Fokker goldendoodle gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 21:53

Mama3 schreef:
@Mizora, wij willen graag de standaardmaat of een hele grootte middelmaat. Maar die zoektocht maakt het nog moeilijker. Ik kom vooral de mini's veel tegen. Maar dat past niet bij ons.

@wonkeydonkey; wij zijn zelf hele actieve, sportieve buitenmensen. We hebben in het dorp veel hondenveldjes, speelweide en losloopmogelijkheden. Beweging zal de hond meer dan voldoende krijgen. Ook gelegenheid tot spelen met andere honden kan op de speelweide.
Dus daar maak ik mij geen zorgen over.

Ik ken 3 doodles, allemaal verschillend van uiterlijk, van binnen alledrie echt hele lieve honden.

Qua vacht heb ik begrepen dat de fleecevacht bijgehouden kan worden door 1x per week te kammen. Mocht dat meer zijn dan doet mijn dochter dat graag. We willen er dan ook graag een met fleecevacht en niet eentje met krullen.

Ik heb zelf 4 Labradoodles en de fleecevacht is inderdaad makkelijk te onderhouden.
Af en toe even uitblazen met de waterblazer en dan hoeft borstelen niet. De krulvacht daarentegen is een ander verhaal.
Links mijn teefje en rechts mijn reu.

Afbeelding

Er zijn natuurlijk enorm veel tegenstanders van doodles. Zelf ben ik super gelukkig met mijn 4 makkelijke honden. En ook hun nakomelingen zijn gezond en ongecompliceerd( voordat ik heel bokt over mij heen krijg, ouders zijn uitgebreid getest)
Ook in mijn trimsalon is 80% van mijn klantenbestand doodle, en ze zijn allemaal makkelijk.

De trimsalon is trouwens wel echt noodzakelijk, ook bij een fleece doodle. Of je moet het zelf leren doen. :D

Celebi

Re: Fokker goldendoodle gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 22:04

Die fleece vachten in combinatie met een blazer zijn echt prima te doen. De goldendoodle die we vroeger hadden borstelde ik maar af en toe. Regelmatig even de blazer erover was voldoende. Trimde hem de laatste jaren ook gewoon zelf. De doodle die mijn ouders nu hebben heeft echt een veel dichtere krul vacht en hij heeft ook nog eens een hekel aan borstelen. Geen handige combinatie.

Al met al: de kennis en kunde van de fokker is echt belangrijk, maar dat is bij ieder ras.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:57

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 11:01

_Bonte_ schreef:
Captain schreef:
Ik heb inderdaad nog nooit een leuke doodle van wat dan ook gezien. Hebben vrijwel allemaal gedragsproblemen.

Ik heb een bernerdoodle
Berner en koningspoedel gekruist

Wat een waanzinnig beest is dat ! Jammer dat jij er geen bent tegen gekomen maar ook de labrador doodle van mijn mama is n de mijne beide van verschillende fokkers hebben minder problemen dan mijn raszuivere lhasa apso en een iets minder zuivere lhasa

Moest je info willen over de Berner doodle help ik je graag

Hier ook een bernerdoodle. Ik zou echt geen betere hond kunnen wensen.

Ook gekruist met een berner en een koningspoedel. Niet de doorgefokte mini variant.