GPS tracker voor katten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Re: GPS tracker voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 09:11

Maar waarom update je dat zo vaak? Ik zou vooral willen weten waar de kat is op het moment dat ik bijv. ga slapen (zou hem dan zeker graag 's nachts binnen houden, dan hoop ik wel dat hij zijn dagelijks speelkwartiertje om 4u 's nachts afleert :o :o ).

Helaas nog steeds niet vrij van verband, gaat de goede kant op, maar de hak herstelt iets trager doordat daar meer beweging en wrijving is. Denk dat we nu een 6tal dierenartsbezoeken verder zijn.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:33

Hier twee katten met beide ook een tracker om. Ik heb een tracker van het merk invoxia.

Wanneer je de tracker op on de 4 minuten update zet gaat de tracker minimal 5 dagen mee voordat je deze moet opladen. Je kan via de app bij houden hoe vol de batterij nog is en zo tijdig weer bij laden.

Er zit ook een nabijheidsradar op. Wanneer de kat binnen een x aantal meters is, kan je deze opsporen door in de richting te lopen waar de kat is volgens de app en er zit een lichtje op die je kan laten knipperen als de kat binnen de radar is, erg handig in het donker.

Ook kan je een range instellen waar de kat mag lopen, als de kat er buiten gaar dan krijg je hier een melding van en hetzelfde geld voor als de kat weer terug is in de range.

Ik gebruik de tracker nu iets meer dan een jaar en tot nu toe erg tevreden. Ze zijn wel wat duurder dan andere, maar je hoeft geen abonnement aan te schaffen, wat het in verhouding weer goedkoper maakt.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 11:50

hwn schreef:
Maar waarom update je dat zo vaak? Ik zou vooral willen weten waar de kat is op het moment dat ik bijv. ga slapen (zou hem dan zeker graag 's nachts binnen houden, dan hoop ik wel dat hij zijn dagelijks speelkwartiertje om 4u 's nachts afleert :o :o ).

Helaas nog steeds niet vrij van verband, gaat de goede kant op, maar de hak herstelt iets trager doordat daar meer beweging en wrijving is. Denk dat we nu een 6tal dierenartsbezoeken verder zijn.

Ik update niets, is standaard instelling en heeft niets te maken met hoe vaak je kijkt. Langer dan 10 minuten kun je zelfs niet instellen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 11:55

maaaikkee schreef:
Hier twee katten met beide ook een tracker om. Ik heb een tracker van het merk invoxia.

Wanneer je de tracker op on de 4 minuten update zet gaat de tracker minimal 5 dagen mee voordat je deze moet opladen. Je kan via de app bij houden hoe vol de batterij nog is en zo tijdig weer bij laden.

Er zit ook een nabijheidsradar op. Wanneer de kat binnen een x aantal meters is, kan je deze opsporen door in de richting te lopen waar de kat is volgens de app en er zit een lichtje op die je kan laten knipperen als de kat binnen de radar is, erg handig in het donker.

Ook kan je een range instellen waar de kat mag lopen, als de kat er buiten gaar dan krijg je hier een melding van en hetzelfde geld voor als de kat weer terug is in de range.

Ik gebruik de tracker nu iets meer dan een jaar en tot nu toe erg tevreden. Ze zijn wel wat duurder dan andere, maar je hoeft geen abonnement aan te schaffen, wat het in verhouding weer goedkoper maakt.

Zijn jouw katten ook vaak hele dagen op pad?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 11:58

Mist schreef:
Ik heb nu sinds 3dgn de weenect. Met de standaard instelling van om de 1min de tracker updaten ging hij 6uur mee. Gisteren op 5minuten gezet... wederom leeg voordat kat thuis was. Vanmorgen op 10minuten gezet...ben benieuwd of ie het nu 1dag redt.

Bij Weenect kun je ook zones instellen toch? Krijg je dan ook een melding als ze binnen die 10 minuten een zone in of uit lopen?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 13:06

Dat kun je instellen idd. Maar zoals mijne nu staat zou je in het meest ongunstige geval pas 10 minuten nadat hij veilige zone verlaat een melding krijgen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:14

Dag 3 heeft de batterij het volgehouden. Door de 10 minuten zie je echter alleen de grote lijnen waar hij geweest is.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:37

Mist schreef:
maaaikkee schreef:

Zijn jouw katten ook vaak hele dagen op pad?

Jazeker, in de koude maanden zitten ze wel 's nachts binnen. Maar in de zomer periode zijn ze het liefst zoveel mogelijk de hort op. Dan komen ze vooral binnen om wat te eten en een haze slaapje te doen en dan zijn ze weer weg. Dan moet ik de tracker wel echt iedere 5 tot 7 dagen opladen, maar in de winter hooguit eens in de twee weken.

Hier een voorbeeldje wat hij per week makkelijk aflegt aan km.

Afbeelding

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 13:15

Hier ook erg tevreden over de tractive cat mini :D. Je kunt veilige en onveilige zones instellen en je krijgt een melding wanneer je kat in een onveilige of uit een veilige zone gaat. Volledig nauwkeurig is hij niet, maar geeft een verschil van zo’n 10 meter. Je kunt ook alles terugkijken van waar hij is geweest. De app brengt uiteindelijk het territorium en favoriete plekjes in kaart!
Bij het veel live tracken gaat de batterij inderdaad niet lang mee. Die van mij blijft ‘s nachts binnen en na een uurtje is hij ook weer volledig opgeladen. Hij is hem 1x verloren, maar toen kwam ik er achter dat het bandje op een lichte kat stond afgesteld (en dus heel snel los knapt).
Mijn kat is 5 kilo en lijkt er geen hinder van te hebben. Is wel een groot ding inderdaad.
Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 13:24

Mist schreef:
Dat kun je instellen idd. Maar zoals mijne nu staat zou je in het meest ongunstige geval pas 10 minuten nadat hij veilige zone verlaat een melding krijgen.

Oh dat is ook niet handig := tenminste, hier voor mij niet.

Is er niet iets mis met je batterij? Want zover ik overal lees, is die van Weenact vergelijkbaar met die van Tractive en die gaat echt wel langer mee.
Als hij net aan een dag mee gaat, niet eens 24uur is het wel kak.

Van Tractive krijg je wel altijd direct een melding wanneer ze een zone in of uit gaan, ookal staat het niet in live modus.
Hoevaak het update kun je niet zelf instellen maar ik geloof dat het aan de hand van activiteit gaat. Ligt ze al een uur te pitten dan geeft ie ook geen update. Loopt ze alle kanten op dan update hij om de paar minuten.

Hoelang die batterij mee gaat, ligt er ook best aan.
Een kat zit gewoon in de tuin te chillen en die batterij gaat wel 3 dagen mee vermoed ik.
De andere kat loopt veel meer en zit ook veel in de veranda of in de loods en dan trekt het veel meer batterij omdat de GPS blijft zoeken (kan dan geen goede verbinding maken omdat er een dak boven zit).
Maar mijn katten zijn overdag buiten, zodra het donker is gaan ze naar binnen en laadt ik de trackers altijd weer op dus hoelang ze echt mee gaan, geen idee. En ik heb geen "veilige zone" met wifi verbinding aan staan.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 17:34

Poeslief is al 20 minuten binnen op de bank. Maar tracker geeft aan dat hij geen positie kan bepalen....dit is compleet waardeloos, hij zou moeten aangeven dat hij in de veilige zone is. Batterij is 47% (vanmorgen 100%).
@Maaaikkee; helaas werk jouw model niet in Zweden

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 17:48

Hoe groot is de veilige zone? En zat ie daarvoor buiten die zone?
Want in huis pakt het (helaas) heel slecht signaal. Door het dak etc.
Als die van mij binnen zijn met tracker en ik zet het live, springt ie ook alle kanten op. Maar kan dan door de manier waarop (blijven zoeken en de plekken die dan wel aangeeft) wel zien dat ze binnen zitten.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:13

Hij zou de wifi moeten pakken. Ik heb de live modus ook geprobeerd en dat werkte ook niet.
Ik wil alle katten snachts binnen hebben (altijd al, in NL had ik afgeschermde tuin)
Maar hier is 0,0% kans op aanrijding maar wel lynxen, dassen, potentiële doortrekkend wolven etc dus snachts altijd binnen. Op mijn gsm is overigens altijd goed bereik, staat mast vlakbij.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:55

Je hebt een energie besparende zone aanstaan (op de wifi dus) en alsnog gaat de batterij maar zo kort mee?! Nahhh je hebt een defecte tracker gekregen hoor.. :=

Met wifi deed ie het hier ook heel slecht. Dat heb ik niet aan staan. Maar is voor jou ook geen ideale optie want dan is de batterij nog sneller leeg..

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 19:13

Nu krij ik de melding dat Panda in de wifizone is 18,49uur, ruim een uur later _-:(

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 21:30

Pff, straks doe ik hem nog een tracker om in huis, vandaag 2x de schrik om de hart gehad. Toen ik na het werk thuiskwam, rook mijn huis heel lekker en was het netjes gepoetst. Ik was dus vergeten dat de poetsvrouw kwam (ik heb vaker wel dan niet een zieke poetsvrouw, was weeral een eind geleden dat er eentje geweest is), en was als de dood dat ze de kat zou buitengelaten hebben (vorige keer was Charlie nog niet gewond). Gelukkig zat hij onder het bed in de slaapkamer.

Maar toen ik terugkwam van bij de paarden, vond ik hem echt nergens meer terug, dus ik begon te geloven dat hij mee weggeglipt was toen ik het vuilnis naar de garage bracht. Ik heb gewoon 6x heel mijn huis afgezocht (en zo'n kasteel met schuilhoeken is het niet), maar nergens te bespeuren. Al de buurtwacht (lees: buurvrouw met argusogen :) ) bericht mocht ze hem spotten. Ga ik nog een laatste keer kijken, ligt hij gewoon languit midden de slaapkamer, geen idee vanwaar hij uitkomt. Hopelijk lapt hij me dit niet woensdag als we opnieuw naar de dierenarts moeten.

Echt, ik was zo geschrokken, had niet gedacht dat het me zo zou verontrusten, in mijn jeugd hebben we nochtans heel wat vermiste en nooit teruggevonden katten gehad, en ik was daar nogal gelaten in.