[VOLG] Gastgezin van de Ark

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 09:34

Wat fijn dat de kleintjes het allemaal zo goed doen.

Zo leuk al die foto's en jouw eigen kat die een soort van pleegoom speelt <3

Shiloh lijkt erg op mijn laatste katje, was dol op haar helaas is zij vorig jaar augustus op nog geen 4 jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand. Was heel bang en nerveus voor iedereen behalve voor mij, was altijd in mijn buurt, op schoot, in mijn nek <3

Sasja wat een prachtige mandjes, wat een warm aanbod <3

sas66

Re: [VOLG] Gastgezin van de Ark

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:06

Respect voor je TS dat je dit doet. Waren de ukkies dan gedumpt of is moederpoes overleden? Fijn om te zien dat ze goed gaan en de "groters" gauw een hopelijk gouden mandje krijgen.
Leuke mandjes Sasja en wat een lief aanbod. Ook al kun je dan niet zelf opvangen dan draag je zo je steentje bij.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 03:35

Heel leuk om mee te lezen, wat een tijd consumerende maar waardevolle ervaring!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 09:31

@paellapan
Ach wat rot op zo’n jonge leeftijd! :(

@sas66
Moeder poes is midden op straat bevallen en daarna weggerend, ik gok dat het een jonge moeder poes is geweest die niet wist wat ze ermee aan moest. Een oplettende voorbijganger heeft het zien gebeuren en de dierenambulance gebeld.

——

Shiloh begint steeds meer te ontdooien, ze duikt niet meer onder de bank als we opstaan of bewegen. En als je haar eenmaal aanraakt knort ze af en toe zelfs <3 ze heeft nog wel wat tijd nodig, maar er staan al wat lieve foto’s van haar klaar!
Afbeelding
Afbeelding

Ze spelen lekker veel allemaal, af en toe is het even oppassen voor je eigen benen als ze langs racen
Afbeelding
Afbeelding

De ukkies zijn vandaag een week oud! Dat betekent dat binnen nu en een week de oogjes open zullen gaan. En ze groeien hard! Even een vergelijking van moment van ophalen tot gisteren
Afbeelding
Afbeelding

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 09:41

Wat doen ze het goed! Wat fijn dat je dit voor ze kan doen. Shiloh ontdooit mooi rustig en de kittens groeien goed! Wat wil een pleegmoeder nog meer <3

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 16:09

Ja echt heel fijn! Echt genieten met ze

Gisteren besloot Shiloh zelfs op haar rug te gaan liggen om gekriebeld te worden
Afbeelding

Mijn andere kat, Nala, begint de kittens ook te accepteren en speelt ook met ze mee. Maar als hij wilt chillen en er komt een kitten kijken dan krijgt die wel een heuse death stare :’)
Afbeelding

Hoe kun je nou zo boos kijken naar zo’n schattig beestje <3
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:21

Woeha die blik _O-

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 10:59

De grote dag voor Lucky is aangebroken, vandaag wordt hij geadopteerd <3
Ik ga de knuffelbeer wel missen hoor, maar hij gaat een fijn huisje krijgen! Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 11:39

Oh wat leuk voor Lucky!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 17:04

Ja super fijn! Hij doet het er erg goed heb ik te horen gekregen :D

Vandaag is ook Izzy vertrokken naar haar nieuwe thuis! Ze voelt zich er al fijn en kruipt al lekker op schoot.

Aankomende dinsdag gaat ook Marbles uitvliegen naar haar nieuwe leven, dan zou Shiloh alleen overblijven (de ukkies tellen we nog niet mee haha). Het is dan ook wel ineens heel stil in huis, dus dinsdag komen er gelijk nieuwe pluizebolletjes mee naar huis. We weten nog niet wat voor kittens, of ze al sociaal zijn of niet etc. Dus ben heel benieuwd!

Shiloh gaat super goed en ontdooit steeds meer, het gaat naar mijn idee niet lang meer duren voor ook zij ter adoptie gesteld kan worden.

Ik vind Marbles echt een heerlijk dier, veel te fanatiek met spelen en dat uit zich in touwtje trekken :’)
Afbeelding

Oh en! Bij 1 van de ukkies beginnen de oogjes een beetje open te gaan <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 17:58

Haha, zie Marbles zich schrap zetten!

En zo, dat zijn er streks meteen 3 minder!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 11:51

Ja dat zijn er zeker ineens 3 minder, Marbles is zojuist ook mee gegaan met haar nieuwe baasje

Tegelijkertijd hebben we 2 nieuwe bewoners mee terug genomen, ze zijn echt nog doodsbang, maar wel lief
Afbeelding

We geven ze rustig de tijd om even te wennen aan hun nieuwe omgeving en aan ons. Dropjes zijn het wel!

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 11:59

Ach, wat zijn ze schattig! Hopelijk snel niet meer zo bang!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:16

Ach god, die bange koppies. Fijn dat ze bij jullie mogen wennen. <3 Hebben ze al namen?

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 13:46

Ja ze zijn echt nog bang, maar dat gaat wel goed komen! De zwart-witte speelt al graag en kan ik dan wel een aaitje geven.
Vanuit het dierenasiel hebben ze de naam Geer en Goor meegekregen hihi, maar we willen deze wel gaan aanpassen waarschijnlijk voordat ze ter adoptie komen.

En terwijl die 2 aan het wennen zijn, is het voor Shiloh tijd om uit te vliegen. Deze week zal ze ter adoptie komen <3 we hopen een rustig, liefdevol huis voor haar te vinden.

Later op de middag een oproepje, 5 kittens 2 weken oud. Nou goed, alleen als niemand anders ze kan opvangen. En je raad het: helaas kon niemand anders ze opvangen en zitten ze bij ons. Nu onze 2 zwarte ukkies ook 2 weken zijn konden ze wel gelijk mee draaien in het schema.
De 5 zijn wel wat groter, maar dit zie je vaker wanneer je fleskittens en moederkittens naast elkaar zet. Daarnaast gok ik dat ze 3/4 daagjes ouder zijn dan de zwarte ukkies.
De bedoeling is wel dat over 2 weekjes een deel ervan naar een ander gastgezin gaat, het wordt anders wel erg vol als ze groter worden.

Hierbij een poging tot foto’s, helpt iemand even met 7 namen bedenken? :’)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 13:54

Oh wat een leuk en interessant topic, zie het nu pas. Heel interessant om te volgen. En wat mooi dat je dat doet. Lijkt me ook heerlijk om zoiets te doen. Maar ben daar te onregelmatig voor thuis en te veel weg. En onze eigen kat krijgt dan denk ik een hartstilstand (is autistisch en megaschuw).

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:50

Ach, wat een kleintjes nog. Zijn die hun moeder verloren?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 15:29

Ze passen alle 7 in Sesamstraat: de zwarte Bert en Ernie, en de rest pino, elmo, grover, tommie en ienemienie.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 19:16

Wat een dropjes! Die nieuwkomertjes zijn wel mooi <3

Euh, de namen van de 7 dwergen?

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 07:55

Wat een leuke reacties! We gaan eens kijken welke namen het beste passen :D

De 2 kleine zwarte groeien echt als kool!

Paar uur oud
Afbeelding

1 week oud
Afbeelding

2 weken oud
Afbeelding

Shiloh staat inmiddels ter adoptie, ze is echt een lieverd dus ik hoop dat we een fijn huisje voor haar kunnen vinden <3 ze vindt zelfs knuffelen al leuk
Afbeelding

Geer en Goor vermaken zich prima, ze zijn al aardig op hun gemak. Mensen zijn nog wel heeel eng, maar dat heeft ook tijd nodig
Afbeelding
Afbeelding

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 09:43

Helaas wat minder nieuws, gisteren ochtend gingen de kleine zwarte ineens heel hard achteruit. Van het ene op het andere moment niks meer willen eten, futloos etc.
Ondanks de inspanningen van de dierenartsen en ons is hij vannacht overleden. De andere begint al wel weer wat actiever te worden en we hopen dat hij er doorheen komt.
Afbeelding

Dit is helaas de moeilijkste kant van het ‘werk’ met fleskittens. Die kleintjes zijn nog zo vatbaar voor alles en het kan in enkele uren fout gaan.
We zetten alles op alles om de andere kleine in leven te kunnen houden.

De andere 5 ukkies gaan super, in het begin vonden ze het maar raar zo’n speen/spuitje. Inmiddels zijn ze ingeburgerd en eten ze erg goed.
Het lukt nog altijd niet om leuke foto’s van ze te maken :’)
Afbeelding
Afbeelding

Geer en Goor hebben we omgedoopt tot Tom (zwart witte) en Jerry. Ze voelen zich al aardig thuis en zo nu en dan laat Tom zich aaien.
Afbeelding

Shiloh is inmiddels een heuse knuffelkat geworden, zo fijn <3

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 14:06

Ah, nee, niet een van de kittens, wat sneu! Tom en Jerry is wel beter als geer en goor :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 15:06

Hoe triest |(

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 07:17

Ja erg verdrietig, maar meer dan dat er vanuit alle partijen gedaan is konden we niet doen.

Het goede nieuws: de andere zwarte gaat weer de goede kant op. Gisteren al iets actiever en zojuist ook meer gedronken dan dat ie überhaupt al deed voor hij ziek werd. We houden een voorzichtige, maar goede hoop voor hem <3

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 18:58

Even een kleine foto spam van de ukkies die aan het drinken zijn <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn toch ook echt te schattig
Afbeelding

Goed nieuws voor Shiloh, als het allemaal goed loopt wordt ze zaterdag geadopteerd <3
Deze kleine meid heeft inmiddels wel een plekje in mijn hart veroverd, zo bang dat ze was en nu naar je toe komt voor aandacht. Onze taak zit erop, nu is het tijd voor haar nieuwe mensen om een band met haar op te bouwen!

Tom begint steeds nieuwsgieriger te worden en kan ik zo nu en dan aaien. Maar zodra hij ziet dat aan die hand nog een lichaam vast zit rent ie weg haha. Jerry vindt het allemaal nog niks