Op de één na laatste foto gaat die andere hond er echt vol in!

Geniet nog even van deze prachtige momenten. Het is en blijft schrijnend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CupCakes_ schreef:Wat een práchtige hond is Boets![]()
De keus die je voor hem maakt vind ik persoonlijk heel dapper. Je staat er ondanks alle emoties reëel in en dat vind ik zeker het benoemen waard!
Mijn advies? Pfoe, ik vind het voor mijzelf nog best confronterend eigenlijk.
Wat ik op de laatste 2/3 dagen van mijn hond heb gedaan is vooral geven wat hij lekker vond, de laatste keer "zijn" strand bezocht en daar nog gekeuteld omdat hij te ziek was om nog volop te rennen. Wij hadden helaas te weinig tijd om nog extra dingen te doen.
Een fotoshoot, pootafdrukken, neusafdruk etc zijn hele mooie dingen om te doen.
Misschien heb je hier al over nagedacht, maar mijn ervaring was dat ik dat niet wilde doen tot het daadwerkelijk zover was..
Heb je ook al nagedacht wat er met het lichaam van Boets na inslapen gaat gebeuren? Laat je hem thuis (de hele nacht) tot hij opgehaald word?( Geen aanrader, je gaat het lichaam zeker ruiken..) Neemt de dierenarts hem mee? Laat je hem cremeren of begraaf je hem? Bij cremeren, is het crematorium nog open op het late tijdstip?
Mocht je willen sparren, mijn pb staat voor je open. Veel sterkte komende tijd
Hannanas schreef:Och wat vreselijk Charlotte. Zo’n moeilijke keuze van een datum en tijd prikken.
Mooie adviezen en tips komen hier voorbij. Ook van Cupcakes over wat je met hem zou willen doen na zijn overlijden.
Ik vond het heel erg fijn mijn moppie nog even bij mij te houden. Heb hem nog een aantal uur op schoot gehouden (hij is op mijn schoot op onze bank thuis overleden) voordat we hem in zijn mand toedekten op een zacht waterdicht dekbed met dekbed hoes. De hele dag en avond en nacht bij hem gebleven en naast hem geslapen om hem de volgende dag samen naar het crematorium te brengen. Tot de laatste meter is hij geen seconde alleen geweest, dat was voor mij heel belangrijk. Ik wil daarmee aangeven dat er heel veel mogelijk is, kies idd zoals cupcakes aangeeft voor wat jullie zo prettig mogelijk vinden voor deze zware verdrietige stap. Geen vraag en idee is te gek, het gaat om jullie.
Neem je tijd, ik gun je nog heel veel knuffelmomenten met hem. Vertel hem alles wat er op je hart ligt.
anca schreef:Goede beslissing . Moeilijk ja inderdaad. Ik heb jaren geleden dezelfde keus gemaakt.
Mijn herder had MD een verlammingsziekte die bij meerdere hondenrassen voorkomt. Ik legde het altijd uit als ALS bij mensen.
Ik was erg bang dat hij een keer zou omvallen en iets zou breken en we " dus" te laat zouden zijn. Mijn man en ik hebben nog s morgens een boswandeling gemaakt en komt die ouwe gek nog met een tak aan slepen. Gooien baasje .
Mijn man begon nog weer te twijfelen maar ik zei nee. Straks komt de da en gaat het wel door.
Hij kreeg nog een grote bak makreel en had geen aandacht voor de da. Hij is in de tuin ingeslapen .
Hij is ruim 10 jaar geworden. Afspraak voor crematorium was ook al eerder gemaakt. Kleinkinderen kwamen nog afscheid nemen .
Ik wens je veel sterkte het is moeilijk genoeg allemaal. Boets is een prachtige hond en jullie hebben samen een heerlijke tijd gehad.
Nienke1979 schreef:Heel veel sterkte
Ook wij hebben echt leuke dingen de laatste week gedaan
Het as hebben we in een urn en hangertje voor aan ketting laten doen
Vooral het hangertje is mij heel dierbaar geworden. Zo is ze nog altijd bij mij, waar ik ook ga
Nogmaals sterkte