Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Samantha89 schreef:Heeft iemand voor mij misschien een site of iets dergelijks waar onderbouwd staat dat als een hond een voedselallergie heeft en we dat niet met voeding onder controle krijgen(aangezien hij steeds de allergie op bouwt na een tijdje een nieuw eiwitbron te eten) toch dan de atopie ervoor zorgt?
Het is toch apart dat het een tijdje goed gaat op, nu in dit geval konijn, en hij dan in die tijd verder nergens last van heeft. Als de atopie dan alsnog de boventoon zou voeren dan moet hij toch altijd last blijven houden?
Of denk ik nu verkeerd.
Dierenarts heeft mij dit ook op deze manier uitgelegd.
Dus vandaar dat ik deze vraag met oprechte intenties stel.
Verder is hij trouwens niet aan de diarree, en heeft goede ontlasting maar dat schijnt ook niet altijd iets te zeggen.
B12 kan hij natuurlijk ook niet opnemen vandaar de spuiten, dus toch kom ik dan weer uit dat die darmen inderdaad “stuk” zijn aangezien hij verschillende soorten voeding ook niet goed kan opnemen. Hij is nu niet te mager, maar voor op stal mogen er echt nog wel aardig meer vetjes bij.
Maar ook daaraan zie je, ik voer hem nu al aardig wat meer dan de aanbevolen hoeveelheid van 400 gram(hij krijgt nu 550 gram), dat hij daar dus niet dikker van wordt. Waar hij, voordat alle ellende begon bijna 3 jaar geleden, wel snel dik werd als hij de aanbevolen hoeveelheid voer kreeg. Ik voer ook op het oog, worden ze te mager krijgen ze meer en worden ze te dik krijgen ze wat minder. Maar als zou ik hem een kilo per dag gaan geven, daar wordt hij dus ook niet dikker van. Zelfde verhaal als met KVV, daar kreeg hij bijna 2 kilo van en nog kwam hij niet aan. Dus dan kom ik weer terug op het stuk darm verhaal.
Maar desondanks ben ik wel enorm blij met jullie input!
Samantha89 schreef:Echo is wel ter sprake geweest, maar nog niet gedaan omdat hij dus gewoon mooie ontlasting heeft. Dus de dierenarts denkt niet aan ontstoken darmen. Maar dit is wel iets wat ik ga meenemen! Bedankt!
Ik ga even kijken naar purina elemental.
Ik weet dat de eiwitten onherkenbaar zijn gemaakt in dat soort voer, alleen ik ben gewoon zo bang dat het niet werkt.
Tot nu toe moet ik echt nog afkloppen wat betreft het eiwit konijn. Vandaag gaan we struisvogel proberen op hoop van zegen.
Tot nu toe zijn de meeste overeenkomsten met leaky gut.
Ik heb deze olie gevonden bij Holland en barret:
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... a-60060171
Ik wil deze gaan proberen.
SusanH schreef:Heb je al eens gebeld met de care lijn van Prins petfoods? Die kun je ook bellen als je geen Prins voert of gaat voeren. Mijn ouders hebben ook heel lang getobt met hun ruwhaar teckel. En mij hebben ze ook goed geholpen toen de dierenarts het niet meer wist.