Ik zou toch wel ook gaan kijken naar de tuin afzetten zodat er niks meer in kan plus aanvullend of nu als eerste een chiplezende klep in de deur. Al zou ik persoonlijk sowieso altijd ervoor kiezen om mijn tuin af te zetten als dit kan met de tuin, want andere katten die in je tuin kunnen komen als je eigen katten hebt, is nooit fijn, ook als het geen terror kat zou zijn. En het is omgekeerde wereld dat jij dan dieren van anderen buiten je erf moet houden ipv andersom, maar helaas is dat in vooral de katten wereld nu eenmaal een ding waar je met pech nooit vanaf komt. Er zijn altijd eigenaren die vinden dat hun jager maar overal vrijheid blijheid moet hebben helaas.
Wij hebben de tuin niet afgezet maar onze binnenkat komt alleen aan het tuig achter in de tuin - geen plek voor een ren en ons hekwerk is helaas erg oliebol om goed af te kunnen zetten dus dan maar zo. In de toekomst wil ik wel graag de tuin nog eens volledig af kunnen zetten zodat ze zonder tuig naar buiten aan maar ook niks onze tuin in kan, al valt dat hier gelukkig reuze mee qua katten in onze tuin - misschien ook omdat we nog een hond hebben.