Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
herous schreef:Ik wil je al alvast heel veel moed en sterkte wensen.
Ik zit helaas ook met deze situatie, al heb ik nog niet de moed gevonden om een afspraak te maken.
Ons cavaliertje van 11j heeft CHF. Een maand geleden stuikte hij opeens in elkaar. De dierenarts twijfelde heel erg of dit wel van zijn hart kwam. Zij raadde aan een neuroloog en cardioloog te raadplegen. Dit hebben we 2w geleden gedaan. Neuroloog vermoedt SM omdat hij heel zwak op zijn voorpoten staat en dat kan van de nekpijn komen. Een MRI maken om dit echt te diagnosteren is onmogelijk omwille van zijn hart wat in zeer slechte conditie is. De cardioloog heeft een hartecho gemaakt en zei dat er heel veel bloed terugstroomt omdat zijn klep heel knobbelig is. Zijn voorkamer is al 4x groter dan normaal. Prognose met zijn hart is 3-6 maanden.
Maar die, SM... dat zou vreselijk pijnlijk zijn. Hij krijgt hier nu 3x dag pijnmedicatie voor maar hij is daar heel suf en wankelig van. Ik vind dit zo geen kwaliteit van leven meer. Maar ik kan ook moeilijk accepteren dat hij SM heeft. Heb hier veel over gelezen en naar youtube filmpjes gekeken en dan zie ik hele heftige dingen die ons hondje helemaal niet laat zien.
Enige wat wij wel vaak zien is dat hij zijn rechter voorpootje niet correct neerzet en dat ook niet lijkt te merken. Dat pootje bibbert ook vaak als hij staat.
Maar telkens hij even een vrolijk momentje heeft dan worden wij ook weer even blij en dan vind ik het zo moeijlijk, wat als hij toch nog even mee kan? Misschien voelt hij nu geen pijn? Ik wil niet te vroeg zijn maar ook zeker ook niet te laat...
Kinke schreef:herous, je spreekt jezelf ook tegen. 3x per dag pijnmedicatie waar hij heel suf en wankelig van is, je vindt dit zelf geen kwaliteit van leven meer. Vervolgens zeg je, misschien voelt hij nu geen pijn? En je wilt niet te vroeg zijn maar ook zeker niet te laat. Dan ben je toch al te laat?