Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hettieheks schreef:Is het een voeding of omgevings allergie?
Hier hebben we een hond met beide gehad. Die kreeg ook apoquel toen hij kwam. Die heb ik middels een dieet op verschillende eiwit bronnen gekregen. En aan de artuvetrin, ook prijzig maar pakt het effectief aan en op de lange termijn goedkoper. Zonder de nadelige effecten van apoquel. Maar is dus specifiek gericht op atopie.
Onze hond nu dachten we ook een allergie, at ook slecht. Kreeg daar wisselende ontlasting bij die hebben we uiteindelijk een compleet bloed onderzoek incl maag-darm profiel gedaan. Die heeft een tekort aan vitamine b12 en sinds we dat gericht aanpakken gaat het veel beter. Heeft wel last ook gehad van natte voeten. Zijn weerstand was echt kul dus we maakten zijn voeten droog en depten het daarna met appelazijn en sindsdien is de huid daar ook rustig en geen jeuk klachten meer.
Probeer het eens breder te bekijken. Misschien mis je een puzzelstuk?
Ik zeg niet dat je niet goed naar je hond kijkt. Maar als eigenaar zit je er zo dicht bovenop. Soms helpt het om samen met iemand verder te kijken
Little_Gift schreef:Hettieheks schreef:Is het een voeding of omgevings allergie?
Hier hebben we een hond met beide gehad. Die kreeg ook apoquel toen hij kwam. Die heb ik middels een dieet op verschillende eiwit bronnen gekregen. En aan de artuvetrin, ook prijzig maar pakt het effectief aan en op de lange termijn goedkoper. Zonder de nadelige effecten van apoquel. Maar is dus specifiek gericht op atopie.
Onze hond nu dachten we ook een allergie, at ook slecht. Kreeg daar wisselende ontlasting bij die hebben we uiteindelijk een compleet bloed onderzoek incl maag-darm profiel gedaan. Die heeft een tekort aan vitamine b12 en sinds we dat gericht aanpakken gaat het veel beter. Heeft wel last ook gehad van natte voeten. Zijn weerstand was echt kul dus we maakten zijn voeten droog en depten het daarna met appelazijn en sindsdien is de huid daar ook rustig en geen jeuk klachten meer.
Probeer het eens breder te bekijken. Misschien mis je een puzzelstuk?
Ik zeg niet dat je niet goed naar je hond kijkt. Maar als eigenaar zit je er zo dicht bovenop. Soms helpt het om samen met iemand verder te kijken
Heb je meer info over de artuvetrin?
Dat lijkt me heel interessant namelijk!
Edit: net opgezocht! Werkt via desensibilisatie dus... Door toedienen van de allergenen in een bepaalde dosis en het dier daar zo ongevoelig voor te maken.
Werkt dus niet echt altijd en is niet zeker efficiënt.
Werkt in 75% van de gevallen maar volgens mijn dierenarts toen wij het over desensibilisatie hadden (er bestaan nog middelen die dit doen, niet enkel artuvetrin), was de succeskans vaak nog een stuk lager in werkelijkheid én duurt het heel lang voor je ziet of het werkt of niet...
kysia schreef:Mijn hond staat sinds maart op paardenmelk capsules, de eerste 2,5 maand nog wel moeten ondersteunen met apoquel
Daarna er volledig mee gestopt
De hond is jeukvrij
janderegelaa schreef:Photizo Vetcare, roodlicht therapie, helpt heel goed tegen de klachten die ts beschrijft.
kysia schreef:Mijn hond staat sinds maart op paardenmelk capsules, de eerste 2,5 maand nog wel moeten ondersteunen met apoquel
De hond is jeukvrij
Duhelo schreef:janderegelaa schreef:Photizo Vetcare, roodlicht therapie, helpt heel goed tegen de klachten die ts beschrijft.
Deze kost rond de 350 euro, zijn de goedkopere versies te vergelijken? Werkt ook goed tegen gewrichtspijn, dus dat kan wel bevorderend zijn. Kan dit ook op mensen? (Mijn man ligt ook regelmatig in de kreukels, als zo een apparaat echt werkt is dat mss een goede aanschaf)
Duhelo schreef:kysia schreef:Mijn hond staat sinds maart op paardenmelk capsules, de eerste 2,5 maand nog wel moeten ondersteunen met apoquel
De hond is jeukvrij
Dat ik daar ng niet aan gedacht heb! Vroeger zelf onze merrie gemelkt en ng een rondleiding op een paardenmelkerij gehad. Dit is ook zo een baat het niet dan schaaft het niet optie!
Susanne schreef:Paardenmelk hebben wij ook een hele tijd gebruikt, maar zonder succes. Wat bij mijn hond enorm goed werkt is een goede pre- en postbiotica (geen probiotica dus), wij gebruiken die van Goldmedics. Hij heeft een aantal allergieën (getest) en is nu jeukvrij. Zo zie je maar dat elke hond weer anders reageert op een supplement, het blijft zoeken en dat is zo lastig..
L_iek schreef:Susanne schreef:Paardenmelk hebben wij ook een hele tijd gebruikt, maar zonder succes. Wat bij mijn hond enorm goed werkt is een goede pre- en postbiotica (geen probiotica dus), wij gebruiken die van Goldmedics. Hij heeft een aantal allergieën (getest) en is nu jeukvrij. Zo zie je maar dat elke hond weer anders reageert op een supplement, het blijft zoeken en dat is zo lastig..
Welke is dat die je gebruikt?