Wat mag een kat eten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:10

Ik zou mijn kat zo graag hoogwaardig voer geven he.. :+ maar als je een kat hebt als ik dan kan je hoog en laag springen maar ze vreet alleen de standaard groene purina - en dan ook alleen die met zalm. Uit een voer automaat 5x per dag een beetje. Dit eet ze gedurende de dag op haar tempo op. En ik heb het na negen jaar proberen met KVV, eendagskuikens, hoogwaardige brok en alles maar opgegeven. Dit eet ze tenminste want ze eet anders gewoon niet :')

Ik vul het wel aan met Almo Nature, maar die eet ze ook alleen maar als er tonijn bij zit. :') Nu heeft ze geen goede start gehad, was een straatkatje dus dat zal er allciht ook mee te maken hebben. Als je de kans hebt lekker vanaf kitten gewoon goed voer laten leren kennen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 12:18

Ro0sje schreef:
Hier momenteel 10 Ragdolls in huis. 2 poezen waarvan 1 met 8 super schattige kittens.
Hier eten ze brokjes van hoogwaardige kwaliteit. Tussendoor wel eens een blikje natvoer. Maar op brok doen ze het hier het best.

Ragdolls staan erom bekend vrij gevoelig te zijn op hun spijsvertering. Dus ik raad de kopers van mijn kittens altijd af om veel te experimenteren met voedsel.

Onze 8 kittens. Inmiddels ruim 7 weken oud.

[ Afbeelding ]

Wat super schattig! Ben je in toekomst van plan nog een nestje te nemen?

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:19

plutolover schreef:
Ro0sje schreef:
Hier momenteel 10 Ragdolls in huis. 2 poezen waarvan 1 met 8 super schattige kittens.
Hier eten ze brokjes van hoogwaardige kwaliteit. Tussendoor wel eens een blikje natvoer. Maar op brok doen ze het hier het best.

Ragdolls staan erom bekend vrij gevoelig te zijn op hun spijsvertering. Dus ik raad de kopers van mijn kittens altijd af om veel te experimenteren met voedsel.

Onze 8 kittens. Inmiddels ruim 7 weken oud.

[ Afbeelding ]

Wat super schattig! Ben je in toekomst van plan nog een nestje te nemen?

Volgend jaar met mijn andere Ragdoll poes. Ik heb 1x per jaar in het najaar hobby matig een nestje.

marleen_88

Re: Wat mag een kat eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:29

Wij wilden ook vers vlees, kwaliteit natvoer etc geven. Maar onze dame lust dat niet, dus hier brok van Carnilove.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:35

Vanuit het topic dat iemand heeft voor kauwsnacks voor de hond, ben ik benieuwd wat jullie geven aan de kat.

Gebit bij houden vind ik wel belangrijk maar ben gewoon niet consequent met poetsen :+ maar een kat heeft sowieso aanleg voor tandsteen dus daar een beetje opletten is wel een goede.

Ze knagen af en toe op een Matabi (oid) stokje en vangen muizen dus knagen daar ook lekker op.