Hond blaft als wij weg zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Re: Hond blaft als wij weg zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 08:47

Ik wilde net voorstellen, er wonen nu vier pubers naast jullie. Eén van hen wil vast wel wat bijverdienen :j

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 09:36

En kan dan bij jullie languit voor de tv zitten met een zak chips en kijken wat hij/zij wil en ook nog geld verdienen nog :)
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 29-09-24 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 09:37

De ene buren hebben we eigenlijk geen contact mee, en de andere buren zijn nog niet ingetrokken die zijn s avonds vooral aan het klussen nog.

Dus die ga ik voor nu niet vragen. Wil ook liever geen vreemde in ons huis.
Maar een oppas / of naar familie is zeker iets waar we naar kijken als oplossing.

De camera komt er ook. Hebben al even zitten googlen wat er allemaal bestaat.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 09:45

Kady1 schreef:
De ene buren hebben we eigenlijk geen contact mee, en de andere buren zijn nog niet ingetrokken die zijn s avonds vooral aan het klussen nog.

Maar een oppas / of naar familie is zeker iets waar we naar kijken als oplossing.

Denk dat het sws verstandig is contact te gaan zoeken met beide buren.
Niets zo vervelend als geluidsoverlast van buren waarvan het lijkt dat het ze niks kan schelen.
Communicatie voorkomt echt burengezeur

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 09:49

Kady1 schreef:

Wij hebben een Ring camera om de honden in de gaten te houden. Daar zit een maandabonnement bij als proef die alles opneemt, zodat je kan terugkijken als het nodig is. Het beeld is verder prima en de camera niet heel duur.

Terugpraten doe ik alleen als ze iets doen wat echt niet mag. Bij ons is dat de bank opeten..
Laatst bijgewerkt door beert op 29-09-24 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 09:49

Als je een tablet of telefoon thuis kunt laten kan de dictafoon aanzetten ook helpen om na te gaan hoe vaak ze blaffen, en of je daarvoor iets hoort wat de trigger kan zijn.
Onze honden blaffen helaas ook als we weg gaan op geluiden van buiten. Aangeleerd door een klein buurmeisje die op het raam tikte en “waf waf” riep.. ze triggeren nu heel snel op een geluid van buiten, incl reactie op andere blaffende honden. voor ons helpt een dicht rolgordijn en de tv aan nog enigszins. Maar blijft lastig!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 09:51

Eens. Het kan op vele manier voor de buurt fijn zijn om contact met elkaar te hebben. Mensen die net verhuist zijn met kinderen kan je eenvoudig contact mee zoeken door even een keer iets lekkers langs te brengen. Als je elkaar niet leert kennen dan is de tolerantie over en weer ook vaak minder. Vind het vragen of de buren het mss leuk vinden om af en toe op te passen een leuk idee! Mss vinden ze het ook leuk om eens mee te gaan met uitlaten. Leer ze kennen. Laat jullie honden hen leren kennen. Het kan helpen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 09:54

Ik blijf bij mijn post en open het contact met je buren.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 11:36

Ik snap niet dat je je buren niet kent, zeker in een rijtjeshuis :o Van beide kanten hoor, had van de buren ook netjes geweest als ze zich even kwamen voorstellen toen ze kwamen wonen. Toen wij ons huis kochten zijn we bij de directe buurvrouw even langs gegaan en haar voor de koffie uitgenodigd. Verteld dat wij wat gingen klussen en nummers uitgewisseld mocht er iets zijn. Overige buren in het blokje hebben wij een kaartje in de bus gedaan om ons even voor te stellen en hebben we later ook regelmatig een praatje mee gemaakt. Denk dat de tips om eerst eens met de buren in gesprek te gaan een hele goeie is. Wissel ook telefoonnummers uit, dan kunnen ze even bellen/appen wanneer er overlast is. Geef aan wat je er aan doet en wat eventueel de momenten zijn dat je weg bent en dat ze overlast kunnen ervaren.
Is er geen buurtpagina oid op Facebook? Of anders een briefje in de supermarkt om oppas te zoeken? Wellicht via kennissen en kind/ neefje/ nichtje.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 11:55

Ik kan je een Eufy aanraden, dan zit je niet vast aan een abonnement. Wij kunnen met die van ons ook terugpraten (maar doen het niet).

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 12:32

Eufy is inderdaad heel fijn. Hebben wij ook voor aan de deur en we hebben nog een systeem voor rondom het huis/achterom erbij te kunnen aansluiten. Zeker voor een abbo-loos product werkt het echt heel erg betrouwbaar.

Terugpraten doen wij overigens ook niet nee. De meeste dieren raken hier juist alleen maar van in paniek dus dat zou ik niet riskeren/uitproberen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 12:34

Hier ook Eufy, met een geheugenkaartje. :j werkt als een trein!

Terug praten doen wij idd ook niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 13:51

Wendy15 schreef:
Ik snap niet dat je je buren niet kent, zeker in een rijtjeshuis :o Van beide kanten hoor, had van de buren ook netjes geweest als ze zich even kwamen voorstellen toen ze kwamen wonen. Toen wij ons huis kochten zijn we bij de directe buurvrouw even langs gegaan en haar voor de koffie uitgenodigd. Verteld dat wij wat gingen klussen en nummers uitgewisseld mocht er iets zijn. Overige buren in het blokje hebben wij een kaartje in de bus gedaan om ons even voor te stellen en hebben we later ook regelmatig een praatje mee gemaakt. Denk dat de tips om eerst eens met de buren in gesprek te gaan een hele goeie is. Wissel ook telefoonnummers uit, dan kunnen ze even bellen/appen wanneer er overlast is. Geef aan wat je er aan doet en wat eventueel de momenten zijn dat je weg bent en dat ze overlast kunnen ervaren.
Is er geen buurtpagina oid op Facebook? Of anders een briefje in de supermarkt om oppas te zoeken? Wellicht via kennissen en kind/ neefje/ nichtje.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Helaas is er tegenwoordig weinig contact meer tussen buren. En dan ga je je ook veel eerder ergeren aan elkaar.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 15:58

anjali schreef:
En dan ga je je ook veel eerder ergeren aan elkaar.

Exact. Oud Hollands spreekwoord: onbekend maakt onbemind…zit zeker waarheid in!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 16:11

Ons leven is beetje anders als van de standaard mensen . Wij zijn eigenlijk alleen thuis om te slapen omdat wij een stal hebben met 20 paarden wat niet aan huis is en wij alle verzorging zelf doen en het een half uur rijden is dus wonen half daar.

De nieuwe nieuwe buren hebben we al kennis mee gemaakt. Zijn hele leuke mensen. Die wonen er nog niet in maar zijn aan het klussen. De buren die er nu een jaar wonen daar hebben we dus geen contact mee. De buren van de huizen daarnaast en daarnaast kennen we wel. Wij wonen daar sowieso al 15 jr dus de langere bewoners van onze straat kennen we allemaal wel hoor.

De buren die er al een jaar wonen hebben eigenlijk met niemand contact. Voel me ook niet geroepen op daar verder contact mee te zoeken.

Deze mensen hebben dus ook niet bij ons aangegeven dat ze ergens last van hebben.

De andere buren wel dus ik zoek nu een oplossing om gewoon in de toekomst de overlast te beperken voor heel de straat

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 16:36

Zat nog te denken,als je een radio of tv wat harder aan laat staan? Wellicht dat je hond dan minder geprikkeld word door de omgevingsgeluiden uit de andere huizen omdat ze minder opvallen?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 16:57

De tv laten wij altijd aan als we een x weg zijn zonder de honden. wat we a.s maandag gaan doen is deze een stuk harder zetten en proberen de honden extra moe te maken. Omdat ik nog niet per direct een oplossing heb.

De tip van een extra tablet aanzetten op geluidseecorder gaan we maandag ook doen.
Zolang we dan nog geen camera hebben kunnen we daar miss op horen wat er gebeurd.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 17:26

Er zijn verschillende apps die je op de tablet kan laten draaien waardoor je via je tablet een videoverbinding hebt, als je via je telefoon inlogt met dezelfde app dan kun je kijken.
Wij gebruikte hiervoor de app athome.
Werkte hier heel goed voordat we een echte camera aanschafte

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 18:28

Geen idee waar jullie die maandag avonden zijn maar grootste deel van het jaar kun je honden best een avond in een redelijke auto achter laten. Mijn honden liggen regelmatig uren achterin mijn dacia dokker. Ik heb dubbele deuren waarvan ook de kenneldeuren op slot kunnen. Zo kan mijn auto veilig open staan. Echter als ik ga aqua sporten staan er enkel ramen deels open daar kan ik geen deuren open laten. Dus meer beperkt qua temperaturen maar ik heb daarin weer zomer stop. Mijn honden zijn hiermee opgegroeid en liggen heerlijk op een dubbel dekbed te slapen. Ze zien ook nog eens vanalles maar zijn absoluut geen blaffers overigens. Ze kunnen ook thuis blijven hoor maar wij gaan indien mogelijk altijd samen op stap.
Qua camera aliexpress of temu zit je ook al super voor 20 euro ofzo.

Mijn honden en de honden van mijn vriendin zijn totaal niet onder de indruk van de terugpraat functie. Mijn paarden dan weer wel haha

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 19:45

Wij gaan repeteren met onze band. In de auto gaat niet want die zit dan vol met muziek spullen. We passen er dan net nog in met zn 2e

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 11:45

Afgelopen maandag hebben wij een tablet op geluidseecorder aangelaten. We zijn 3.5 uur weg geweest.

Ik heb niet letterlijk die 3.5 uur terug geluisterd maar er door heen gescrold tot ik iets tegen kwam.

Alleen de laatste 15 a 20 min voor wij thuis kwamen heeft onze hond geblaft.

Het begon na een serie geluiden die wij nog niet hebben kunnen achterhalen wat het was.
Het leek of er bij ons binnen hard dingen op de grond vielen. Maar toen we thuis kwamen was er niet raars te zien. Dus ik vermoed toch dat dit geluid is wat van een van de buren komt.

Daarna begint ze eerst flink te grommen wat zich gaat afwisselen met van die korte gromkefjes. En weer grommen . Dan koelt ze wat af hoor je paar min niks meer. Dan weer een geluid wat we niet weten wat het is en dan weer grommen en door naar echt voluit blaffen en dan blijft ze door blaffen.

Dit lijkt dus toch meer een soort waaks blaffen te zijn maar eenmaal getriggerd blijft ze door gaan.

We hadden extra kluiven gehaald. Twee kongs gevuld en de TV extra hard aangezet en extra moe gemaakt met een extra wandeling vooraf.

Camera is besteld dus hopelijk kunnen we die maandag avond aan zetten om te kijken / horen wat er precies gebeurd.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 13:00

Is het geen optie om de honden op zo'n avond op stal te laten? Is daar geen box vrij waar ze in kunnen?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:09

Misschien lijkt het voor de hond die blaft alsof er iets in jullie huis gebeurt vandaar de waakse reactie, op zich prima dat er een waakse reactie is maar niet altijd handig.
Zou ook eens met de camera kijken wat er gebeurt als je op het moment dat het grommen en gromblafje begint meteen kan ingrijpen met praten naar de hond. Als ze nooit reageren als jullie thuis zijn heb je waarschijnlijk geen commando om iets te laten stoppen.
Herken je het geluid niet van dat jullie wel een avond thuis zijn? Zo ja een keer maandagavond 1 van jullie thuisblijven kijken wat er gebeurt na dat geluid. Misschien aan de buren vragen of ze het geluid, actie herkennen.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 19:19

Het geluid dat we konden horen herkende ik niet. Leek echt alsof er iets om viel en dan door kletterde op de grond en dan met tussenpozen. Maar bij buren anderekant zijn ze aan het klussen. Al was dit rond 22.00 dus lijkt me sterk dat het nog van het klussen was.

" Klaar " is bij ons het commando als ze te luidruchtig / hardhandig spelen dus wellicht helpt dat ook als ze aan slaat.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 19:21

fijn dat je direct kon uitproberen hoe vaak er geblaft wordt en hoe lang. De oorzaak achterhalen is wat lastiger maar door dit een paar keer te doen heb je ook wel wat meer een idee of de klachten echt gegrond zijn of dat het "normale" leefgeluiden zijn. Een keer blaffen moet kunnen (kinderen maken ook wel eens geluid), maar lang achter elkaar of heel vaak is onwenselijk.