Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Welke kleur is ze dan? Tortie?
Kun je vandaag bellen met de dierenarts? Dan heb je in het weekend tijd om haar tips op te zoeken etc, wat in te lezen en kun je volgende week aan de slag.
Hevonen, waarom vind jij dit niet direct vanuit stress?
Die kat is een groot deel van de dag gespannen en op haar hoede, ik vind dit juist echt heel erg klinken als stress (en inmiddels na zoveel jaar waarschijnlijk ook gewoon ingesleten gedrag)
Hevonen schreef:Je zou eens kunnen proberen om haar een paar dagen novacam/metacam (voor katten) te geven. Gewoon beginnen met de normale dosis en dan in een dag of 5 afbouwen.
Als er toch iets van pijn speelt, kun je dat zo ontdekken.
Mijn DA heeft dat ook bij een van mijn katten voorgesteld, en dat hielp een stuk bij de diagnose.
Het plassen van jouw kat klinkt niet echt als stress (al kan stress de situatie natuurlijk wel verergeren), mogelijk is er toch een probleem dat niet zo een twee drie te zien is. Zelfs dierenartsen weten/zien niet alles.
kiki1976 schreef:Blaasstenen/gruis verwacht ik niet. Aangezien haar onlangs overleden maatje blaasgruis had en hier altijd speciaal voer voor gehad. En dit ook altijd heeft gegeten.
Nyaleti schreef:Fijn dat je al hebt kunnen bellen!
Vind het eerlijk gezegd wel dubbel advies.
- Urine onderzoek: 30 euro en zo gedaan. Why not? Kun je dat afvinken.
- Gedragsmedicatie: het is inderdaad een symptoom bestrijding maar hoe ga je het anders aanpakken? Een gedragstherapeut heeft ook geen magische handjes die het in een keer fixt en juist gedragsmedicatie is een heel goed ondersteuningsmiddel. Er zit natuurlijk verschil in haar plat gooien of eens een keer een lichte variant (Zylkene, Telizen) te proberen.
- herplaatsen, ja. Maar dan zal iemand met een beetje verstand ook vragen dat medische problemen zijn uitgesloten. En "een oud vrouwtje" die de hele dag op de stoel zit, zie er maar eens een te vinden die een probleem kat wilt.. Misschien bij iemand die alleen woont op een appartment 4 hoog (weinig omgevingsgeluiden) maar ook daar komen natuurlijk mensen over de vloer..
Jammer dat de gedragstherapeut tegen viel. Vasthouden is wel slecht advies..
Nyaleti schreef:Dat ze op blaas voeding staat is wel goed. Lekker op laten.
Ik zou een oproep plaatsen op een Facebook groep: KGA Groep katten, gedrag en welzijn. Hier zitten veel gedragsdeskundige.
Even kort je verhaal doen en dan prive 1 op 1 verder met een deskundige.
Hevonen schreef:Ook al heb je een goede dierenarts, je zou toch eens naar een andere (goed bekendstaande) kunnen voor een second opinion. Ik heb dat zelf een aantal keren gedaan, met soms onverwacht nieuwe inzichten.