Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lukasje schreef:Hettieheks schreef:En de irish Glen of imaal terriër dan? Die zijn ook zooo leuk
Daar heb je gelijk in, die zien er op een aparte manier grappig uit! Kan je er meer over vertellen? Hun specifieke “trekjes” ?
Danmaarzo schreef:Ken je deze al:
https://deens-zweedseboerderijhond.nl/
Ze zien eruit als een terrier -> Boerenfox type. Maar er zit geen terrier in. Wel echte rattenvangers, daar worden ze in scandinavie ook echt voor gebruikt.
Super leuk, energiek hondje, maar ook heel lief, luisteren geweldig en niet te groot.
Lukasje schreef:Ik moet zeggen dat ik superblij ben met jullie talrijke reacties maar nog steeds tussen de bomen het bos niet zie. Er zijn zoveel verschillende terrier rassen. Wanneer ik een rasbeschrijving opzoek, komt toch vaak de moeilijkere omgang met andere honden naar boven en dat schrikt me af.
Ik ben gewoon bang een foute keuze te maken. Herkennen jullie dit ook bij het op zoek gaan naar een geschikt ras voor erbij?
Femke_Tweety schreef:Maar waarom dan terrier?
De hond die je nu hebt valt zoals ik al zei ook niet in die rasgroep...
Femke_Tweety schreef:Daar heb ik ook goede dingen van gehoord.
Is alleen een 'fake terrier'
De naam is wat misleidend, ze horen officieel in fci groep 9 thuis (gezelschapshonden) en niet in groep 3 (terriers)