Welk brok voor zeer allergische hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123321

Re: Welk brok voor zeer allergische hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:47

Ik ben ook erg tevreden over Carnis :j Zowel over de worsten als over de gedroogde snacks (eendenpoten, nek, etc.).

anji

Re: Welk brok voor zeer allergische hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 09:37

Onze zwaar allergische hond krijgt Vet-Concept (geit). Hier gaat hij redelijk goed op, mede dankzij de Apoquel. Alle andere hypo-allergene brokken waren helaas niet geschikt.

Maar zoals anderen ook al aangeven, als je hond nu goed gaat op het voer wat hij krijgt dan zou ik zeker niet gaan wisselen.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 09:46

Het is eigenlijk wel ‘vreemd’ dat je hond het goed doet op de huidige brok, maar toch weer niet. Volgens de test zou je hond lichte reactie op rijst kunnen hebben. Rijst wordt niet gehydrolyseerd maar het eiwit van de dierlijke bron (vis). Daarnaast zit er ook nog soja eiwit in. Zou ook een reactie kunnen geven.

Testen op voedselintoleranties is niet betrouwbaar gebleken. Bij sommige honden heeft het wel heel erg geholpen in de zoektocht, maar staar je er niet blind op. Daarom zou ik ook zoals sommige anderen zeggen deze brok houden en aanvullen met een 100% worst van een diersoort waar je hond wel tegen kan, bijvoorbeeld eend. Grote kans namelijk dat je hond op een andere brok wel gaat reageren en dan heb je geen flauw idee waarop.