Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JesdaJinn schreef:Interessant topic.
Wat zouden jullie dan gebruiken als je hond wat misselijk is?
Mijn oudje van 11 (border collie) lijkt soms misselijk of net dat ie last heeft van brandend maagzuur.
Moet me nog even goed verdiepen in welk hondenspul ik kan geven (tips?) maar misschien weten jullie iets
Leo schreef:Honden hebben eerder last van te weinig maagzuur dan te veel en de symptomen lijken erg op elkaar. Dat zou ik dus zeker goed laten onderzoeken.Het heeft voor de hele spijsvertering gevolgen als er sprake is van te weinig maagzuur en helaas krijgen veel honden onterecht maagzuurremmers voorgeschreven.
dierenfan schreef:Leo schreef:Honden hebben eerder last van te weinig maagzuur dan te veel en de symptomen lijken erg op elkaar. Dat zou ik dus zeker goed laten onderzoeken.Het heeft voor de hele spijsvertering gevolgen als er sprake is van te weinig maagzuur en helaas krijgen veel honden onterecht maagzuurremmers voorgeschreven.
En hoeveel dierenartsen doen zo'n onderzoek doen? Mijn hond kreeg gewoon maagzuurremmers toegeschreven zonder enig onderzoek. Hij had wel medicatie die aanslag op de maag was overigens. Hij kreeg gewoon omeprazol. Ik ben toen over gegaan op rennies en later op losecosan. In overleg met dierenarts. Dit was om de hoek te koop namelijk
HarmanyL schreef:Mijn dierenarts heeft een tijdje geleden Certrizine (allergische reactie op iets) voorgeschreven aan mijn paard voor mensen ivm de prijs. Bij de apotheek keken ze wel raar op toen ik 500 pillen bestelde. Maar met het recept van de dierenarts kreeg ik t wel. En sindsdien staat m'n paard ingeschreven bij de apotheek
Manadeluca schreef:Ik heb voor mijn grote honden, steeds een supplement gevoerd voor paarden, wel natuurlijk in verhouding met de aantal kilo's. Ik kwam toen anderhalf jaar toe met een pot van 1 kilo denk ik. Kocht het aan via de dierenarts.