Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eleeke schreef:Ben het wel eens met Ragdoll hoor.
Je wil geen gedragstherapeut
Je wil er geen hondje bij
Verlatingsangst en hartproblemen, daar kunnen ze wel gewoon oud mee worden als er goed voor ze gezorgd wordt.
Maar (tijdelijke leen) hond erbij is de meest logische oplossing , juist ook omdat het probleem begonnen is toen jullie andere hond overleed.
Eleeke schreef:Ben het wel eens met Ragdoll hoor.
Je wil geen gedragstherapeut
Je wil er geen hondje bij
Verlatingsangst en hartproblemen, daar kunnen ze wel gewoon oud mee worden als er goed voor ze gezorgd wordt.
Maar (tijdelijke leen) hond erbij is de meest logische oplossing , juist ook omdat het probleem begonnen is toen jullie andere hond overleed.
peppalover10 schreef:Leenhond lijkt me voor het leenhondje zelf niet fijn en ik heb simpelweg geen geld (meer) voor extra dierenarts kosten voor een eventuele andere hond erbij. Komt ook bij dat mijn hondje gestressed wordt van andere honden. Ik wik zo gaan douchen maar hoor haar nu continu lopen en krauwen achter de gangdeur. Boven laten liggen doe ik niet meer want ook dan heeft ze geen rust en poept en plast ze alles onder. Natuurlijk wil ik niet van haar af maar soms wordt het me wel eens teveel, ik heb zelf ook amper rust meer.
Anomien schreef:Ik vind je gedachte eigenlijk juist heel eerlijk.
Vooral thuis een mooie dag geven. En dan einde dag ook thuis vredig in laten slapen.
En dan niet meer zoeken naar een andere oplossing, je oude hondje zal toch een onrustige periode tegemoet gaan bij een verandering. Met de vraag of ze de verandering trekt ja of nee.
Ragdollcat schreef:peppalover10 schreef:Leenhond lijkt me voor het leenhondje zelf niet fijn en ik heb simpelweg geen geld (meer) voor extra dierenarts kosten voor een eventuele andere hond erbij. Komt ook bij dat mijn hondje gestressed wordt van andere honden. Ik wik zo gaan douchen maar hoor haar nu continu lopen en krauwen achter de gangdeur. Boven laten liggen doe ik niet meer want ook dan heeft ze geen rust en poept en plast ze alles onder. Natuurlijk wil ik niet van haar af maar soms wordt het me wel eens teveel, ik heb zelf ook amper rust meer.
Dat bedoel ik, het is gewoon geen doen meer.
Zeer begrijpelijk!
Je krijgt geen rust en je hond is ziek en absoluut niet happy meer.
Ik weet, ik ben weleens te hard met mijn woorden.
Maar ik proef wel hieruit dat je eigenlijk dit geen doen meer vind, en dat is het ook niet en het is en blijft moeilijk en dubbel.
Inslapen is geen schande en je hond is dan verlost.
Hij heeft het goed gehad bij je.
Benzz schreef:Ik zou hier geeneens over twijfelen, 13 jaar, verlatingsangst en hartproblemen. Mooie dag ervan maken en in laten slapen.
Liever een dag te vroeg dan een maand te laat.