Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Booooo schreef:Ik ben niet op zoek naar een herplaatster of een jonge hond, wel echt naar een puppy. Zeker omdat ik een dochter van 4 heb, heb ik liever een puppy. Die zitten niet heel veel in het asiel..
Keell94: ja leuke honden! Ik ken iemand waarbij de hond altijd buiten lag omdat tie het altijd gauw warm heeft.
Popstra: mogen die nog? Ik dacht dat dat ras verboden was.
GDG: ben inderdaad bang dat de ridgeback te actief is.
Wat ik wel belangrijk vind is een ras die over het algemeen goed met andere honden kan. er is altijd uitzondering per hond natuurlijk, maar bij sommige rassen is de kans dat ze goed met andere honden kunnen al minder groot.
Diddykong schreef:Ik heb een wolfsgrauwe keeshond. Werkelijk de makkelijkste hond die ik ooit gehad heb. Ontzettend gek op de kinderen, kan goed met andere honden. Luistert ook best aardig en makkelijk op te voeden. Toevallig is de mijne ook stil, behalve als hij het ergens niet mee eens is, dan blaft hij uit protest terug. Net een echte puber haha.
Majabeestje schreef:Ik zou ook voor een type golden retriever kijken. Berner sennen is ook leuk.
Ik zou zelf de 'pittige' rassen niet uitzoeken met een jong kind. Als een ridgeback, rottweiler, presa canario etc. Het zal misschien prima gaan met het kind zelf maar onderschat de aanloop van andere kinderen niet en wat dat kan doen met een hond die is gefokt om te beschermen of waken. Zou het risico te groot vinden..
Booooo schreef:Ik ben niet op zoek naar een herplaatster of een jonge hond, wel echt naar een puppy. Zeker omdat ik een dochter van 4 heb, heb ik liever een puppy. Die zitten niet heel veel in het asiel..
Keell94: ja leuke honden! Ik ken iemand waarbij de hond altijd buiten lag omdat tie het altijd gauw warm heeft.
Popstra: mogen die nog? Ik dacht dat dat ras verboden was.
GDG: ben inderdaad bang dat de ridgeback te actief is.
Wat ik wel belangrijk vind is een ras die over het algemeen goed met andere honden kan. er is altijd uitzondering per hond natuurlijk, maar bij sommige rassen is de kans dat ze goed met andere honden kunnen al minder groot.
Keell94 schreef:Majabeestje schreef:Ik zou ook voor een type golden retriever kijken. Berner sennen is ook leuk.
Ik zou zelf de 'pittige' rassen niet uitzoeken met een jong kind. Als een ridgeback, rottweiler, presa canario etc. Het zal misschien prima gaan met het kind zelf maar onderschat de aanloop van andere kinderen niet en wat dat kan doen met een hond die is gefokt om te beschermen of waken. Zou het risico te groot vinden..
Rottweiler zou ik ook niet aanraden met een klein kind, wij hebben voor Sky een Rottweiler gehad, onze eerste hond, schat van een beest voor ons en mensen die hij kende maar zo beschermend. Vreemden konden bij ons niet binnen komen of hij ging in standje waak. Nu had die van ons wel een flinke gebruiksaanwijzing maar het zit ook wel een beetje in het ras. Ik zou er niet zo snel voor kiezen met een kleine in huis, zijn de kids wat ouder/groter zou dat prima gaan.
GabberGill schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Mijn flufje van marktplaats
Kwijlt niet
Groter dan een stafford
Mixie van 4 rassen
Nooit problemen mee gehad
Op marktplaats gevonden en toen filmpjes gekregen op de app hoe ze opgroeide. Ik heb met een filmpje zitten peilen welk gedrag ik mooi vond en welke pups mijn voorkeur hadden. Ben erheen gereden en ik was op slag verliefd.
Goede omgeving,
Fijne ouders,
Het was een goed doordacht nest voor de fun vanuit huis.
Edit
Het is een kruising met het volgende erin.
Am Staff
Engelse mastiff
Mastino napolitano
Boerboel
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Popstra schreef:Jammer dat er hier van een aantal rassen een verkeerd beeld word geschept.
Veel van de boven genoemde zijn uiterst fijne gezinshonden. Honden die voor je door het vuur gaan.
Of je zulke in een (rijtjes)huis in drukkere buurt wil hebben is weer wat anders. Ze zijn immers gefokt om hun familie leden dus jou en je gezin maar ook andere huisdieren en vee te beschermen en dst doen ze met heel hun hart. Het beste is om deze op een erf te houden aangezien het ook mollosers zijn. Geen honden om dagelijks stukken te gaan wandelen want daar zijn ze ( hun zware skelet) niet op gebouwd.
Ze liggen graag te pitten en doen hun "rondes" op hun erf.
En echt lief voor hun gezinsleden.
Popstra schreef:Jammer dat er hier van een aantal rassen een verkeerd beeld word geschept.
Veel van de boven genoemde zijn uiterst fijne gezinshonden. Honden die voor je door het vuur gaan.
Of je zulke in een (rijtjes)huis in drukkere buurt wil hebben is weer wat anders. Ze zijn immers gefokt om hun familie leden dus jou en je gezin maar ook andere huisdieren en vee te beschermen en dst doen ze met heel hun hart. Het beste is om deze op een erf te houden aangezien het ook mollosers zijn. Geen honden om dagelijks stukken te gaan wandelen want daar zijn ze ( hun zware skelet) niet op gebouwd.
Ze liggen graag te pitten en doen hun "rondes" op hun erf.
En echt lief voor hun gezinsleden.