Ik reageer hier ook maar eens, ik zit in een lastige situatie met mijn konijnen. In maart is mijn oude voedster overleden en heb ik een nieuwe voedster voor bij mijn ram uit het asiel gehaald. Dat klikte goed. Ik heb de konijnen altijd los in de tuin maar al gauw sprong deze dame over het hekje van mijn border de bloementuin in. Omdat ik ook erg van mijn bloemen houd hebben we een hoger hek geplaatst, dat ging twee weken goed...

, veel omver geknaagde planten en een flink hol was het resultaat.
Opnieuw een hoger hek maar madame is vasthoudend, ze springt met gemak over een meter (het is een kruising hollander), het mannetje doet geen aanstalten.
Ik wil en kan niet een hogere omheining maken, mijn katten moeten er namelijk ook over en 1 heeft daar moeite mee. Het gevolg is nu dus dat ze niet meer los kunnen. Ze hebben op zich best een prima formaat ren maar ik vind het erg jammer en voor konijnen met zo'n grote bewegingsbehoefte te klein. Ik heb de keuze gemaakt om de voedster te herplaatsen en heb een mooie plek gevonden bij iemand met een soort konijnenweide, daar gaat ze binnenkort naartoe. Wel heel dubbel want het is een mooi koppel maar ik zie geen andere mogelijkheid, ik kan de ren ook niet vergroten daar is geen ruimte voor. De ram vind ik te oud om daar ook te plaatsen overigens, hij is ook heel tam en ik wil hem graag houden, zij is niet tam.
Nu ben ik aan het rondkijken voor een andere voedster, een kleintje die geen springveren heeft
Als iemand iets weet? Leeftijd maakt niet zoveel uit, liefst gesteriliseerd en omgeving Friesland.