Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Florenc schreef:Ik mis een antwoord op de vraag: wat heb jij de hond te bieden?
In je uitleg staat, kort samengevat, enkel dat je logistiek, financieel en tijdsgewijs ruimte hebt voor een hond - en dat je alletwee geen ervaring hebt. Maar waarom wil je graag een hond? Wat wil je met die hond gaan doen en ondernemen? Hoeveel tijd wil je er in steken?
Esther schreef:Een dwergschnauzer zou denk ik wel passen, niet te groot, leuke vrolijke mensgerichte hondjes, makkelijk te trainen en lange wandelingen kunnen ze ook aan. Maar ook tevreden als je een keer wat minder doet, ze moeten niet aan het werk. Ze kunnen alleen nogal vocaal zijn.
Een toller zou ik niet doen, dat zijn werkhondjes, die hebben veel uitdaging nodig anders krijg je snel gedragsproblemen. Ondanks dat het retrievers zijn, zijn het geen goldens of labradors in een leuk jasje en een handig formaat.
Peelie schreef:Een stabij of een heidewachtel zou ik zeker niet als beginnershond nemen.
Ik heb bovengenoemde kruizing en hij is energiek, atletisch, nerveus, erg baas gericht en MOET werken. Een keertje een dag een paar kleine rondjes en 1 groter rondje kan wel, maar daarna MOET hij echt werken, want hij word anders echt nerveus, onderprikkelt en gaat dan zelf aan de haal.
Als ik jullie verhaal zo lees zou ik opzoek gaan naar een schoothondje. Denk dan aan een Shih tzu bijv. Misschien een poedel (al hebben die wel ECHT mentale stimulans nodig).
Chihuahua's zijn vaak eenkennig naar vreemde. Als je daar geen consessies op wilt doen, dan is dat dus geen geschikt ras voor jullie.
Ik ben het eigenlijk wel een beetje eens met eerdere opmerkingen over een golden of lab, maar ook daar zijn en blijven het wel werkhonden.
Een hond heeft links of rechts om sowieso mentale stimulans en fysieke stimulans nodig, ongeacht.
Als je al besluit om een hond uit een herplaats situatie te overwegen, neem dan iemand mee die wel echt veel ervaring heeft met honden en jullie kan helpen met de keuze voor een hond.
maj0 schreef:Peelie schreef:Een stabij of een heidewachtel zou ik zeker niet als beginnershond nemen.
Ik heb bovengenoemde kruizing en hij is energiek, atletisch, nerveus, erg baas gericht en MOET werken. Een keertje een dag een paar kleine rondjes en 1 groter rondje kan wel, maar daarna MOET hij echt werken, want hij word anders echt nerveus, onderprikkelt en gaat dan zelf aan de haal.
Als ik jullie verhaal zo lees zou ik opzoek gaan naar een schoothondje. Denk dan aan een Shih tzu bijv. Misschien een poedel (al hebben die wel ECHT mentale stimulans nodig).
Chihuahua's zijn vaak eenkennig naar vreemde. Als je daar geen consessies op wilt doen, dan is dat dus geen geschikt ras voor jullie.
Ik ben het eigenlijk wel een beetje eens met eerdere opmerkingen over een golden of lab, maar ook daar zijn en blijven het wel werkhonden.
Een hond heeft links of rechts om sowieso mentale stimulans en fysieke stimulans nodig, ongeacht.
Als je al besluit om een hond uit een herplaats situatie te overwegen, neem dan iemand mee die wel echt veel ervaring heeft met honden en jullie kan helpen met de keuze voor een hond.
onze eerste hond (wel opgegroeid met honden) was ook een friese stabij. Maar dat was de beste eerste hond ooit. Je moet het wel treffen. Er zijn inderdaad wel veel stabij's die wat angstig zijn.
Maar ik denk dat je dat met veel honden hebt.
Voor Ts als je een hond hebt zoek dat een goeie hondenschool zodat jullie ook echt leren hoe je met je hond omgaat.
Leandra schreef:Misschien een border terriër. Niet te groot. Vaak lief en sociaal.
Over het algemeen goed op te voeden en vindt het ook wel lekker om eens niet een lange wandeling te maken. Al vinden ze lange wandelingen ook heel erg leuk.
Nu weet ik ook dat geen 2 honden hetzelfde zijn dus volg vooral je gevoel.
Dennis schreef:Wij wilde echt een hond (geen klein pluisje), maar dan handzaam. Een eerste hond, en vond het nog verdraaid lastig.
En hebben nu een Parson russel terrier, het kan best een terroristje zijn, maar vooral als ze overprikkeld is. Verder is het echt een hele makkelijke probleemloze hond. Kan overal mee naar toe, gaat makkelijk met mij mee te werk in de auto, als we een dag weg zijn kan ik haar bij m'n moeder brengen en vermaakt ze zich gewoon daar in huis en tuin.
Ik weet niet zeker of ik er een 2e keer voor zou kiezen. Zou denk ik liever een labrador van 10 kilo hebben ofzo, maar die zijn er niet. Hollandse Smous staat wel op mijn lijstje mocht ons meisje er niet meer zijn (maar ze is pas 2, dus dat is nog helemaal niet van toepassing).
Bij ons op de puppy cursus zat een Heidewachtel, pfff, wat een neuroot. Mensen wilde er echt mee gaan jagen, onze puppycursus was al met een flinke dosis jacht training(onze vond het aporteer-werk echt helemaal niets aan). Maar die hond was gewoon echt niet leuk.