Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Meeste dierenartsen gebruiken tegenwoordig gasnarcose bij álle honden, maar het is sowieso altijd al gebruikelijk geweest gasnarcose te gebruiken bij honden boven de 10. Gasnarcose is heel veilig, je hond wordt dan ook, net als bij mensen, continu gemonitord op hartslag, bloeddruk en zuurstofsaturatie.
Ik heb mijn oude kat van 18 nog voor z'n gebit onder narcose gehad, hij is uiteindelijk bijna 20 geworden.
Ook oudere honden met hartruis waar het gebit van moest worden schoongemaakt gaan hier gewoon zonder problemen onder narcose.
ELUNA schreef:Ibbel schreef:Meeste dierenartsen gebruiken tegenwoordig gasnarcose bij álle honden, maar het is sowieso altijd al gebruikelijk geweest gasnarcose te gebruiken bij honden boven de 10. Gasnarcose is heel veilig, je hond wordt dan ook, net als bij mensen, continu gemonitord op hartslag, bloeddruk en zuurstofsaturatie.
Ik heb mijn oude kat van 18 nog voor z'n gebit onder narcose gehad, hij is uiteindelijk bijna 20 geworden.
Ook oudere honden met hartruis waar het gebit van moest worden schoongemaakt gaan hier gewoon zonder problemen onder narcose.
Is het echt zo veilig?
Mijn hondje van 14, met hartruis en cushing, zou ook onder narcose moeten voor zijn hart.. ze zouden het idd met gas ook doen.. ik heb zo’n bang, hij is nog super levendig en zou jammer zijn moest hij daardoor sterven.. ik heb oppeptalk nodig!
Grit schreef:Wat fijn dat het goed is gegaan!
Bij onze hond is de fistel niet dicht gegroeid, dat is twee jaar geleden. Gelukkig heeft hij er geen last van. Over twee weken moet de andere hoektand er helaas ook uit. Hij is 17, dus ik vind het ook weer erg spannend, maar hij is ook te fit om het niet te laten doen.
Eluna, onze vorige hond had ook cushing en haar operatie toen ze 15 was gaf geen problemen, Maar ze had geen hartruis, dus het is niet helemaal te vergelijken.