Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Skyla schreef:Daarbij gaat dit topic niet enkel over mijn katten maar alle katten. Aangezien ik er zoveel ken die alles perfect hebben maar toch in huis durven gaan. En dan vooral het plassen.
Skyla schreef:Ik weet dat er altijd wel een reden toe is maar ik vind het gewoon verschieten hoeveel katten ons extra vloek en schoonmaakwerk geven.
Skyla schreef:Sommige mensen lezen mijn tekst precies maar half of lezen totaal wat anders dan ik typ.
Daarbij gaat dit topic niet enkel over mijn katten maar alle katten. Aangezien ik er zoveel ken die alles perfect hebben maar toch in huis durven gaan. En dan vooral het plassen.
Citaat:Het grid kijk ik niet om geld maar zoals ik zei wilde ik eens zien wat haar het beste gaat. We hadden vroeger pellets maar vond dit snel stinken, dan kleine steentjes geprobeerd, kristallen en nu ben ik de grotere steentjes aan het proberen. Maar ik merk dat ze deze het minst leuke vind. Kristallen het liefst.
Citaat:En kwa plaats, niet iedereen heeft het geluk groot te wonen. De katten kunnen enkel in de keuken en woonruimte. Behalve de zindelijke, die mag overal. Maar dat beperkt direct de plaats waar er kattenbakken kunnen staan. Ik lieg niet, we hebben echt geen muur meer vrij om een kattenbak tegen te zetten. We weten zelfs niet eens waar we straks onze kerstboom moeten gaan zetten. En we hebben letterlijk maar 1 kast, 1 zetel, 1 tafel. Dus ook geen hopen meubels, maarja 3 benchen nemen ook behoorlijk plaats in.
luuntje schreef:Ik heb 4 siamezen en meerdere bakken staan.
Ze gaan rustig met 2 of 3 tegelijk op 1 bak.
Ik heb Peewee bakken met houtkorrels.
Bakken sop ik 1x per week uit.
Meerdere keren per dag haal ik de drollen er uit.
Zijn allemaal super zindelijk.
xMoniique schreef:Heeft er ook iemand ervaring met een kater (gecastreerd) die enkel in bed plast?
Ik heb een poes en een kater van 1,5 jaar oud en de kater plast sinds een halfjaar in bed terwijl hij wel gewoon poept op de bak. Ik heb drie bakken staan die goed schoon gehouden worden.
Hij doet het echt alleen op bed.
Amber_anne schreef:xMoniique schreef:Heeft er ook iemand ervaring met een kater (gecastreerd) die enkel in bed plast?
Ik heb een poes en een kater van 1,5 jaar oud en de kater plast sinds een halfjaar in bed terwijl hij wel gewoon poept op de bak. Ik heb drie bakken staan die goed schoon gehouden worden.
Ben je al bij de dierenarts geweest?
xMoniique schreef:xMoniique schreef:Heeft er ook iemand ervaring met een kater (gecastreerd) die enkel in bed plast?
Ik heb dit probleem aangekaart bij mijn dierenarts toen ik een afspraak wilde maken, maar ze gaven aan dat als hij een medisch probleem zou hebben dat hij dan overal in huis zou plassen, dus het werd volledig weggewuifd. Ben daarom toen ook niet geweest..
GDG schreef:Ik zou hem zeker na laten kijken hoor. Begin eens met plas op te vangen en dat te laten onderzoeken.
En heb je de rest van de berichten hier goed gelezen en nagelopen wat nog oorzaken kunnen zijn voor het niet gebruiken van de bakken? Want enkel het goede aantal bakken (en 'goed schoon') zegt nog weinig.
Skyla schreef:Klopt nu wel. Sinds de verhuis hebben we maar 1 grote bak meer. De bedoeling is een kattenluikje in de kelderdeur te steken en daar nog kattenbakken te zetten omdat we in huis gewoonweg geen plaats ervoor hebben nog te zetten. Maar eerst moet er beneden plaats gemaakt worden. Luikje hebben we al. Grootste probleem is ook dat we honden in huis hebben die er geen toegang tot mogen krijgen.
Wat het grit betreft merk ik ook een enorm verschil, zeker nu ik wat aan het proberen ben met verschillende types. Ik hoop nu die ene zak steentjes snel leeg hebben zodat ik gauw weer de kristallen kan nemen. De prijs daarvan is niet het goedkoopste maar vind onze kattin vooral het leukste.
De kat die totaal niet wilt heeft nooit maar dan ook nooit in een kattenbak gegaan. En we hebben haar sinds ze heel jong was.
Ik haal dagelijks de drollen er uit en zo goed als mogelijk de natte plekken. Regelmatig een scheutje javel er in voor de geur.
Mijn ouders en die andere mensen houden mooi de regel met kattenbakken aan. Al staan er soms wel 2 naast elkaar.
xMoniique schreef:Heeft er ook iemand ervaring met een kater (gecastreerd) die enkel in bed plast?
xMoniique schreef:GDG schreef:Ik zou hem zeker na laten kijken hoor. Begin eens met plas op te vangen en dat te laten onderzoeken.
En heb je de rest van de berichten hier goed gelezen en nagelopen wat nog oorzaken kunnen zijn voor het niet gebruiken van de bakken? Want enkel het goede aantal bakken (en 'goed schoon') zegt nog weinig.
Ik ben toen der tijd uitgegaan van het advies van de dierenarts, maar begin nu toch te twijfelen om toch onderzoek te doen.
Het enige merkwaardige is dat ik sinds twee weken een extra dekentje bovenop mijn bed heb liggen, en sinds dat moment heeft hij het niet meer gedaan. Geen idee of dit toeval is.
Ik heb dit topic inderdaad helemaal doorgelezen, maar ik vind het lastig omdat hij wel gewoon op de kattenbak poept, nog geen een keer buiten de bak. Ik heb drie bakken, met grove korrel grid, de bakken worden twee keer per dag leeggeschept en elke week gaat overal een sopje doorheen. De bakken staan op verschillende plekken en niet in de buurt van voer of water.
Misschien wordt het tijd voor een andere dierenarts
Goof schreef:xMoniique schreef:Heeft er ook iemand ervaring met een kater (gecastreerd) die enkel in bed plast?
hoe kan je kat nou een half jaar lang in bed plassen? Je sluit de deur van je slaapkamer toch na de eerste keer en totdat je weet wat de oorzaak is en hoe je dat kan oplossen?