Narcose oude hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Narcose oude hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:16

Och oud knarretje ook he!? Te schattig

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 12:04

@TS Heel veel sterkte morgen! :(:)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 13:35

Bedankt! Tot nu toe vallen m'n zenuwen mee, maar denk dat ik het morgen nog zwaar ga krijgen :=

Moet er niet aan denken en we hebben alles gedaan om de risico's zo klein mogelijk te maken, maargoed helemaal 0 zijn ze natuurlijk niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:35

Spannend morgen, ik duim mee!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 02:55

Dankje! Ben ondertussen wel een beetje bang aan het worden..

Maargoed, gaat goed komen. Hij moet er kwart over 8 zijn, lekker vroeg, kan hij hopelijk in de middag weer "fit" mee naar huis <3

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 13:06

Hoe is het gegaan TS?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 13:31

Ik heb een jonge hond (nog geen twee) die dinsdag is gesteriliseerd en vond dat ook al vreselijk spannend. Laat staan als je een ouder menneke hebt. :(:) Hoop heel erg dat het helemaal goed is gegaan en je vandaag een wakkere hond mee naar huis mag nemen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 13:36

Geen idee nog, helaas :( Heb hem vanochtend weggebracht en zou gebeld worden als er overlegd moet worden, of wanneer hij weer wakker is.. Maar nog niks gehoord.

Ik ga er maar vanuit dat geen bericht, goed bericht is. Als er iets mis was, hadden ze sowieso gebeld.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 13:45

:(:) nog even afwachten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 14:52

Het is goed gegaan, hij is lekker op temperatuur en begint wakker te worden *\o/*

Verder nog geen idee wat er gedaan is etc, maar weten dat hij leeft en het tot nu toe goed met hem gaat, dat is het enige wat me nu interesseert.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:04

Wat fijn! Dadelijk lekker vertroetelen. :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:41

Wat fijn dat het goed gegaan is! Lekker verwennen straks, en wat zal hij blij zijn dat zijn gebit straks geen pijn meer doet!

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:09

Ahhh dat is fijn!!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:24

Gelukkig!
Vanavond lekker knus en warm samen op de bank :)

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 18:29

Ibbel schreef:
Meeste dierenartsen gebruiken tegenwoordig gasnarcose bij álle honden, maar het is sowieso altijd al gebruikelijk geweest gasnarcose te gebruiken bij honden boven de 10. Gasnarcose is heel veilig, je hond wordt dan ook, net als bij mensen, continu gemonitord op hartslag, bloeddruk en zuurstofsaturatie.

Ik heb mijn oude kat van 18 nog voor z'n gebit onder narcose gehad, hij is uiteindelijk bijna 20 geworden.
Ook oudere honden met hartruis waar het gebit van moest worden schoongemaakt gaan hier gewoon zonder problemen onder narcose.

Is het echt zo veilig?
Mijn hondje van 14, met hartruis en cushing, zou ook onder narcose moeten voor zijn hart.. ze zouden het idd met gas ook doen.. ik heb zo’n bang, hij is nog super levendig en zou jammer zijn moest hij daardoor sterven.. ik heb oppeptalk nodig!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 19:26

Hij is thuis <3 Knap stoned, maargoed hij heeft iig geen pijn. Taaie opa :7

Hij heeft een kap, omdat hij absoluut niet aan de hechtingen mag zitten. Maar ik zit naast hem en houd hem in de gaten, dan kan hij even lekker slapen zonder kap <3
Afbeelding
Afbeelding

Er is flink wat getrokken, hadden ze blijkbaar ook nog behoorlijk werk aan. En er is een gaatje ontstaan tussen z'n neus en waar de hoektand zat. Maargoed, dat groeit weer dicht.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:30

Ach gossie, veel beterschap voor de oude man !

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:42

ELUNA schreef:
Ibbel schreef:
Meeste dierenartsen gebruiken tegenwoordig gasnarcose bij álle honden, maar het is sowieso altijd al gebruikelijk geweest gasnarcose te gebruiken bij honden boven de 10. Gasnarcose is heel veilig, je hond wordt dan ook, net als bij mensen, continu gemonitord op hartslag, bloeddruk en zuurstofsaturatie.

Ik heb mijn oude kat van 18 nog voor z'n gebit onder narcose gehad, hij is uiteindelijk bijna 20 geworden.
Ook oudere honden met hartruis waar het gebit van moest worden schoongemaakt gaan hier gewoon zonder problemen onder narcose.

Is het echt zo veilig?
Mijn hondje van 14, met hartruis en cushing, zou ook onder narcose moeten voor zijn hart.. ze zouden het idd met gas ook doen.. ik heb zo’n bang, hij is nog super levendig en zou jammer zijn moest hij daardoor sterven.. ik heb oppeptalk nodig!

Gasnarcose is het veiligste voor een dier met hartruis überhaupt. Het grootste voordeel is dag het gewoon uitgeademt wordt en ook uitgewassen kan worden door de isofluran weg te halen en alleen nog zuurstof te geven. Dankzij het gas krijgt hij ook minder van de intravenöse anesthesie wat weer schoner voor de rest van het lijfje is

@ts, wat fijn dat hij weer thuis is. Een fistel kan helaas snel onstaan bij het trekken van een canini maar heelt gelukkig ook weer snel

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 21:21

Wat fijn dat het goed is gegaan!
Bij onze hond is de fistel niet dicht gegroeid, dat is twee jaar geleden. Gelukkig heeft hij er geen last van. Over twee weken moet de andere hoektand er helaas ook uit. Hij is 17, dus ik vind het ook weer erg spannend, maar hij is ook te fit om het niet te laten doen.

Eluna, onze vorige hond had ook cushing en haar operatie toen ze 15 was gaf geen problemen, Maar ze had geen hartruis, dus het is niet helemaal te vergelijken.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 23:45

:z
Afbeelding

Eluna & Grit, jullie ook heel veel sterkte met jullie honden. Snap de zorgen ontzettend goed!

Ik ben trouwens met mijn hondje bij Dierenkliniek Epe centrum geweest, zowel voor de hartecho & het bloedonderzoek als vandaag de gebitsbehandeling. Dus mocht er iemand een goede kliniek zoeken voor narcose bij een senior met problemen, zij zijn absoluut een aanrader.

Alles bij elkaar heeft het me 1400,- gekost. Maar dat is wel inclusief hartecho, hartmedicatie voor een maand, longfotos, bloedonderzoek, gebitsreiniging, trekken van meerdere tanden en kiezen, extra veilige narcose, antibiotica, kap, en nog een flesje pijnstilling.
Wat mij betreft heel netjes voor de zorg die ze leveren!

Gimli heeft net al een beetje rondgelopen en ook al een beetje gegeten *\o/*

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 00:05

Wat een opluchting dat hij er goed is doorgekomen *\o/*

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 08:55

Het is je hondenkindje, dan is het je de 1400 toch altijd waard. :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 11:18

Wat een lieverd met dat oude snuitje. 1400 is veel geld, maar als ze zo'n goede zorg leveren vind ik dat ook heel netjes.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:22

Grit schreef:
Wat fijn dat het goed is gegaan!
Bij onze hond is de fistel niet dicht gegroeid, dat is twee jaar geleden. Gelukkig heeft hij er geen last van. Over twee weken moet de andere hoektand er helaas ook uit. Hij is 17, dus ik vind het ook weer erg spannend, maar hij is ook te fit om het niet te laten doen.

Eluna, onze vorige hond had ook cushing en haar operatie toen ze 15 was gaf geen problemen, Maar ze had geen hartruis, dus het is niet helemaal te vergelijken.

Bij onze hond groeide het ook niet dicht, en hij was daardoor gevoeliger voor stofjes/pollen buitenshuis, dan moest hij wel eens niezen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:46

Oh gelukkig dat het goed is gegaan! Wat een opluchting moet dat voor je zijn.
Als ik het goed heb onthouden is bij jou de rekening ook behoorlijk pittig net als dat het was bij mijn hond :x
Ik weet nog dat ik de maanden erna tegen mijn hond zei: Denk erom, niet ziek worden of, nog erger, dood gaan nu. Ik heb een godsvermogen uitgegeven aan de operatie van je gebit en daar wil ik nog wel wat profijt van hebben… 8)7