Hondenbrok

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 23:31

Duhelo schreef:
Ingrediënten Carocroc 23/12 Original hondenvoer
Vleesmix (27%), dierlijk eiwitextract (19%), maïs, tarwe, gevogelte (9%), dierlijk vet (gevogelte, rund), rijst, rijstzemelen, tarwegries, bietenpulp, gehydrolyseerde kippenlever, lijnzaad, mineralen.

Edgard:
Samenstelling
verse kip 40%, aardappel, erwten, erwteneiwit, kippenvet, lijnzaad, kippensaus, mineralen, visolie, kruiden 0,2% (goudsbloemblaadjes, brandnetel, braambesblaadjes, venkel, karwijzaad, kamille, melisse), mannan-oligosachariden (MOS), fructo-oligosachariden (FOS), mango 0,04%, bosbessen 0,04%, appels 0,04%, aardbeien 0,04%, wortels 0,04%, tomaten 0,04%

Carocroc zou ik als een alternatief voor een royal canin aanraden, als graanvrij niet persé een must is, maar is zeker niet vergelijkbaar met edgard cooper, puur al door het feit dat het niet graanvrij is.

Goedkopere alternatieven voor edgard cooper zijn: wolf of the wilderness, taste of the wild, simpsons

Simpsons is helaas echt niet goedkoop (meer).. ik was we super tevreden over, maar nu de zakken, waar ik voorheen rond de €75 voor betaalde, ineens bijna €100 zijn geworden, ga ik toch weer verder proberen

Duhelo

Re: Hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 23:36

Ik had het onlangs even bekeken en was ook ferm geschrokken van de prijs inderdaad! Jammer, want het is een goede voeding, veel honden die wat slappe ontlasting op verschillende merken hebben doen het op simpsons zeer goed.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 00:32

Ik was uiteindelijk via oa darf en acana uitgekomen op real nature (naast kvv en eerder ook karkassen), goedkoper over de grens maar het is ook te krijgen in NL bij maxizoo (voormalig jumper). Hoog vleesaandeel en aardig wat keuze aan diersoorten.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 01:20

Duhelo schreef:
Ik had het onlangs even bekeken en was ook ferm geschrokken van de prijs inderdaad! Jammer, want het is een goede voeding, veel honden die wat slappe ontlasting op verschillende merken hebben doen het op simpsons zeer goed.

Dat was idd ook het geval met mijn hond. Via een topic hier op bokt bij Simpsons uitgekomen, na meerdere merken te hebben geprobeerd doet hij het hier veruit het beste op. Maar vind een prijsstijging van +/- €20 per zak wel een beetje te gortig :+

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 01:38

Misschien een tip om ook de voermerken op te zoeken, zitten wel interessante artikelen tussen :
https://voerwijzer.com/

Zelf voer ik mijn honden Acana , zeer tevreden over. ( puppy variant voor moeder + pups afgelopen weken, en volwassen variant voor mijn oudere honden)
Ik heb altijd geleerd van een vriendin die altijd een eigen DA praktijk heeft gehad, eerste jaar is goed voer heel belangrijk voor de opbouw van het lijf. Daarna kan je een 'simpelere' brok gaan voeren.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 01:46

Mijn hond doet het heel goed op Arden Grange brokken. Ik vind het een fijne brok zonder kunstmatige conserveringsmiddelen, kleur- en smaakstoffen.
Ze hebben verschillende varianten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 09:31

ImkeTarek schreef:
Duhelo schreef:

Dat was idd ook het geval met mijn hond. Via een topic hier op bokt bij Simpsons uitgekomen, na meerdere merken te hebben geprobeerd doet hij het hier veruit het beste op. Maar vind een prijsstijging van +/- €20 per zak wel een beetje te gortig :+

haha, blijkt dat ik je die nog aangeraden heb :+

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 09:41

Als ik brokken voer krijgen ze Renske of Naturavetal. Daar doen mijn honden het verreweg het beste op.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:22

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:33

Ik voer Riverwood, ben daar echt goed over te spreken.
Hoog in vlees gehalte, geen rommel als granen etc.

Makkelijk online te bestellen via hun eigen website

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:42

Ik lees hier over Acana, dit heb ik ook lang gegeven.
Maar Acana en Orijen zijn sinds 2 jaar overgenomen door Mars petcare, waar ook bv whiskas en pedigree wordt gemaakt.
Kan best zijn dat de kwaliteit van Acana hetzelfde is gebleven, maar ik geloofde daar niet zo in.

En aangezien ik een hondje heb met een aantal allergieën ben ik op zoek gegaan naar andere brokken.
In de ochtend krijgen ze vlees (kvv)

En 's avonds krijgen ze nu Ydolo semi moist brokken.
Deze vind ik heel goed van kwaliteit en ze vinden ze ook heerlijk.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 11:29

Hier ook een fan van Ydolo. Eigenlijk hetzelfde verhaal als Mika, ik voerde Orijen in de ochtend, vlees in de avond en sinds 3 maanden overgestapt op Ydolo en dan de eend en vis variant.

Ze eten het heel graag en mijn teefje is echt een zeurkous en geen last van allergieën. Keutels zijn zelfs minder geworden en super van structuur

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 11:42

Ik geef mijn honden een brok met hert en zoete aardappel. Graanvrij. Ik heb franse buldoggen en op andere brok hebben ze vreselijk veel gas. Eerst via de dierenarts besteld maar inmiddels bestel ik het via deze webshop: https://www.purolimburg.nl/webshop-1/Ei ... p389622373

We hebben hier eentje die erg allergisch is en die doet het er ook goed op.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:21

Aife schreef:
Ik geef mijn honden een brok met hert en zoete aardappel. Graanvrij. Ik heb franse buldoggen en op andere brok hebben ze vreselijk veel gas. Eerst via de dierenarts besteld maar inmiddels bestel ik het via deze webshop: https://www.purolimburg.nl/webshop-1/Ei ... p389622373

We hebben hier eentje die erg allergisch is en die doet het er ook goed op.

Ik kan van die brokken de samenstelling niet vinden op hun site?
Dat is toch wel belangrijk te weten voordat je het zou willen kopen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 14:12

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 14:21

Ik zou het durven uitproberen op basis van de ingrediëntenlijst

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 09:35

Ik voer darf vol bites (60% vlees en geen granen maar aangevuld met wortel, appel en kruiden) en Ydolo is echt mijn redder. Ik loop al jaren te zoeken naar een brok die ik kan gebruiken als beloning ipv snoep en met Ydolo semimoist heb ik het gevonden.

Ik doe dus de helft van de dagelijkse hoeveelheid brokken geven in Darf Vol bites in de voerbak en de andere helft tijdens trainen en wandelen met Ydolo Semimoist (eend en vis). Op deze manier bespaart het me ook nog aan trainers.

Ydolo vind ik dus top maar ze vinden het in mijn ogen te lekker om als standaard voer te gebruiken omdat er dus veel meer uit te halen valt :+

1 hond geef ik ook regelmatig vers vlees van Dogmeat, de andere eet 3 dagen niet als ik een keer vlees in haar bak doe in plaats van brokken :Y)

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 10:35

Eventueel kan je ook eens kijken naar Welness Core, is ook graanvrij.

Onze eigen hond eet geen brok, maar ik heb deze onlangs een tijd gevoerd aan een hond waar wij opvanggezin voor waren (de lam variant zonder kip en zonder rund). Op Voerwijzer wordt aangegeven dat dit een nette brok is, en ik vond dat de hond in kwestie het er erg goed op deed, beter dan op het voer dat we hadden meegekregen.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 15:58

Carocroc vind ik konijnenvoer. Daar is misschien een keer een vogel over heen gevlogen die een veer is verloren.

Edgar en cooper voeren in Roemenië is vrij zeldzaam, weet je dat zeker? Want echt kwalitatief voer is er over het algemeen niet.

Hier zijn de honden direct op vlees gegaan. Maar heel eerlijk, niemand kan jou advies geven over voer. We hebben geen idee wat voor hond het is, wat ze nodig heeft verschilt zo per individu.
Ik ken Leo niet, adviezen zijn die ik tot dusver lees altijd goed. Als je het echt goed wil aanpakken dan kijk je naar een brok met een hoog vlees gehalte en wat goed onderbouwd inhoud heeft zonder vulmiddelen.

Veel plezier met jullie hondje!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 17:19

Brit is een erg fijn voer en goed betaalbaar, zeker te vergelijken met een acana maar dan goedkoper. Zowel vers vlees als gedroogd vlees (als er alleen vers vlees op brok verpakking staat mag je er 70% vanaf halen ivm vochtverlies tijdens verhitting, daarom vind ik bijvoorbeeld edgar en Cooper, caro
croc een beetje overschat als je ook naar de prijs kijkt).

Samenstelling brit puppy;

verse kip (40%), gedroogde kip (25%), aardappelen (8%), kippenvet (geconserveerd met tocoferolen), haver, boekweit (3%), appels, hele suikerbiet, zalmolie, bakkersgist, lijnzaad, kippenlever, collageen, algen, zwarte bes (0,2%), peterselie (0,055%), rozemarijn, tijm, goudsbloem, paardenbloem, probiotica (Enterococcus faecium 1x109 kve), glucosamine 1700 mg/kg, chondroïtinesulfaat 1300 mg/kg, fructo-oligosachariden 220 mg/kg, bèta-glucanen 200 mg/kg, mannan-oligosachariden 180 mg/kg, yucca 150 mg/kg, groenlipmossel 100 mg/kg.

https://www.voeronline.nl/brit-fresh-ch ... bUQAvD_BwE

Ze hebben ook een puppy variant voor hele grote rassen.

Voeronline is ook echt een fijne site, alles wat ik bestel is ook de volgende dag echt binnen, altijd.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 18:20

Ik ben er tevreden over Ydolo, sinds kort overgeschakeld

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 19:40

Hettieheks, waar de hond van TS vandaan komt heeft goede sponsers van mensen die bij deze rescuer een hondje vandaan hebben , en daardoor kan er vrij goede merken brokken gevoerd worden.

Ik voer uit principe geen brokken, maar als lekkertje voor tussendoor, hebben we hier brok van 4 paws, of Fresco, maar dat is volgen mij in Nederland niet ( meer) te koop.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 23:36

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:46

Booooo schreef:
Hettieheks: ja, zeker weten. Ik ben daar ook vrijwilliger geworden, dus dat vertrouw ik wel. Heb ook foto’s gezien.

https://www.petsplace.nl/brit-care-dog- ... 558810-pps

Wat vinden jullie van deze brok? Graanvrij en vind hem ook nog betaalbaar.

Ik denk voor die prijs inderdaad prima.
Je ziet het verschil waarom de brok goedkoper is, een lager aandeel vlees of vis, meer aardappelen.
Ze gebruiken kippenvet, als je hond daar tegen kan prima.
Kip en rund zijn vaak de oorzaak bij voedselallergie.
Maar als je een hond hebt die daar geen last van heeft , zal het geen problemen geven.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 02:12

Ik voer mijn hond Farmina n&d prime lamb en bosbes, super tevreden over! Zeer hoge kwaliteit ook :) .
Ik bestel het op zooplus.de, scheelt een serieus pak ;) .
Staat zeer goed aangeschreven op Voerwijzer ook, daarop heb ik uiteindelijk mijn keuze gebaseerd...
Ik geef het nu al 3 jaar met volle tevredenheid :j. Hond blinkt als een spiegel en doet het enorm goed erop.
Lang gezocht wegens steeds terugkerende platte stoelgang...
Hiermee geen problemen meer mee gehad.