Wat kan je doen tegen een Terror kat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:46

Ik vind het persoonlijk idd best spannend om te vertrouwen erop dat de buren de kat niet alsnog weer naar buiten gooien. Al is het voor nu natuurlijk super fijn dat ze die stap wel hebben gemaakt :j Echt vreselijk dat het zover is gekomen met wat die kat heeft gedaan. Hoe is het ondertussen met je katten @TS? Zijn ze weer een beetje bijgetrokken?

Ik zou toch wel ook gaan kijken naar de tuin afzetten zodat er niks meer in kan plus aanvullend of nu als eerste een chiplezende klep in de deur. Al zou ik persoonlijk sowieso altijd ervoor kiezen om mijn tuin af te zetten als dit kan met de tuin, want andere katten die in je tuin kunnen komen als je eigen katten hebt, is nooit fijn, ook als het geen terror kat zou zijn. En het is omgekeerde wereld dat jij dan dieren van anderen buiten je erf moet houden ipv andersom, maar helaas is dat in vooral de katten wereld nu eenmaal een ding waar je met pech nooit vanaf komt. Er zijn altijd eigenaren die vinden dat hun jager maar overal vrijheid blijheid moet hebben helaas.

Wij hebben de tuin niet afgezet maar onze binnenkat komt alleen aan het tuig achter in de tuin - geen plek voor een ren en ons hekwerk is helaas erg oliebol om goed af te kunnen zetten dus dan maar zo. In de toekomst wil ik wel graag de tuin nog eens volledig af kunnen zetten zodat ze zonder tuig naar buiten aan maar ook niks onze tuin in kan, al valt dat hier gelukkig reuze mee qua katten in onze tuin - misschien ook omdat we nog een hond hebben.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-09-24 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:48

cursebreaker schreef:
Ik vind het persoonlijk idd best spannend om te vertrouwen erop dat de buren de kat niet alsnog weer naar buiten gooien. Al is het voor nu natuurlijk super fijn dat ze die stap wel hebben gemaakt :j

Ik zou toch wel ook gaan kijken naar de tuin afzetten zodat er niks meer in kan plus aanvullend of nu als eerste een chiplezende klep in de deur. Al zou ik persoonlijk sowieso altijd ervoor kiezen om mijn tuin af te zetten want andere katten die in je tuin kunnen komen als je eigen katten hebt, is nooit fijn, ook als het geen terror kat zou zijn. En het is omgekeerde wereld dat jij dan dieren van anderen buiten je erf moet houden ipv andersom, maar helaas is dat in vooral de katten wereld nu eenmaal een ding waar je met pech nooit vanaf komt. Er zijn altijd eigenaren die vinden dat hun jager maar overal vrijheid blijheid moet hebben helaas.

Ik ook, beter hou je het heft gewoon in eigen hand.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:49

Ja het is gewoon echt sad dat je zover moet gaan, omdat anderen hun verantwoording niet nemen met dieren op eigen terrein houden en hoewel ik ook van mening ben dat elke kat eigenaar die verantwoording zou moeten nemen gebeurd het gewoon niet genoeg in de praktijk dus dan moet je toch echt zelf wat gaan doen ter bescherming van je eigen katten. Dan heeft op de ander wachten en verwachtingen stellen gewoon helaas geen nut en daar ben jij en je dieren dan alleen maar verliezers in. -O-

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:50

Ik hou mijn katten dus gewoon in de tuin, veel fijner voor iedereen en er komt ook niets anders in.

Je hebt wel van die kattenluikjes met een chip, maar ik ben altijd bang dat ze met hun bandje ergens aan blijven hangen. Dus afzetten van de tuin lijkt me het "veiligst".

En ook vriendelijker voor de buurkat... Want zo'n beest heel de dag binnen.... (Weet dat het niet jouw probleem is ;))

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:52

Liannetje86 schreef:
Ik hou mijn katten dus gewoon in de tuin, veel fijner voor iedereen en er komt ook niets anders in.

Je hebt wel van die kattenluikjes met een chip, maar ik ben altijd bang dat ze met hun bandje ergens aan blijven hangen. Dus afzetten van de tuin lijkt me het "veiligst".

En ook vriendelijker voor de buurkat... Want zo'n beest heel de dag binnen.... (Weet dat het niet jouw probleem is ;))

Ik zou mijn kat nooit een bandje omdoen. Maar voor mij is het dan ook de gewoonste zaak van de wereld dat al mijn katten gechipt zijn dus er is ook geen bandje nodig voor een chipluik.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:54

Voor een klep met chip lezer is een halsband idd helemaal niet nodig > Maar ik ga er dan idd ook vanuit net als GDG dat mensen hun kat chippen. Helaas is ook dat weer zoiets wat nog veel te weinig gebeurd en waar mensen geen verantwoording in nemen. (bij de dierenambulance helaas ook heel veel gezien, OF dat ze gechipt zijn en niet goed geregistreerd maar dat is off-topic haha).

Ideaalst is idd toch echt de tuin afzetten en voorkomen dat een ander erin kan - wat sowieso meer voordelen heeft want als ze dan niet het huis in kunnen met zo’n chip klep maar wel nog in de tuin kunnen, kan er nog steeds enorm veel stress zijn voor je eigen katten als ze weten/ruiken/zien dat een andere kat in hun tuin zit dus dat is hoe dan ook iets wat je liever gewoon niet wilt. Zeker nu in het geval van TS waar er daadwerkelijk nu iets gruwelijk fout is gegaan al en de stress sowieso wel hoog zal zitten al snel als ze die kat weer zouden zien.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 13:34

dioni schreef:
Op eigen terrein mag je wel een schutting plaatsen ik meen tot 1.80 hoogte is toegestaan. Een stroomdraadje erop is geen slecht idee.

Zinloos. Een echte Bengaal springt daar met gemak overheen. Als je die buiten wilt houden, zul je minimaal 2 meter hoogte moeten plaatsen.

Oskarrino

Re: Wat kan je doen tegen een Terror kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 10:53

Even een update vanuit hier.

Die rotkat is alweer 2x binnen geweest hier waarvan gelukkig m’n moeder thuis was dus hem weg heeft kunnen jagen. Nu toch even kijken naar kattenluik met chip om hem in ieder geval buiten te houden. Maar we zijn bang dat het luik niet snel genoeg reageert aangezien onze katten met een rotvaart naar binnen willen als die kat er is. Iemand ervaringen mee?

Schutting, poort, hele tuin afzetten ziet m’n moeder niet zitten. Zij wilt dat haar katten ook buiten de tuin kunnen chillen. Ze wilt niet alles op alles moeten zetten omdat dat beest niet spoort. Ze gaat weer naar de buurvrouw want de afspraak was binnen houden. Waarschijnlijk worden ze gek van dat beest binnen, had je maar geen Bengaalse moeten nemen toch?! Maargoed. Ik heb tegen m’n moeder gezegd dat ze contact op moet nemen met de wijkagent en dat die kat gewoon herplaatst moet worden.

Ik ben echt een kattenvrouwtje maar deze kat mag van mij echt onder een auto lopen, gejat worden…

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 11:01

Helaas wel ervaring mee. Ook een kat die met paniek naar binnen wilde vliegen en dan is zo'n chip luikje niet snel genoeg. Dus dan is het of een mega klap voor de kat, of (als hij dan geluk heeft soort van) met Luik en al naar binnen en alles aan gort...

Echt een vervelend probleem... de buurvrouw moet d'r tuin afz3tten maar zo vervelend dat mensen die verantwoordelijkheid niet nemen...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 11:03

Een luikje met chip werkt in mijn ervaring niet zo snel dat ze er rennend door kunnen,of ze moeten inmiddels sneller zijn. Is voor mij alweer wat jaartjes geleden.

Alleen de redenatie dat katten buiten de eigen tuin moeten kunnen chillen snap ik niet helemaal.. ik snap goed dat het probleem in eerste instantie bij de buren opgelost moet worden gezien hun kat het probleem is. Maar katten zouden net als honden gewoon op eigen terrein moeten blijven zodat ze nergens anders overlast veroorzaken, poepen, graven, jagen of onder een auto komen.. Chillen in eigen tuin is goed genoeg toch? En wel zo veilig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 11:10

Eens hoor Leo. Wie weet ergeren anderen zich weer aan jou kat omdat die in hun tuin poepen... als alle jatten in eigen tuin zouden blijven heeft niemand meer kattenoverlast.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 11:23

Leo schreef:
Een luikje met chip werkt in mijn ervaring niet zo snel dat ze er rennend door kunnen,of ze moeten inmiddels sneller zijn. Is voor mij alweer wat jaartjes geleden.

Alleen de redenatie dat katten buiten de eigen tuin moeten kunnen chillen snap ik niet helemaal.. ik snap goed dat het probleem in eerste instantie bij de buren opgelost moet worden gezien hun kat het probleem is. Maar katten zouden net als honden gewoon op eigen terrein moeten blijven zodat ze nergens anders overlast veroorzaken, poepen, graven, jagen of onder een auto komen.. Chillen in eigen tuin is goed genoeg toch? En wel zo veilig.

Eens hoor maar zijn mijn moeder haar katten, dus heb ik vrij weinig over te bepalen. M’n eigen katten zitten binnen

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 11:52

Ik snap wel dat je moeder haar tuin niet af wilt zetten voor de kat van een ander maar het is wel de meest realistische oplossing. Verwachten (en zitten wachten) tot de buren hun kat weg doen kan ook heel lang gaan duren. Als het ooit al gebeurt.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 12:16

Snap ik TS :j kun jij dan idd niets mee.