Huidige maar ook vorige kregen vooral gezonde snacks, dus gedroogd. Geen dentasticks en andere makkelijk te verkrijgen en populaire dingen wat bijna meer paardenvoer is en absoluut niet voor schonere tanden zorgt. Het viel mij altijd extreem tegen wat het aanbod van snacks was qua ingrediënten. Kies je zorgvuldig voer uit, maar snacks zijn vooral dingen die ik niet aan hond wil voeren of absoluut niet in die hoeveelheden. Een keer geen probleem, maar voor vaker als 1 keer in de zoveel tijd en laat staan met trainen vond ik het niet geschikt.
Trainen heb ik nooit met de standaard brok gedaan, soms als ik in huis iets simpels vroeg wat ze al goed kenden, maar nooit met nieuwe of onbevestigde dingen of buitenshuis.
Huidige is ook allergisch dus die kreeg altijd al gedroogde snacks ook als beloning. Hoewel hij wel tegen kaas en worst kon dus bij hele speciale dingen kreeg hij daar wat stukjes van. Als jonge hond kregen ze heel veel beloningen en had ik altijd verschillende bij me. Juist vanwege de hoeveelheid wilde ik wel beloningen en snacks die nog een beetje gezond waren en alleen voor de jackpot mocht het echt fastfood zijn

Voordeel van de gedroogde snacks is dat ze daar nooit te dik van werden hier. Zelfs toen mijn oudje iets dik werd kon ik gewoon haar normale voer iets verlagen, maar wel snacks blijven geven. Of een vettere soort wisselen voor magere.
Edit: in de sport tijd kregen ze echt enorm veel beloningen, maar voordeel was dat voer er nooit op aangepast hoefde te worden omdat het ook keihard werken was. Speuren met elke voetstap voer bijvoorbeeld of later om de zoveel meter en bij voorwerpen een jackpot. Bij het appèl gedeelte was het vanaf een jaar oid een speeltje afgewisseld met wat voer.