Mijn lieve kat Peach is vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:37

Nyaleti schreef:
Ik heb Amivedi even doorgespit en ze staat in NL nergens aangemeld (niet gekeken naar de meldingen met overleden dieren).

Ik zou ook de werklui contacteren. Als zij na de klus bv naar een bedrijventerrein zijn gereden, kan ze best daar nog zitten want daar is het vaak rustig en genoeg muisjes te vangen.

Wat ook helpt is het opnieuw delen van je post op FB, elke dag weer. Er zijn zoveel katten vermist dat je er nogal makkelijk voorbij scrollt of het niet onthoudt. Gelukkig is ze wel goed te herkennen!
Als het kan: zet er een vinders beloning op. Mensen kijken dan beter en letten ook meer op in de wijk.

Peach is aangemeld bij Amivedi:

https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=2112065

Nyaleti

Re: Mijn lieve kat Peach is vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 12:04

Ik bedoelde dat ik heb gezocht bij gevonden dieren (of zichtmelding). Daar staat ze nergens tussen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 12:14

Nyaleti schreef:
Ik bedoelde dat ik heb gezocht bij gevonden dieren (of zichtmelding). Daar staat ze nergens tussen.

Ohhhh. Sorry.... Dan begreep ik je verkeerd

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 22:09

Och wat naar, hopelijk is ze snel terug!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 22:25

He wat een onzekere tijd... :(
Kat van vrienden van ons is weeeeeeekenlang weggeweest en uiteindelijk een paar dorpen verderop teruggevonden.

Een vrouwtje had de kat in huis genomen en verzorgd, toen deze daar hongerig en mager was komen aanlopen. Later heeft iemand haar geattendeerd om de gevonden kat toch te melden bij dierenambulance en zo kwam deze gelukkig toch weer terug bij de eigenaar <3

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 22:27

Heb je op plaatselijke Facebook groepen of aan de dierenambulance al gevraagd of er bekende dump plekken zijn

Ik weet toevallig dat wij hier in de regio meerdere dump plekken hebben. Zijn al vaker katten gevonden die daar zijn uitgezet

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:46

Is Peach inmiddels thuis?

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:05

Je hebt ook een facebook groep, vermiste katten Alkmaar en omgeving.
Een groot bereik daar!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 10:40

Een beetje een late reactie van mijn kant, maar ik waardeer jullie reacties zeer zeker!

Helaas is er nog geen spoor van mijn meisje |(
Inmiddels zijn we alweer bijna 2 weken verder en ik kan het nog steeds niet bevatten..

@Mist, dierenambulance is inderdaad op de hoogte. De gemeente verwijst door naar de dierenambulance, zij doen verder niets met overleden huisdieren.

@Janine1990, 7 weken wow, wat een tijd. Wel ontzettend fijn dat die weer terug is gekomen! Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat zij op een of andere manier verder is gekomen en nu onderweg is naar huis. Ik houd hoop dat ze straks weer veilig binnen is.

@Petpa, ik heb mij wel verdiept in speurhonden maar ik kreeg er niet een positief/fijn gevoel bij. Toelichting kan eventueel via pb.

@Anca, ik weet niet precies welke bedrijven er in de wijk zijn geweest. Er zit een appartementengebouw voor, dus kan niet alles zien. De bedrijven waarvan ik weet dat ze zijn geweest heb ik op een later moment inderdaad aangesproken en bij een camper ook nog onder de motorkap gekeken of ik een spoor zag (bijvoorbeeld kattenharen), maar dat was niet het geval.

@Nyaleti, ik kijk inderdaad elke dag (meerdere keren) op Amivedi en heb al een paar keer contact opgenomen vanwege een overleden dier. Tot nu toe zit zij er niet bij.

@xMyrth, dat zou natuurlijk ook heel goed een optie kunnen zijn, dat iemand haar in huis heeft genomen. Ze had wel een bandje om met mijn gegevens, maar die kan in dwe tussentijd natuurlijk ook afgegaan zijn.

@Amber_anne, nee dat heb ik nog niet gedaan. Dat is wel een goede, dat kan ik nog wel doen!

@Rivjenn, daar staat ze inderdaad op! En op nog een aantal Facebook pagina's. Reageer vaak met 'up', zodat ze weer even in de picture is.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 10:58

Die onzekerheid is slopend, ik weet er alles van. ;( Ik heb ook wel gedacht ‘had ik ‘m maar dood langs de weg gevonden’ zodat ik het kon afsluiten.

Onze kat is 3 maanden vermist geweest en bleek in het dorp te zitten (wij wonen buitenuit). Hij was wel gechipt maar niemand is met ‘m naar de DA geweest.
Uiteindelijk is onze kat weer thuisgekomen na een reactie op mijn oproep op MP (ook een tip!). Dat bleek om een andere kat te gaan maar ik heb toen weer een briefje bij de supermarkt opgehangen en daar hebben de vinders toen op gereageerd.

Helaas hebben wij ‘m weer terug naar het asiel moeten brengen want hij bleef weglopen en we konden zelf geen ander plekje voor ‘m vinden.

Je geeft aan dat je met een taalbarrière in je wijk zit. Zou het misschien helpen om Engelse flyers te maken?

WillemijnL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:13

Die taalbarrière speelt denk ik niet zo als je een goeie foto van je kat op zo’n missing poster zet, telefoonnummer erbij, hoef je verder geen NL oid voor te lezen want de boodschap komt echt wel over. Zou ik toch proberen, heeft bij onze kat ook geholpen (was een wijk verderop verdwaald en ruim een week weg toen we gebeld werden nav die poster).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:19

"Vermist" door Google translate in Engels, Arabisch, Spaans, Pools etc etc
En je nummer er onder met een foto van je kat. Dat begrijpt iedereen wel en heb je extra ogen in je wijk.

Met de speurhonden hebben ik wel goede ervaringen van dichtbij gezien. Een oud collega van mij doet het. En heeft 2 honden en 1 kat van mensen die ik ken uit de paardenwereld helpen vinden.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 12:35

Uiteraard heb ik geflyerd in de wijk (en omgeving). Op ieder gebouw hangt/hing een flyer met foto en m’n telefoonnummer. En bij alle eengezinswoningen met een schuurtje heb ik aangebeld en een flyer in de bus gedaan (in het Engels daarop gevraagd of men in de schuurtjes wil kijken). Dat bedoelde ik meer met de taal barrière, als ik mensen aan sprak bij de deur over de schuur werd ik slecht begrepen (zowel in NL als Engels). Maar ook daarin heb ik dus zeker mijn best gedaan.

@Puera, de tip van marktplaats is een goede, dank je wel! Bizar he, 3 maanden. Dat geeft me wel moed om hoop te houden dat Peach nog terug kan komen!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:41

Geen mensen met een zwembad in de buurt? Helaas hoor je soms dat daar een dier in komt en nu in deze tijd niet meer uit kunnen komen omdat de trapjes weg zijn en er zeil over zit.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:00

Iselda schreef:
@Petpa, ik heb mij wel verdiept in speurhonden maar ik kreeg er niet een positief/fijn gevoel bij. Toelichting kan eventueel via pb.

Als jij er geen goed gevoel bij hebt, dan niet doen.
Maar indien je de komende periode van gedachten verandert dan weet ik iemand in Langedijk die veel ervaring met speurhonden heeft + betrouwbaar is.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:35

Ik reed vanmorgen langs de begraafplaats en dacht aan jou en Peach...
Is er inmiddels al. nieuws?

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:54

Hopelijk krijg je snel antwoorden!

Kat van een oud collega werd gevonden onder in Zeeland... woont zelf in het noordelijkste puntje van Friesland...mee gelift met een vrachtwagen

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 10:11

Wat lief dat je aan ons denkt Petpa, nog geen nieuws helaas... Inmiddels is ze al bijna 4 weken weg.

@MarliesV, zover mij bekend inderdaad geen mensen met een zwembad in de buurt. Wel zou het in theorie natuurlijk kunnen dat zij in een sloot is gevallen en er niet uit heeft kunnen komen.

@Froukje_J, door verhalen als deze houd ik hoop! Je hoort 'best vaak' gevallen dat ze opeens weer heel ergens anders opduiken. Dus wie weet. Ik hoop het maar!

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:24

Iselda schreef:
Wat lief dat je aan ons denkt Petpa, nog geen nieuws helaas... Inmiddels is ze al bijna 4 weken weg.

@MarliesV, zover mij bekend inderdaad geen mensen met een zwembad in de buurt. Wel zou het in theorie natuurlijk kunnen dat zij in een sloot is gevallen en er niet uit heeft kunnen komen.

@Froukje_J, door verhalen als deze houd ik hoop! Je hoort 'best vaak' gevallen dat ze opeens weer heel ergens anders opduiken. Dus wie weet. Ik hoop het maar!

Mijn tips: Blijven flyeren ook door brievenbussen van de buurt.

Op facebook kun je een betaalde advertentie maken. Zo bereik je nog meer mensen. Hier is zelfs speciaal een website voor aangemaakt: https://www.petradar.org/nl/artikelen/v ... ebook-tips Het blijkt namelijk zeer effectief.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:35

Peach is gechipt dus je zou zeggen dat ze een keer gevonden zal worden.
En idd wellicht kilometers ver weg!

Nav de berichtjes inzake een zwembad en de sloot heb ik 2 nare vragen.
Maar ik probeer mee te speuren dus wil alles weten.

Indien een kat in het water belandt, dan komt hij boven drijven.
Indien een kat aangereden wordt + overlijdt dan wordt hij gevonden.
Ik weet dat je in zo'n geval de gemeente mag bellen.
Maar dan? Vindt er controle van de chip plaats? Is een chip in geval van verongelukken nog leesbaar?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:44

Iselda schreef:

Wat naar dat ze nog niet gevonden is, Iselda. Bij een schuwe kat kan het zeker langer duren voor ze iemand opvalt. Maar het niet weten waar ze is blijft inderdaad zwaar.

Een vriendin van mij heeft haar jonge kat die uit huis was ontsnapt pas na 1,5 jaar teruggevonden. Die was aangereden door een auto (gelukkig maar licht verwond) en bij de dierenarts terecht gekomen. Door de chip kwam de kat weer bij de eigenaar terecht. De kat was verder in goede gezondheid (en zwanger) en zeer waarschijnlijk door iemand anders 'geadopteerd' geweest.

In elk geval had ze dus opeens niet alleen haar kat terug, maar ook 3 bonus katjes bij. :+
Wat ik je in elk geval mee wil geven is dat de meeste katten zich gelukkig prima redden en dat je niet gelijk van het ergste uit hoeft te gaan, ook al hoor je heel lang niets.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:44

Petpa schreef:

Maar dan? Vindt er controle van de chip plaats? Is een chip in geval van verongelukken nog leesbaar?

Alles wat de gemeente van Alkmaar ophaalt wordt naar de dierenambulance gebracht, die weer checken op chip. Mocht er geen chip zijn wordt de kat aantal weken nog bewaard en op de website/fb/amivedi gezet met een omschrijving…

Hopelijk komt Peach snel weer thuis, duurt toch te lang :( Ik zag haar al voorbij komen in de vermist groepen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:47

Oskarrino schreef:
Petpa schreef:

Alles wat de gemeente van Alkmaar ophaalt wordt naar de dierenambulance gebracht, die weer checken op chip. Mocht er geen chip zijn wordt de kat aantal weken nog bewaard en op de website/fb/amivedi gezet met een omschrijving…

Hopelijk komt Peach snel weer thuis, duurt toch te lang :( Ik zag haar al voorbij komen in de vermist groepen.

Het duurt lang, maar op zich is dat hoopvol ondanks de onzekerheid...
De afgelopen periode heb ik meerdere berichten gelezen inz katten die na een lange periode weer met het baasje herenigd werd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:29

Petpa schreef:

Misschien een beetje luguber, maar een lichaam komt maar korte tijd weer bovendrijven en zinkt daarna echt wel naar de bodem.

Dieren die worden aangereden en zichzelf nog enigszins kunnen verplaatsen, zullen zichzelf verstoppen en met een beetje pech niet worden gevonden. Zeker met het blad dat momenteel valt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:30

Mijn kat is ruim 2 maanden weggeweest en stond ineens graatmager vol teken voor de deur. Dus het kan wel!