Tijdelijk opvanggezin voor een chowchow teefje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 19:45

tamary schreef:
Zelfstandig ras, beetje richting kudde beschermingshonden karakter. Standaard opties gaan niet werken inderdaad.
Zou zeggen leer haar beter jouw volgen door niet meer braaf rechtuit over de weg te lopen. Ga lekker doelbewust van dat hoort zo en dat is de bedoeling aan de slinger? Draai om, "ijsbeer" eens een aantal keer over een stuk weg. Daag haar maar uit om op jouw te letten en overtuig haar dat wat jij doet het juiste is (houding), zodat ze op jouw gaat letten ipv meesjokken in treintje loopt op dit spoor modus. Nope wandelen = rangeerterrein met veel wissels en gezwabber. Net als bij paarden, is de mens interessant genoeg om op te letten? En helaas niet elk dier heeft genoeg voedselmotivatie om daarop te bouwen.

Dit werkt echt niet met een Chow Chow :') die ga je nooit motiveren om op jou te letten en jouw gedragingen interessant genoeg te vinden :')
Enige dat je als resultaat zal krijgen is dat de hond in staking gaat en zegt "bekijk het maar met je vreemd gedoe, ik ga naar huis" :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 19:51

Ik dacht dat mijn teckel eigenwijs was maar dit is next level :')
Kweenie, ik zou het zo laten en accepteren denk ik. Scheelt je de meeste ergernis.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 20:45

Little_Gift schreef:
Dit werkt echt niet met een Chow Chow :') die ga je nooit motiveren om op jou te letten en jouw gedragingen interessant genoeg te vinden :')
Enige dat je als resultaat zal krijgen is dat de hond in staking gaat en zegt "bekijk het maar met je vreemd gedoe, ik ga naar huis" :')

Precies dit, haha. Hier 12,5 jaar een Shar Pei gehad en hoe meer wij ons best deden, hoe eerder hij in de staak ging. Je kon op je kop gaan staan en hij was nog niet onder de indruk. De hondenschool was dan ook geen succes en ze waren daar heel opgelucht toen we stopten. Loslopen was trouwens bijvoorbeeld ook onmogelijk, hij ging er gewoon vandoor als kleine pup en was dan echt niet in paniek als hij ons kwijt was geraakt... Stond op zijn gemakje te snuffelen toen wij hem vonden 3 kwartier later.

Dankzij hem heb ik daarna altijd wel heel veel geduld gehad met onze herplaatshonden met ook flinke gebruiksaanwijzingen, er was er niet een zoals hij. :D Dus ik zou er niet te veel van verwachten, zeker niet in 6 weken. :D