sasja0705 schreef:Ik vind het toch iets tegenstrijig van jouw TS .
Op de ene kant kun je het niet over je hart verkrijgen om ze niet te voeren omdat ze zo honger hebben, op de andere kant ben jij binnekort weer weg en dan ?
Vergeet jij zij dan ?
Uiteraard is het minder inspannend om even in de supermarkt voer te kopen.
Maar als je deze katten echt wilt helpen dan zoek je een plaatselijke organisatie en vraag daar om advies en hulp.
Voor nu hebben ze hun buikje vol... maar later niet meer en als zij dan blijven komen naar het hotel kan het ook zo maar gebeuren dat ze of vergiftigt, doodgeknuppelt of verzopen worden... juist als zij als "plaag" beschouwt worden.
Dan gebeurt in deze landen net zo als zelfs in Nederland ( zeg alleen Friesland en schieten)
Dus het "probleem " moet bij de wortel aangepakt worden - en daarvoor zijb orga's.
Ik was ooit in Israel / Tel AVIV... en daar stikt het ook van de zwerfkatten - alleen zijn ze daar toen ( praat over 15 jaar geleden) bezig geweest met TNR acties en het overgrote deel daar wat ik zag, had een knip in het oor - dus geholpen en gezondheid gecontroleerd.
Voerplekken ingericht en ga zo maar door.
Beetje jammer hoe je me nu neerzet. Jij hebt verder geen idee wat ik wel en niet doe, en welke middelen ik wel en niet heb.
Als het aan mij lag nam ik ze allemaal mee naar huis, of zou ik een asiel voor ze oprichten. Helaas heb ik daar op dit moment in mijn leven niet de middelen voor, dat zegt niet dat ik ze zomaar vergeet.
We weten allemaal dat je niet zomaar vanuit niks alles en iedereen kan helpen, hoe graag ik dat ook zou willen. Ik heb al opgezocht hoe ik een donatie kan doen, die persoon moet ik bellen maar dat kan alleen doordeweeks. Niks tegenstrijdig, ik probeer gewoon te helpen waar ik kan.
Ja dan zitten ze na mijn vakantie weer zonder voer van mij, probeer me nu geen schuldgevoel aan te praten want ik vind het al rot genoeg dat die beestjes hier rondzwerven.
Maar bedankt voor je geweldige feedback.
Dat je aanneemt dat het allemaal teveel inspanning is voor me om een donatie oid te doen, slaat nergens op. Liever iets doen dan helemaal niets, ook al is het korte termijn. Liever een weekje een vol buikje, als helemaal niet. Maar dat is mijn perspectief.
Ik snap je punt wel en ik heb al gezegd ze niet meer te voeren bij het hotel.
Ik word echter liever niet afgedaan alsof ik niks verder wil doen als ze wat eten geven.
Ik help altijd waar ik kan. Of het nou met donaties is of eten.