Welke hondenjas hebben jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:32

Ik ben erg tevreden over de Ruffware jasjes. Zijn wel wat duurder maar de pasvorm is voor mijn ranke en slanke doodle erg fijn.

Margreet

Re: Welke hondenjas hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:10

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:28

Mizora schreef:
Wat is je budget en welke maat moet je ongeveer hebben? Dus lengte van schoft tot staart aanzet.

Lengte correct gemeten dus van hals( schoft) tot staartaanzet is 96cm

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:30

123321 schreef:
Dark7 schreef:
Toevallig dit topic, zat te zoeken naar recente onderwerpen hierover.

Iemand ervaring/tips voor een goede winterjas voor een Duitse dog( dus echt groot), die me geen half maandsalaris kost( ja kwaliteit kost geld uiteraard)?

*edit: paardendekens zijn geen succes ivm pasvorm en die bedekken vaak niet de plekken die juist nodig zijn oa de buik die amper tot geen haar heeft

Mogelijk past de XL van deze jas https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... or-honden/
Hij heeft een dunne voering, maar voor wandelingen in winterweer prima geschikt. Anders zou ik liever voor een pak gaan, maar die heb ik voor onze ridgeback ook nog niet passend kunnen vinden.

Helaas is ook die xl niet groot genoeg

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:03

Dark7 schreef:
Mizora schreef:
Wat is je budget en welke maat moet je ongeveer hebben? Dus lengte van schoft tot staart aanzet.

Lengte correct gemeten dus van hals( schoft) tot staartaanzet is 96cm

Hij zou misschien de Borzoi/Wolfhound maat van DG Doggear of Sofa Dog Wear passen? Zijn geloof ik officieel 90 cm, maar ze zijn daar erg behulpzaam qua maatvoering dus je zou misschien eens contact op kunnen nemen want soms vallen ze langer.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:30

Non stop gaat tot 90 centimeter sommige, mogelijkheid tot passen ergens?

Overigens vond ik deze ook https://k9apparel.com/collections/great ... pttKNjWsi1

Misschien kan je hier wat vinden ze verzenden international zag ik! Zal wel wat kosten maar ja deze zijn special voor de Great Dane's

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:11

De Non-Stop Fjord raincoat grootste maat (dat is de 90) gaat tot 96 ruglengte, dus in theorie zou die ook echt een optie kunnen zijn maar is het wel een gokje omdat het aan de krappe kant kan zijn dus dan zal het afhangen van de bouw van de hond in kwestie, bespiering etc hoe hij voor de rest gaat zitten. Kost wel wat, maar voor NonStop vind je vaak wel 20% korting codes bv. En je zou een berichtje kunnen doen met vragen of je kunt passen en retourneren bv. dan kan hij anders terug als hij niet past. Zij hebben normaal een hele nette klantenservice :j

edit;
In de maattabel van NS als je ruglengte 96 in tikt zit hij nog volledig in het groene deel en nog niet in de TIGHT, maar dat zegt niet altijd wat omdat het type/bouw hond ook meespeelt natuurlijk. Maar volgens hen zou gemiddeld genomen een rug lengte van 96 dus met maat 90 moeten kunnen.
https://www.nonstopdogwear.com/en/produ ... size-chart

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 08:59

Dark7 schreef:
Helaas is ook die xl niet groot genoeg

Naar aanleiding van dit topic zelf ook die link bekeken en las dat ze voor een andere hond die ook de XL niet paste een jas op maat hebben gemaakt. Wellicht even contact opnemen? Ben altijd wel erg tevreden over hun spullen, maar zelf nog geen ervaring met de jassen.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 12:59

123321 schreef:
Dark7 schreef:
Toevallig dit topic, zat te zoeken naar recente onderwerpen hierover.

Iemand ervaring/tips voor een goede winterjas voor een Duitse dog( dus echt groot), die me geen half maandsalaris kost( ja kwaliteit kost geld uiteraard)?

*edit: paardendekens zijn geen succes ivm pasvorm en die bedekken vaak niet de plekken die juist nodig zijn oa de buik die amper tot geen haar heeft

Toen ik de link opende dacht ik, wat een mooie jas die ook de buik bedekt.
Maar in de opgevoerde versie is jij er alleen in het geel en roze dus dat gaat over voor mij.
Iemand nog een tip voor een jas met zo'n goede buikbescherming.
Ik gebruik een Oudduitse Herder.

Mogelijk past de XL van deze jas https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... or-honden/
Hij heeft een dunne voering, maar voor wandelingen in winterweer prima geschikt. Anders zou ik liever voor een pak gaan, maar die heb ik voor onze ridgeback ook nog niet passend kunnen vinden.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 14:09

Renske_W schreef:
Mijn boerenfox heeft jasjes van Bucas.
Zitten hem heel goed. En ze zijn er in verschillende diktes.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ook erg mooi maar heeft geen tuigopening helaas.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 14:13

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 21:41

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 21:45

Mooie jassen maar ik zoek er een met buikflap

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 10:33

De jassen van WeatherBeeta (bij Agradi bijvoorbeeld) hebben een buikflap en een tuigopening.

Overigens is mijn ervaring dat die opening maar zelden op precies de goede plek zit, maar dat is niet zo moeilijk aan te passen (of te maken).

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:58

Ik maak het tuigje gewoon groter gedurende een periode ( heb ook meerdere tuigjes )
Dat zou ook nog een optie kunnen zijn ?

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 18:42

Dank julle wel voor het meedenken. Ik heb de Sade Pomppa besteld met tuigopening. Ik ben benieuwd.