meedenkers over hondenvoer gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 18:27

Citaat:
Nee natuurlijk blijf je het dan niet geven.
Ik bedoelde het andersom.
Als je hond al jeuk heeft, en je gaat dan een ander voer proberen om van de jeuk af te komen.
Dan moet je het wel proberen 6 weken vol te houden.

Owa dan heb ik het verkeerd gelezen, mijn excuses :)
Op dit moment heeft hij geen jeuk en gaat het goed, het is alleen de ontlasting waar ik nog niet tevreden mee ben. En ik dacht van dan moet ik misschien voer zoeken met wat meer vezels of iets dat lijkt op de aanvulling die hij had met het konijnenvoer. :)*

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 18:32

Qua groenten met meer vezels kun je ook denken aan pompoen of zoete aardappel. Dit is sowieso te prefereren boven gewone aardappel.
Vergeet niet de groenten (ook de boontjes) even te pureren voor het voeren. Honden kunnen de celwanden niet goed verteren waardoor het er in dezelfde hoedanigheid weer uit komt. Na pureren kunnen ze het wel verteren en de nuttige nutriënten opnemen.

Zelf kook ik ook graag havermout of quinoa voor de hond voor extra vezels, dit zijn weer een ander type vezel dan bijvoorbeeld psyllium. Dit kook ik met water en laat ik afkoelen, mijn grote hond krijgt dan 2 eetlepels per maaltijd erbij.

Ik vermoed dat in konijnenvoer veel cellulose zit als vezel, een type vezel dat herbivoren kunnen verteren maar carnivoren zoals de hond niet. Die vezels verdikken en vergroten dan de bulk van de ontlasting door de darm, dus ik kan me voorstellen dat hij daar steviger drollen van kreeg. Ik zou bij teveel onverteerbare vezels het risico op verstopping echter te groot vinden, zeker op langere termijn. Er zijn voor de hond gezondere en nuttiger alternatieven.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 21:37

Leandra schreef:
HorsePassion schreef:
Heb je al eens aan https://www.justrussel.nl gedacht?
Het is 100% natuurlijk voer.
Mocht je een proefpakket willen bestellen dan heb ik wel een code voor je waarmee je een gratis zak voer kunt krijgen. Stuur me dan even een berichtje.

Ik vind het geen super voer. De hond van kennissen heeft het maar heeft geen goede ontlasting. Vooral erg veel en ook vaak plakkerig. Dus voor een hond waarvan de ontlasting (Nog) geen goede ontlasting heeft zou ik dit, naar mijn mening, niet aanraden.

Wat al geopperd werd, misschien extra vezels aan het dieet toevoegen. Desnoods met extra groenten erbij. Dat vult maar zet niet zo snel aan.

Dus omdat het bij een hond niet werkt is het geen super voer :roll:
Er zijn heel veel tevreden baasjes. Daarom adviseer ik ook om een proefpakket te bestellen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 22:44

HorsePassion schreef:
Dus omdat het bij een hond niet werkt is het geen super voer :roll:
Er zijn heel veel tevreden baasjes. Daarom adviseer ik ook om een proefpakket te bestellen.

Dat zeg ik niet. Ik geef alleen mijn mening. Het kan best zijn dat het voor veel honden werkt. Maar ik zie dat het niet geweldig is voor de hond van mijn kennissen.

silvericathy

Re: meedenkers over hondenvoer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-24 09:51

Ik kan het altijd eens proberen, heb online de vragenlijst ingevuld en daar komt een brok uit die vergelijkbaar is met mijn huidige, alleen dan met wat extra groenten zoals sperziebonen inderdaad.

Ik heb hem nu zo wat sperziebonen in blik gekocht, hij keek me maar raar aan en heeft ze met wat moeite opgegeten _O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 09:57

silvericathy schreef:
Ik kan het altijd eens proberen, heb online de vragenlijst ingevuld en daar komt een brok uit die vergelijkbaar is met mijn huidige, alleen dan met wat extra groenten zoals sperziebonen inderdaad.

Ik heb hem nu zo wat sperziebonen in blik gekocht, hij keek me maar raar aan en heeft ze met wat moeite opgegeten _O-

Geen blik groente! Zit véél te veel zout in. Beter is sperziebonen uit de diepvries en even koken (nooit rauwe sperziebonen voeren)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 09:59

Wij voeren JustRussel, 100% natuurlijk en je kunt alle allergieën aangeven.
Mocht je een gratis zak willen proberen kun je de code KEELEUW9A8 gebruiken, dan sturen ze je een gratis proefzak toe

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 11:27

JustRussel is niet een slechte brok, maar objectief bekeken ook geen top brok. Ze gebruiken ingrediënten die niet mijn voorkeur zouden hebben. 100% natuurlijk is het zeker niet, maar zoals ik al eerder zei is geen enkele brok dat en dat is ook niet erg. Dat betekent niet dat een hond het er niet goed op kan doen. :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 12:30

mvdende schreef:
Geen blik groente! Zit véél te veel zout in. Beter is sperziebonen uit de diepvries en even koken (nooit rauwe sperziebonen voeren)

Bij de Albert Heijn zijn sperziebonen zonder zout te koop.

Ik maak tegenwoordig een groenteprut voor de honden; ergens hier in een topic geleerd dat je verschillende soorten groente moet kiezen. Wortel/bietjes of zoete aardappel, pompoen en een bladgroente als andijvie en wat er verder in de ‘verspil mij niet’- bak ligt. Dat kook ik, pureer met de staafmixer en maak er bollen van met een ijsschep. Invriezen en als het bevroren is doe ik het in een diepvrieszak. Elke avond een bol uit de vriezer halen en in de koelkast ontdooien. Ze zijn er echt gek op.
Nou heb ik sowieso bijzondere honden, want dol op rauwe zuurkool en bloemkool in alle vormen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 17:26

xChantal94 schreef:
Even out of the box gedacht, maar heb je wel eens psyllium vezel bij zijn voeding gegeven om te kijken hoe dat uitpakt? :)

Ik wilde hetzelfde voorstellen. :)
Ik hoor van verschillende hondeneigenaren goede ervaringen over het toevoegen van psyllium vezels aan het voer. Het is relatief simpel en goedkoop.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 17:48

xChantal94 schreef:
Even out of the box gedacht, maar heb je wel eens psyllium vezel bij zijn voeding gegeven om te kijken hoe dat uitpakt? :)

Tip voor psyllium vezels, gewoon kruidvat eigen merk :') goedkoop en pure vezels ipv al die extra toegevoegde zooi in commerciële merken.

_xDyan

Re: meedenkers over hondenvoer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 18:04

Je zou ook eens contact op kunnen nemen met het voedingsteam van Farm Food. Dat is gratis en vrijblijvend, wie weet heb je wat aan het advies :) Zijn zeer deskundige mensen en kunnen goed uitleggen! Farm Food heeft ook proefpakketten.