dat ik daar ng niet aan gedacht heb! Vroeger zelf onze merrie gemelkt en ng een rondleiding op een paardenmelkerij gehad. Dit is ook zo een baat het niet dan schaaft het niet optie!

Ik heb als kind zelf paardenmelk gebruikt tegen allergie vandaar dat ik het gaan proberen ben voor mijn hond.
En met succes, je moet wel even geduld hebben maar ben blij dat ik het gedaan heb
Ze krijgt 3 capsules per dag van Paardenmelkerij De Lage Wierde

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:43

@Kysia, zijn dat de capsules per 60 verpakt?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:34

Paardenmelk hebben wij ook een hele tijd gebruikt, maar zonder succes. Wat bij mijn hond enorm goed werkt is een goede pre- en postbiotica (geen probiotica dus), wij gebruiken die van Goldmedics. Hij heeft een aantal allergieën (getest) en is nu jeukvrij. Zo zie je maar dat elke hond weer anders reageert op een supplement, het blijft zoeken en dat is zo lastig..

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:24

Hier een hond met heel veel jeuk.
Allergisch tegen stof, gras en berk.

Ik heb buiten de stof dezelfde allergieën en dat is eigenlijk zo goed als het hele jaar rond last hebben. (buiten als het echt vriest) Met de opwarming van de aarde komen de grassen ook steeds vroeger en langer in bloei, helaas.

Hier staat een hond van 10 kg op apoquel (8mg) per dag. In het hoogseizoen (dus 3/4e van het jaar) is het zelfs 16 mg per dag.

Cytopoint heb ik geprobeerd maar werkt amper 2 dagen.

Die hennepolie heb ik ook geprobeerd maar gaf hier geen verbetering.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 09:16

Susanne schreef:
Paardenmelk hebben wij ook een hele tijd gebruikt, maar zonder succes. Wat bij mijn hond enorm goed werkt is een goede pre- en postbiotica (geen probiotica dus), wij gebruiken die van Goldmedics. Hij heeft een aantal allergieën (getest) en is nu jeukvrij. Zo zie je maar dat elke hond weer anders reageert op een supplement, het blijft zoeken en dat is zo lastig..

Welke is dat die je gebruikt?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 09:54

Ik heb dit hele traject net 2 jaar achter de rug.

Begonnen met wat jeuk aan de snoet en pootjes, apoquel. Dat hielp iets, een 3 kwart jaar daarna wederom jeuk. Dermatoloog had maanden geen plek op naar een grotere kliniek dan.

Citipoint prikken gegeven en ondertussen testen. Duizendenden euro's kwijt aan een allergie test en immuuntherapie, Antibiotica, citopoint prikken, voer, shampoos. Uit de test kwam omgevingsallergie, olijfbomen en lamsvlees. Alles weg genomen, geen verschil hond leek inmiddels een olifant qua huid en kon niet meer slapen van de jeuk.

Den hoek (holistische praktijk) geweest, hele traject gestart, voor een vermogen aan therapie, consulten, druppels, shampoos en kruiden, weinig tot geen verschil..

Uiteindelijk besloten hem in te laten slapen, jeuk is erger dan pijn, zo kon het niet langer..

Laatste stap even bij de dierenarts van mijn ouders langs. Oudere dierenarts, type aanpakken en doen. Hond heeft helemaal geen allergie maar exceem, uit uw allergietest kwam zeker omgevingsallergie? veel te veel aan gerommeld, veel te veel gewassen, prikje dexametason en setje pillen mee, 120 euro, hond heeft 3 dagen in coma gelegen. Hij kwam helemaal tot rust.. pillen deden hun werk en zijn huid herstelde, de vacht kwam terug. Nee, dat was volgens vele niet meer mogelijk..

Ik denk dat we in een wereld leven waarop iedereen enorm hard gaat om allergie, mag dit niet en dat niet. Antibiotica, prebiotica, wassen, resultaat hele dier van slag en jij denkt er goed aan te doen..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 10:56

Ohjee, wat een verhaal ook. En dat is dan achteraf gezien zeker zuur van het uitgegeven geld! Wel fijn dat het dan uiteindelijk simpel opgelost is geweest!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 11:50

L_iek schreef:
Susanne schreef:

Welke is dat die je gebruikt?

De Goldbiotics. Is een vloeibaar supplement.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 22:02

Heb je de oorzaak van de jeuk al gevonden

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 22:06

Nee. Op dit moment is het redelijk oke. Een halve apoquel per drie dagen, geen rode buik en jeuk is onder controle. Verder niets aangepast in voeding of omgeving, behalve dat ik in de kennel bij de paarden nu een oud paardendeken op de grond leg. Dus mss was het natte zand een oorzaak van de opflakkering?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 03:16

Had je ook de planten in je huis verwijderd?