Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kady1 schreef:De ene buren hebben we eigenlijk geen contact mee, en de andere buren zijn nog niet ingetrokken die zijn s avonds vooral aan het klussen nog.
Dus die ga ik voor nu niet vragen. Wil ook liever geen vreemde in ons huis.
Maar een oppas / of naar familie is zeker iets waar we naar kijken als oplossing.
De camera komt er ook. Hebben al even zitten googlen wat er allemaal bestaat.
Kady1 schreef:De ene buren hebben we eigenlijk geen contact mee, en de andere buren zijn nog niet ingetrokken die zijn s avonds vooral aan het klussen nog.
Dus die ga ik voor nu niet vragen. Wil ook liever geen vreemde in ons huis.
Maar een oppas / of naar familie is zeker iets waar we naar kijken als oplossing.
De camera komt er ook. Hebben al even zitten googlen wat er allemaal bestaat.
Wendy15 schreef:Ik snap niet dat je je buren niet kent, zeker in een rijtjeshuisVan beide kanten hoor, had van de buren ook netjes geweest als ze zich even kwamen voorstellen toen ze kwamen wonen. Toen wij ons huis kochten zijn we bij de directe buurvrouw even langs gegaan en haar voor de koffie uitgenodigd. Verteld dat wij wat gingen klussen en nummers uitgewisseld mocht er iets zijn. Overige buren in het blokje hebben wij een kaartje in de bus gedaan om ons even voor te stellen en hebben we later ook regelmatig een praatje mee gemaakt. Denk dat de tips om eerst eens met de buren in gesprek te gaan een hele goeie is. Wissel ook telefoonnummers uit, dan kunnen ze even bellen/appen wanneer er overlast is. Geef aan wat je er aan doet en wat eventueel de momenten zijn dat je weg bent en dat ze overlast kunnen ervaren.
Is er geen buurtpagina oid op Facebook? Of anders een briefje in de supermarkt om oppas te zoeken? Wellicht via kennissen en kind/ neefje/ nichtje.