Katten buitenverblijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:09

luuntje schreef:
Urielle je hebt nettenlijn.com.
Je kan dan je hele tuin laten afzetten met een net.

Bedankt voor de tip!

Ik ken het bedrijf, maar ik wil het graag zelf doen. Laten doen door Nettenlijn schijnt een kapitaal te kosten en een boor vasthouden kan ik zelf ook :P

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:10

kies_naam schreef:
soesita schreef:
Oh-oh, triple post! :o

Desty: ja, zoiets daar droom ik ook nog van. Helaas geen budget voor, maar het ziet er natuurlijk een pak sjieker uit dan mijn zelfgebouwde constructie, 8-)

Ik vind die van jou juist heel leuk ingericht zo.

Dankjewel! Ja, ik wou ze graag een stukje tuinbeleving met alles wat zo'n tuin te bieden heeft gunnen. Dus bewust gekozen voor verschillende bodems (gras, "bosweg", kiezels), een heuveltje, een schuilplaatsen, rijke beplanting die ook insecten lokt, vijvertje met visjes, regen, sneeuw,... En natuurlijk ook een beetje leuk om te zien. :D

@Gombal: Vetjes zijn hele kleine, inheemse zwart-zilveren visjes. Erg robuust en super leuk omdat ze 's avonds uit het water opspringen om insecten te jagen. En het lievelingskostje van de ijsvogel, die in onze grote tuinvijver dan ook af en toe komt snacken. <3

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 18:07

Bedankt allemaal voor de reacties. Komen mooie ideeën voorbij. Heb genoeg sites om te bekijken en ben blij met de foto's van buitenverblijven.

We wonen buitenaf, maar helaas een racebaan voor ons huis. We hebben daardoor al 2 katten verloren en heb daarom ook jaren geen katten gehad. Maar soms komt er eentje op je pad die hulp nodig heeft en dan staat onze deur open. Nu dus 3 katten die het hele huis bewonen, maar mis een buitenplaats waar ze lekker kunnen genieten...

Nyaleti

Re: Katten buitenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:21

Soesita, je mag het dan zelf in elkaar geknutseld hebben maar die van jou wint toch hoor :D wat een leuk plekje! Lekker te snuffelen en te beleven. Een stukje buiten maar op tegels zonder groen er omheen, heeft een kat niet zoveel aan.
Juist lekker door het zand rollen of in het gras liggen en aan plantjes snuffelen vinden ze hier zo leuk!

luuntje

Re: Katten buitenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 17:36

Urielle, zelf doen is goedkoper inderdaad.

Ik zou zelf iets van dunne lat/stevig draad over de tuin spannen. Van links naar techts en van achter naar voor. En daar dan netten over spannen en die vastzetten met tiewraps.
Enkel net gaat inzakken denk ik.

Ik wil het namelijk ook.