Onze laatste week samen (hond, botkanker)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Onze laatste week samen (hond, botkanker)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 18:42

Het is ook wel echt een prachtige hond zeg! <3
Op de één na laatste foto gaat die andere hond er echt vol in! :=
Geniet nog even van deze prachtige momenten. Het is en blijft schrijnend ;(

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 19:05

Eens met Cayenne, wát een prachtige hond is Broes ..
Het zijn loodzware laatste dagen, verwen hem maar lekker en maak de mooiste herinneringen.
Heel veel sterkte!

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 19:17

Wat een prachtige hond ts!
Maar wat een verschrikkelijk nieuws :knuffel:
Geniet nog van elkaar, en koester mooie herinneringen.
Heel erg veel sterkte gewenst.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 19:31

Wat ontzettend triest dat zo’n vrij jonge hond zo’n rot ziekte heeft gekregen, wens jullie heel veel sterkte en kracht om de laatste dagen van Broes zo mooi mogelijk te maken en te genieten.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 22:51

Goede tip Slmt9. Ik wil nog iets tastbaars laten maken maar ik heb nog geen idee wat.

Bedankt iedereen!

Vandaag rustig aan gedaan. Wandelen was geen succes omdat ze aan het jagen waren.

Vanavond bij mijn schoonouders geweest. Daar is hij geboren en zijn broertje woont daar. Zijn zusje bij de buren met vrije toegang naar de boerderij dus die heeft hij ook nog gezien. Heel raar, als we naar mijn schoonouders gaan gaat hij altijd mee. Dat zal slikken worden na volgende week.

Morgen naar het bos voor de fotoshoot, waar ze eerst een week mooi weer voorspelden is het nu alleen maar bewolkt. ;(

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:10

Wat een práchtige hond is Boets <3

De keus die je voor hem maakt vind ik persoonlijk heel dapper. Je staat er ondanks alle emoties reëel in en dat vind ik zeker het benoemen waard!

Mijn advies? Pfoe, ik vind het voor mijzelf nog best confronterend eigenlijk.
Wat ik op de laatste 2/3 dagen van mijn hond heb gedaan is vooral geven wat hij lekker vond, de laatste keer "zijn" strand bezocht en daar nog gekeuteld omdat hij te ziek was om nog volop te rennen. Wij hadden helaas te weinig tijd om nog extra dingen te doen.

Een fotoshoot, pootafdrukken, neusafdruk etc zijn hele mooie dingen om te doen.

Misschien heb je hier al over nagedacht, maar mijn ervaring was dat ik dat niet wilde doen tot het daadwerkelijk zover was..
Heb je ook al nagedacht wat er met het lichaam van Boets na inslapen gaat gebeuren? Laat je hem thuis (de hele nacht) tot hij opgehaald word?( Geen aanrader, je gaat het lichaam zeker ruiken..) Neemt de dierenarts hem mee? Laat je hem cremeren of begraaf je hem? Bij cremeren, is het crematorium nog open op het late tijdstip?

Mocht je willen sparren, mijn pb staat voor je open. Veel sterkte komende tijd :knuffel:

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 12:13

Och wat vreselijk Charlotte. Zo’n moeilijke keuze van een datum en tijd prikken.

Mooie adviezen en tips komen hier voorbij. Ook van Cupcakes over wat je met hem zou willen doen na zijn overlijden.

Ik vond het heel erg fijn mijn moppie nog even bij mij te houden. Heb hem nog een aantal uur op schoot gehouden (hij is op mijn schoot op onze bank thuis overleden) voordat we hem in zijn mand toedekten op een zacht waterdicht dekbed met dekbed hoes. De hele dag en avond en nacht bij hem gebleven en naast hem geslapen om hem de volgende dag samen naar het crematorium te brengen. Tot de laatste meter is hij geen seconde alleen geweest, dat was voor mij heel belangrijk. Ik wil daarmee aangeven dat er heel veel mogelijk is, kies idd zoals cupcakes aangeeft voor wat jullie zo prettig mogelijk vinden voor deze zware verdrietige stap. Geen vraag en idee is te gek, het gaat om jullie.

Neem je tijd, ik gun je nog heel veel knuffelmomenten met hem. Vertel hem alles wat er op je hart ligt. ;(

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:00

Goede beslissing . Moeilijk ja inderdaad. Ik heb jaren geleden dezelfde keus gemaakt.

Mijn herder had MD een verlammingsziekte die bij meerdere hondenrassen voorkomt. Ik legde het altijd uit als ALS bij mensen.

Ik was erg bang dat hij een keer zou omvallen en iets zou breken en we " dus" te laat zouden zijn. Mijn man en ik hebben nog s morgens een boswandeling gemaakt en komt die ouwe gek nog met een tak aan slepen. Gooien baasje .
Mijn man begon nog weer te twijfelen maar ik zei nee. Straks komt de da en gaat het wel door.

Hij kreeg nog een grote bak makreel en had geen aandacht voor de da. Hij is in de tuin ingeslapen .
Hij is ruim 10 jaar geworden. Afspraak voor crematorium was ook al eerder gemaakt. Kleinkinderen kwamen nog afscheid nemen .

Ik wens je veel sterkte het is moeilijk genoeg allemaal. Boets is een prachtige hond en jullie hebben samen een heerlijke tijd gehad.

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 16:01

Heel veel sterkte

Ook wij hebben echt leuke dingen de laatste week gedaan
Het as hebben we in een urn en hangertje voor aan ketting laten doen
Vooral het hangertje is mij heel dierbaar geworden. Zo is ze nog altijd bij mij, waar ik ook ga

Nogmaals sterkte

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 13:03

CupCakes_ schreef:
Wat een práchtige hond is Boets <3

De keus die je voor hem maakt vind ik persoonlijk heel dapper. Je staat er ondanks alle emoties reëel in en dat vind ik zeker het benoemen waard!

Mijn advies? Pfoe, ik vind het voor mijzelf nog best confronterend eigenlijk.
Wat ik op de laatste 2/3 dagen van mijn hond heb gedaan is vooral geven wat hij lekker vond, de laatste keer "zijn" strand bezocht en daar nog gekeuteld omdat hij te ziek was om nog volop te rennen. Wij hadden helaas te weinig tijd om nog extra dingen te doen.

Een fotoshoot, pootafdrukken, neusafdruk etc zijn hele mooie dingen om te doen.

Misschien heb je hier al over nagedacht, maar mijn ervaring was dat ik dat niet wilde doen tot het daadwerkelijk zover was..
Heb je ook al nagedacht wat er met het lichaam van Boets na inslapen gaat gebeuren? Laat je hem thuis (de hele nacht) tot hij opgehaald word?( Geen aanrader, je gaat het lichaam zeker ruiken..) Neemt de dierenarts hem mee? Laat je hem cremeren of begraaf je hem? Bij cremeren, is het crematorium nog open op het late tijdstip?

Mocht je willen sparren, mijn pb staat voor je open. Veel sterkte komende tijd :knuffel:

Liever een dag of week te vroeg dan ook maar een uurtje te laat. Dat wil ik mijn vriendje niet aan doen. Maar wat is het moeilijk dat de dag steeds dichterbij komt.

Dat is een prachtig einde nog een laatste wandeling op zijn strand <3 Dat gaan wij woensdag ook doen.

Hij krijgt hier een plekje in de tuin op een plek waar hij regelmatig zat. Dit voelt een beetje luguber, we graven het gat woensdagochtend of middag en 's avonds wordt hij ingeslapen. Na het afscheid kunnen we hem gelijk begraven.

Hannanas schreef:
Och wat vreselijk Charlotte. Zo’n moeilijke keuze van een datum en tijd prikken.

Mooie adviezen en tips komen hier voorbij. Ook van Cupcakes over wat je met hem zou willen doen na zijn overlijden.

Ik vond het heel erg fijn mijn moppie nog even bij mij te houden. Heb hem nog een aantal uur op schoot gehouden (hij is op mijn schoot op onze bank thuis overleden) voordat we hem in zijn mand toedekten op een zacht waterdicht dekbed met dekbed hoes. De hele dag en avond en nacht bij hem gebleven en naast hem geslapen om hem de volgende dag samen naar het crematorium te brengen. Tot de laatste meter is hij geen seconde alleen geweest, dat was voor mij heel belangrijk. Ik wil daarmee aangeven dat er heel veel mogelijk is, kies idd zoals cupcakes aangeeft voor wat jullie zo prettig mogelijk vinden voor deze zware verdrietige stap. Geen vraag en idee is te gek, het gaat om jullie.

Neem je tijd, ik gun je nog heel veel knuffelmomenten met hem. Vertel hem alles wat er op je hart ligt. ;(

Wat een mooie manier om afscheid te nemen. Hier geen schoothond, ik denk dat we hem in zijn mand in laten slapen, erbij zitten en aaien.

anca schreef:
Goede beslissing . Moeilijk ja inderdaad. Ik heb jaren geleden dezelfde keus gemaakt.

Mijn herder had MD een verlammingsziekte die bij meerdere hondenrassen voorkomt. Ik legde het altijd uit als ALS bij mensen.

Ik was erg bang dat hij een keer zou omvallen en iets zou breken en we " dus" te laat zouden zijn. Mijn man en ik hebben nog s morgens een boswandeling gemaakt en komt die ouwe gek nog met een tak aan slepen. Gooien baasje .
Mijn man begon nog weer te twijfelen maar ik zei nee. Straks komt de da en gaat het wel door.

Hij kreeg nog een grote bak makreel en had geen aandacht voor de da. Hij is in de tuin ingeslapen .
Hij is ruim 10 jaar geworden. Afspraak voor crematorium was ook al eerder gemaakt. Kleinkinderen kwamen nog afscheid nemen .

Ik wens je veel sterkte het is moeilijk genoeg allemaal. Boets is een prachtige hond en jullie hebben samen een heerlijke tijd gehad.

Dat lijkt me ook een vreselijke ziekte voor hond |( Heerlijk dat hij 's ochtends nog met een tak aan kwam zetten, het zijn echt fantastische dieren.

Dankjewel!

Nienke1979 schreef:
Heel veel sterkte

Ook wij hebben echt leuke dingen de laatste week gedaan
Het as hebben we in een urn en hangertje voor aan ketting laten doen
Vooral het hangertje is mij heel dierbaar geworden. Zo is ze nog altijd bij mij, waar ik ook ga

Nogmaals sterkte

Dat geloof ik dat dat dierbaar is. Broes wordt begraven dus ik knip wat haar af voor eventueel een sieraad :j

Vanmorgen had ik het slecht... Het zijn nu echt de laatste dagen richting woensdag.
We hebben net een wandeling in zijn Bentwoud gemaakt, hij was weer heerlijk aan het snuffelen en spelen.
Hij ziet er altijd uit als een varken na een wandeling daar, maar dat nemen we altijd voor lief :D

Gisteren hebben we de fotoshoot gehad. Wat ben ik Joyce enorm dankbaar dat ze dit op zo'n korte termijn voor ons wilde doen _/-\o_ 's Middags kregen we al een paar prachtige(telefoon)foto's die ze van haar laptop had genomen. Ze zijn echt zo mooi geworden. Zodra ze zijn uitgekozen, bewerkt en een logo hebben zal ik ze hier plaatsen. Nouja stiekem dan een screenshot van een deel van een foto, ik denk dat dat wel mag :j Nogmaals het is een foto van een scherm.

Afbeelding

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 13:09

Een ontzettend mooie foto van jullie samen!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 13:25

Heel veel sterkte met dit zware verlies.

Wij hebben onze hond laten cremeren en ze hebben een poot afdruk van zijn pootje gemaakt waar wij nog steeds super blij mee zijn.

Deze. Je kunt hem er ook uithalen en ook dicht doen. Op de voorkant kan ook een foto (sorry beetje stoffig := )
Afbeelding
Afbeelding

Geniet nog even lekker van jullie lieve knappe loebus. En knuffel hem vooral veel. Wij hadden een dag om afscheid te nemen. (nouja niet eens) we hebben echt lekker lopen knuffelen allemaal lekkere dingen gegeven. En heel veel gehuild samen. Het is een blijft het moeilijkste van dieren houden. Ik hoop dat jullie nog mooie foto's kunnen maken. Mijn tip probeer ook een filmpje te maken. Dat hebben wij niet genoeg gedaan en daar baal ik van. Ik vind het heerlijk om de filmpjes die we hebben te zien.

Heel veel sterkte

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 18:54

@majo: wat mooi!

@ts: je hebt een prachtige hond. De laatste dagen samen, het is zo herkenbaar hoe ontzettend zeer het doet. Ik leef met je mee. Heel veel sterkte!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:41

Slmt19 we zijn er ook heel blij mee. En willen dit sowieso ook bij onze volgende hond (hopelijk duurt dat nog een aantal jaren)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:35

Heel veel mooie momenten gewenst, deze laatste dagen met jullie knappe hond.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 17:41

Mooie afdruk/foto Majo, ik heb zelf een poging gedaan om zo'n afdruk te maken en het is redelijk gelukt :j Ik heb ook al wat pootafdrukken op canvas gemaakt met verf. Ik wil zijn neus nog proberen met zo'n stempelding. Ik probeer overal filmpjes van te maken. Maar wat hebben we een hoop dingen zeg... Ik ben bang dat ik er zeker een paar vergeet.

Bedankt Slmt9 en Zoolgangster.

Gisteren en vandaag weer een rondje Bentwoud gedaan. Hij heeft weer heerlijk gesnuffeld, gerend en in het water gedarteld. Hij zwemt niet, de poten moeten altijd de bodem blijven voelen :j

Het komt wel snel dichterbij, zo onwerkelijk dat de laatste 24 uur bijna ingaan |(
Ik kan wel zeker zeggen dat ik er alles aan heb gedaan om hem de laatste week tot op het bot te verwennen.

Afbeelding

Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 18:07

Bah gaat altijd veelste snel die tijd dan he. Zo'n neus is inderdaad ook wel heel gaaf. De eerste tijd zal het moeilijk zijn om de filmpjes en foto's waarschijnlijk te zien. Maar uiteindelijk ben je blij dat je ze hebt.

Heel veel sterkte Y;(

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 07:57

Veel te snel Maj0 ;(

Het voelt zo onwerkelijk dat hij er na vanavond niet meer zal zijn |( We gaan er nog een mooie dag van maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:06

Heel veel sterkte vandaag! :(:)

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:10

Heel veel sterkte vandaag! Ik denk aan jullie! Wat is dit vreselijke moeilijk!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:13

Heel, heel veel sterkte vandaag Y;(

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:22

Ik wil je veel sterkte wezen voor vandaag en voor de komende tijd. Ik hoop dat hij spiritueel nog een tijdje samen met je is. Bij een dier van mij heb ik dat gevoel wel een hele tijd gehad.
Jullie band spat van de foto's af!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:26

Heel veel sterkte vandaag en nog een mooie en fijne laatste dag samen :knuffel:

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:38

Heel veel sterkte vandaag TS :knuffel:

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:39

Overlaad hem nog maar even met kusjes en knuffels en allemaal lekkere dingen.
Sterkte vandaag!