Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Ts hoe gaat het met Misty? Ik zou het ook goed snappen als je na al deze negatieve reacties niet meer een update wilt geven hoor
Kidde schreef:Als je hem nog buiten wil uitzetten lijkt me het niet zo handig om het hok binnen te hebben... Ik denk dat hij het nu ook veel te warm heeft. Het is een temperatuurverschil van bijna 20 graden nu. Als hij nu weer beter oogt zou ik hem zo snel mogelijk, in de nacht, uit zetten
ieris schreef:Hoi, het gaat aardig goed met muisje Misty!
De eerste nachten stond het hok in mijn slaapkamer, en hoorde ik helemaal geen geluiden in de nacht, daardoor maakte ik me zorgen, want ik weet dat het nachtdieren zijn, en kon ik niet goed slapen.
Nu is hij/zij gelukkig meer bewegegelijker geworden, en heb ik het hok verhuisd naar de logeerkamer.
Misty ziet er goed uit, en eet en drinkt ook goed, dus dat is goed nieuws.
Als het zo doorgaat mag ie zo weer terug naar de natuur!
Karlijn, ik zie ook geen negatieve reacties, iedereen kijkt vanuit zijn of haar eigen visie, en dat is prima!
Ik had niet een bepaalde hoop op reacties.
Ik vind het juist wel interessant om verschillende meningen te horen.
Ja ik weet dat het verboden is om wilde dieren in huis te nemen.
Maar ik zou het zo weer doen, ik kan een ziek of gewond, of verweesd diertje niet laten stikken.
Misty had echt geen kans op overleven, als ik hem zo suf had achtergelaten.
Er zijn helaas ook geen/weinig opvang adressen voor muizen en ratten.
De dierenambulance haalt ze niet op, omdat ze onder het ongedierte vallen.
Ze vallen dus letterlijk tussen wal en schip.
Ik heb een tijd terug een nestje ratjes opgevangen, ze hadden de oogjes nog dicht, denk net geen 2 weken oud, 8 stuks.
We waren de schuur aan het opruimen, en verplaatsen een oude strobaal, daar sprong een rat uit,die werd gegrepen door de kat.
Achter de baal vonden we in oude stukjes troep 8 baby ratjes, ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om niks te doen.
Ik heb ze met speciale jonge dieren melk elke 3 uur, ook in de nacht een flesje gegeven.
Het mooiste moment, was dat de oogjes open ploften, en ze fit genoeg waren om naar een overbezette opvang te kunnen, waar er naar mijn weten maar een van is in Nederland. Ik kon mijn ogen bijna niet meer openhouden, had lucifer stokjes nodig![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Fanja, ja ik zou misschien ook zo reageren als ik de situatie niet kende, maar als ik Misty was, was ik blij met de goede zorgen, de rust, en de bescherming die geboden werden.
En zoals hierboven, dieren opvang tehuizen willen geen wilde muizen/ratten.
Eelmo, wat leuk om te horen!
Ken jij de soort goed? Het is inderdaad zoals Misty nu is.
Nieuwsgierig naar mij toe, maar wel oplettend.
Ik geloof ook niet dat hij zal bijten, het zou kunnen natuurlijk, het zij zo.
Maar tot nu toe is ie gewoon rustig en heel lief![]()
Zini-jewel, he wat naar dat je kleurmuisjes snel gezwellen krijgen.
Ik vind muizen ook leuk om te zien, vroeger heb ik een tamme rat gehad.
Maar daar hetzelfde verhaal, snel ladt van tumoren.
Ik zou er nu niet meer voor kiezen.
Anne-amber, wat een mooie pagina, van een geweldig persoon!
Dank je voor het delen.
Ik ken ook zo een persoon die dat met ratten doet, echt een heldin, vind ik.
anjali schreef:Ik denk dat dit muisje in de liefdevolle opvang bij ts heel wat beter af is dan bij welke andere opvang dan ook, die ik eerlijk gezegd niet geheel vertrouwen zou met een muis. Laat dat beestje lekker daar .De meeste mensen doen niets anders dan op de meest dieronvriendelijke manieren muizen bestrijden en doden. Dit topic van ts geeft me weer een beetje vertrouwen in (sommige leden van) de mensheid.
Telpeva schreef:Ik ben het er echt niet mee eens.
Als oud-medewerker van een dierenopvang heb ik beide kanten gezien, en mensen die op eigen houtje zelf een dier willen oplappen dat kan heel schrijnende situaties geven. Niet omdat mensen bewust een dier willen martelen, pijnigen of vergiftigen, maar veel mensen zijn op gebied van dieren echt (onbewust) onbekwaam, waardoor dit soort dingen wel gebeuren. Vaak met de beste bedoelingen, maar beste bedoelingen redden geen levens wanneer je de verkeerde keuzes maakt omdat de juiste kennis gewoon niet aanwezig is.
Over het algemeen is het advies om een dier naar een opvang te brengen imo echt het juiste advies. Niet alleen omdat dat volgens de regels zo moet, maar omdat je er van uit kan gaan dat de kennis en materiaal om het dier de beste kansen te geven daar aanwezig is.