Vlooien!.. Wat kunnen we nog meer doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 19:11

Wij kwamen ook niet van de vlooien af. Wij hebben een houten vloer met kieren, daar krijg je ook nooit alles weg. Wij hadden het vlooien probleem bij een kat. Bij de dierenarts kreeg ze Bravecto ( Fluralaner). Dat moet ze om de drie maanden krijgen. De dierenarts zei dat het wel even kon duren voordat alle vlooien dood waren en we geduld moesten hebben. Elke vlo die de kat beet ging namelijk dood. Daarna komen de eitjes uit (op de kat of in de omgeving) en gaan weer op de kat zitten. Als alle eitjes uit zijn en elke vlo de kat heeft gebeten, gaat uiteindelijk alles dood. Wij zijn er nu vanaf en krijgen elke drie maanden een nieuwe pipet van de dierenarts. Successss en geduld :D

ivy_power89

Re: Vlooien!.. Wat kunnen we nog meer doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 19:38

Voor veel mensen zal dit verhaal klinken alsof ik onzin uitkraam, maar toch wil ik het delen omdat dit het echt niet is

Wij hebben een dierenspeciaalzaak, en het hele jaar door krijgen wij klanten over de vloer welke leven met een ware vlooienplaag.
Alle uitspraken hebben we al voorbij zien komen, waarbij het gebruik van pipetten altijd de sjaak is.
Want ineens zouden vlooien resistent zijn tegen de pipetten.

Daar springen dierenartsen handig op in, want die willen heeeeel graag hun eigen middelen (zoals BRAVECTO) verkopen welke niet bij dierenspeciaalzaken verkrijgbaar zijn. Tenslotte zijn dierenartsen geen liefdadigheidsinstelling maar willen ze ook gewoon keiharde ping ping verdienen.

Er is een aantal jaren geleden in samenwerking met universiteit utrecht een onderzoek gedaan naar resistentie tegen vlooien pipetten (vooral fipronil) en daar bleek dat van resistentie eigenlijk geen sprake is. Het hangt namelijk heel erg af van het gebruik van de pipetten. Er kan namelijk al een vlooienplaag optreden als men 4 dagen te laat is met het opnieuw toedienen van een pipet. En bizar maar waar..... veel mensen smeren met hun blote handen het middel in op hun dier. Even lekker inmaseren... Waardoor 50% van het middel op hun handen achterblijft en het dier dus te weinig krijgt.

Ik schrijf af en toe een informatieve blog op mijn webshop, misschien is er iemand die er wat aan heeft

https://beestachtiggoed.nl/help-we-hebben-vlooien/

In vrijwel alle gevallen is het namelijk zo dat het probleem niet op het dier zit, maar in huis. En omdat vlooien eitjes naar mijn gevoel for ever kunnen blijven liggen, kan het dus ook heel lang duren voordat je echt er helemaal vanaf bent.
En dat is iets wat mensen eigenlijk niet door hebben. Die zien vlooien op hun dier en roepen meteen, het middel werkt niet!
Zou je je hond of kat (welke wel behandeld moet zijn) oppakken en in een steriele omgeving zetten, dan vind je de volgende dag écht allemaal dode vlooien. Als je echt zo trouw behandeld hebt, zoals de meeste zeggen, dan zijn de vlooien vaak ook niet zo groot, jonge vlooien, en probleem in deze is dat de vlo eerst moet bijten voordat deze dood gaat.

Als je een vlooienplaag hebt, heb je echt een lange adem nodig.
Stofzuigen (inhoud buiten weg gooien!!!) niet dweilen! want dat vinden eitjes super lekker, dier een vlooienband omdoen (het liefst een band als seresto, werkt 7 maanden, maar een simpele vlooienband werkt ook prima) je huis elke paar dagen tot 2 weken insprayen.
Wij hebben bijvoorbeeld een omgevingsspray die een stofje achter laat waardoor eitjes die later uitkomen ook meteen dood gaan. (een beetje de combo idee)
En dit moet je helaas eindeloos blijven herhalen.

Ik weet dat hier voorstanders zijn van Bravecto, maar ik krijg er echt de rillingen van.
Binnen directe vrienden, maar ook directe klanten kennen wij helaas honden die heftig ziek zijn geworden en zelfs zijn overleden.
Daarom zal ik mijn honden never nooit een pil geven, ik snap niet dat mensen het oke vinden dat er maanden gif door je hond of kat gaat, de organen die dat gif moeten afbreken en waarbij het te vaak ook gaat stapelen.
En nee dat roep ik echt niet omdat ik het zelf niet mag verkopen, sterker nog, ik heb Frontpro in mijn winkel staan, omdat er echt veel vraag naar is. En klant is uiteindelijk koning, dus als deze na overleg nog steeds wil geven (want ik doe echt wel informatie geven) dan verkoop ik het.

https://beestachtiggoed.nl/bravecto-waarom-niet/

Nav dit artikel wordt mijn mailbox nog regelmatig overstroomt met mensen die opzoek zijn naar alternatieven. Dat mensen op mijn blog komen is dan ook geen toeval, omdat het vaak mensen zijn die toch een onderbuik gevoel hebben.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 19:46

Tja hier ook gewoon bravecto al zo'n 10 a 12 jaar inmiddels naar volle tevredenheid. De honden gaan al jaren mee naar de paarden/boerderij met een wilde katten populatie van zo'n 20 stuks vol vlooien, teken enz. Ik doe begin maart bravecto en toevallig krijgen ze morgen nog advantix pipet voor laatste stukje seizoen. Door jarenlange ervaring weet ik dat bravecto pas vanaf 6 maanden na het geven sterk verminderd gaat werken. 2x per jaar geven durf ik niet dankzij allerlei verhalen waarvan grootste deel veroorzaakt zijn door stommiteit van de eigenaar ipv bravecto (zoals entinge en of ontworming combineren met bravecto binnen 1 week of zelfs 1 dag). Ik heb nog nooit 1 probleem gehad. Niet met mijn epilepsie hond, niet met mijn cushing hond niet met de oudjes en niet met de pups. Gewoon verstandig geven en absoluut niet over dosering geven zoals je doet met bijvoorbeeld ontwormen

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 19:49

Blijf voor de middelen om je hond te behandelen alsjeblieft gewoon bij de dierenarts wat halen. Er zijn veel producten die alleen bij de dierenarts verkocht mogen worden, en dat is heus niet zonder reden. Beaphar gaat je niet helpen, net als andere gekke natuurlijke middelen.

Ik zeg niet dat Bravecto het enige is wat helpt. Het is wel effectief, toegegeven, maar er word zoveel onzin over rondgebazuind (zoals in dit topic al te lezen is :)) ) dat mensen het niet meer durven geven. Een goed gezonde hond kan echt prima Bravecto hebben. Maar goed. Daarin heeft ieder zijn eigen keus, er zijn meer opties op de markt gelukkig ;)

Resistentie is niet helemaal het goede woord om alles te omschrijven, maar het is een feit dat veel middelen wat verouderd zijn en gewoon niet meer al te goed werk leveren helaas. En eer middelen een keer bij de dierenwinkel terecht komen, zijn ze vaak al een aantal jaar te koop geweest bij de dierenarts.

Vlooien hebben een langere cyclus dan veel mensen zouden denken. Een goede vlooienplaag kost een lange adem en vaak ook veel frustratie. Veel tips zijn al gegeven. Na de omgevingsspray niet meteen willen stofzuigen, maar een paar dagen later kan dat prima weer. Alles wassen, blijven zuigen, blijven schoonmaken en ooit kom je er vanaf.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 19:54

Zo als dierenspeciaalzaak eigenaar welke inmiddels al bijna 40 jaar bestaat.... ben ik het er echt niet mee eens.
Dat middelen die alleen bij de dierenarts gehaald mogen worden, er een reden voor hebben.

Diezelfde dierenartsen steken namelijk onwijs hun kop in het zand als het aankomt op bijwerkingen.
En frontpro is zowat een kopie van bravecto en is wel vrij verkrijgbaar.

Zo was advatix eerst ook alleen maar bij de DA verkrijgbaar en inmiddels ook in de vrije sector. Heeft niets te maken omdat het bij een dierenarts ligt het wel speciaal zal zijn.

Zij willen graag een product waar ze wat aan kunnen verdienen, en bravecto speelt zeer handig in op het dierenartsen verhaal.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 19:58

Sterkte -O-

De meeste tips zijn al gegeven, hier bracht mijn man ze binnen als gastheer van de kat van mijn schoonouders. Wat een leed.

Wij kregen het uiteindelijk onder controle met nextgard, na een hele rits wat niet werkte.

Dagelijks honden en katten door met een vlooienkam, kleding dagelijks in de wasmachine en stofzuigen tot je een ons weegt….

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 20:06

Misschien al gezegd, maar stukje vlooienband in de stofzuigerzak doen. Elke keer weggooien is ook zo zonde.

En zeker wel stofzuigen, niet dweilen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 20:44

prugelpiet schreef:
Blijf voor de middelen om je hond te behandelen alsjeblieft gewoon bij de dierenarts wat halen. Er zijn veel producten die alleen bij de dierenarts verkocht mogen worden, en dat is heus niet zonder reden. Beaphar gaat je niet helpen, net als andere gekke natuurlijke middelen.

Ik zeg niet dat Bravecto het enige is wat helpt. Het is wel effectief, toegegeven, maar er word zoveel onzin over rondgebazuind (zoals in dit topic al te lezen is :)) ) dat mensen het niet meer durven geven. Een goed gezonde hond kan echt prima Bravecto hebben. Maar goed. Daarin heeft ieder zijn eigen keus, er zijn meer opties op de markt gelukkig ;)

Resistentie is niet helemaal het goede woord om alles te omschrijven, maar het is een feit dat veel middelen wat verouderd zijn en gewoon niet meer al te goed werk leveren helaas. En eer middelen een keer bij de dierenwinkel terecht komen, zijn ze vaak al een aantal jaar te koop geweest bij de dierenarts.

Vlooien hebben een langere cyclus dan veel mensen zouden denken. Een goede vlooienplaag kost een lange adem en vaak ook veel frustratie. Veel tips zijn al gegeven. Na de omgevingsspray niet meteen willen stofzuigen, maar een paar dagen later kan dat prima weer. Alles wassen, blijven zuigen, blijven schoonmaken en ooit kom je er vanaf.

Er zijn prima werkende middelen te krijgen zonder dat je naar de dierenarts moet hoor, wat een statement. En dat zijn zeker niet allemaal maar gekke natuurlijke middelen.

Mijn advies is dan weer: blijf alsjeblieft weg bij de dierenarts die je Alleen maar bravecto aansmeert :wave:. Bij onze praktijk verkopen ze het ook overigens, naast wel ook een aantal andere merken dus ze zijn niet merk vast, maar ik heb het echt nog nooit gegeven en ga het ook niet doen (want: prima alternatieven) en onze DA heeft het ons toen ook niet aangesmeerd toen wij er waren met verdenking van vlooien en we toevallig sowieso voor iets daar waren. Ze zijn gelukkig bij onze praktijk een stuk ruimdenkender als dat ze je maar 1 specifiek spul willen aansmeren, ook qua omgeving sprays e.d. dachten ze goed mee. Er zijn meerdere wegen welke naar Rome leiden gelukkig en wat ook goed werkt.

edit;
Ik persoonlijk heb absolute voorkeur om van buitenaf te behandelen met bv vlooien ipv pillen geven welke inwendig weer een belasting op de organen zijn. Zeker omdat onze hond al medicatie krijgt regelmatig, voorkom ik het zoveel mogelijk dat ik nog meer inwendig moet geven. Enige uitzondering is milbemax pil wanneer we in Frankrijk op vakantie zijn geweest, wat ik dan 2x geef na thuiskomst. Voor vlooien, teken e.d. wijk ik dus uit naar Advantange en Seresto e.d welke vrij verkrijgbaar zijn en ook gewoon bewezen werken.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 20:58

flavlip schreef:
Misschien al gezegd, maar stukje vlooienband in de stofzuigerzak doen. Elke keer weggooien is ook zo zonde.

En zeker wel stofzuigen, niet dweilen.

Die tip zie ik vaker voorbij komen maar werkt niet (meer). De banden zijn tegenwoordig anders. Als ik het goed heb onthouden verspreid de werkzame stof zich via de talglaag over de huid van het dier en werkt de band alleen als het 'in beweging' is. Na het stofzuigen ligt die band gewoon te niksen in zo'n zak en helpt het dus niet tegen eventuele opgezogen eitjes.
Ook kruipen de levende vlooien etc gewoon uit de stofzuiger. Beter elke keer de zak weggooien in een dichtgeknoopte vuilniszak.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 12:13

Momenteel kammen we hele kleine vlootjes uit haar vacht. Die zullen deze week wel weer uit zijn gekomen en zagen hun kans schoon met mijn dame. :brr:

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 12:32

Wat vervelend een vlooienplaag.
Omgeving zit meer dan 95% van de populatie en niet op het dier zelf, daarbij zijn de cocoon het ingewikkeldste, daar is in Nederland geen product voor dit kan verdelgen.
Een cocoon kan na 2 jaar nog voor een plaag zorgen.

Hier een huishouden op dit moment met zeven katten en drie hondjes, dieren behandel ik niet elke maand en wissel af met de werkzame stof, huis behandel ik nog met een zeer goede spray die niet meer op de markt mag worden verkocht maar ik wist dit van te voren dus flink ingeslagen.

Producten die bij de da worden verkocht mogen pas na zoveel jaar naar een dierenspeciaalzaak doorstromen. Daar maken ze heel handig gebruik van. Daarbij is naar voren gekomen dat helaas veel mensen de pipetten niet juist kunnen uitdrukken en te snel loslaten en daardoor toch een deel in of weer in de pipet gaat.

Tip, iets minder gaan schoon maken en vooral de omgeving (met dit weer) behandelen en dan vooral de donkere, afgelegen delen van de huis en de plinten. Dit voorhouden is vaak de overwinnen van de plaag.
Zet hem op. En als de katten die van het asiel hier thuis kwamen was het met een kommetje met water en dreft en een vlooienkam ze van top tot teen uitpluizen, vlooien zwemles geven in de dreft

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 12:42

Ja dit weekend staat er weer een ronde in de planning met omgevingsspray. Helaas doordeweeks geen tijd voor ivm werk en het ook te moeten laten luchten. Moeten toch een paar uur weg zijn als we bezig zijn geweest.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 21:05

Niniane schreef:
Momenteel kammen we hele kleine vlootjes uit haar vacht. Die zullen deze week wel weer uit zijn gekomen en zagen hun kans schoon met mijn dame. :brr:

Dan blijkt maar weer dat een vlooienplaag nooit volledig op een dier zit, maar echt uit je huis komt.

Succes!

Zou toch proberen tijd te maken, er zit toch wel een moetje achter ;)

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 22:11

Niniane schreef:
Ja dit weekend staat er weer een ronde in de planning met omgevingsspray. Helaas doordeweeks geen tijd voor ivm werk en het ook te moeten laten luchten. Moeten toch een paar uur weg zijn als we bezig zijn geweest.

Kijk anders eens naar de Virbac Indorex spray, die werkt veel langer. Stofzuigen blijft belangrijk maar dan hoef je niet elke week je hele huis te sprayen

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 12:15

ivy_power89 schreef:
Niniane schreef:

Dan blijkt maar weer dat een vlooienplaag nooit volledig op een dier zit, maar echt uit je huis komt.

Succes!

Zou toch proberen tijd te maken, er zit toch wel een moetje achter ;)

We hebben al twee spray rondes gehad, dus zaterdag wordt de 3e. :) ´Probleem´ is een beetje dat de adressen waar we haar wel kunnen onderbrengen nu niet gaat juist ivm haar vlooien. Het ene adres hebben namelijk een hond en het andere adres verwachten een kindje en ik zou niet willen dat ze achteraf zich toch zorgen maken of er iets in hun huis gaat zitten.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:29

De pipetten die je hebt gebruikt werken wel degelijk. Het verhaal van resistentie is echter hardnekkig. Mensen verwachten teveel en te snel.

De werkzame stof fipronil heeft tot 24 uur nodig voordat een vlo word gedood. Springen er nieuw vlooien op dan begint de teller uiteraard overnieuw. Omdat mensen vlooien blijven zien krijg je al snel het verhaal van resistentie.

De werkzame stof fipronil bestaat al zon 20-25 jaar ondertussen. Er zijn dus ondertussen ook werkzame stoffen bijgekomen die sneller werken. Deze zijn echter in de meeste gevallen ook flink duurder. Fipronil is gewoon een goedkoop product waar veel concurrentie in is. De andere middelen zijn vanwege het gebrek aan concurrentie gewoon flink duurder. Fabrikanten verdienen daar goud aan.

Bravecto is een dierenartsproduct, frontpro kan gekocht worden bij de dierenspeciaalzaak en heeft een lagere dosering en moet vaker gegeven worden. Voordeel is wel dat je dier een lagere dosering krijgt mocht je bang zijn voor bijwerkingen.

Nieuwe producten komen eerst bij de dierenarts, ze moeten namelijk bijwerkingen etc terugmelden aan de fabrikant. Het is dus in feite een soort testfase. Na een aantal jaren komt het in principe in het vrije kanaal tenzij er zwaarwegende redenen zijn om dit niet te doen.

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 22:40

Hoe is het nu TS? Ik heb helaas vandaag denk ik ook een vlo gevonden om mijn kat. Recent nog pipet gegeven maar helaas hebben we die elke drie maanden gegeven ipv elke maand.
Op zijn slaapplek vond ik ook wat vlooienpoep? Op dit moment ben ik helemaal para aan het worden :( de kat heeft vandaag een vlo kill tablet en wormen tablet gekregen en krijgt morgen een pipet. Ook hebben we spray gehaald en alle kleedjes uitgewassen omdat ik in zijn mandje wat larfjes zag kruipen. Ik ben zo bang dat ze in mn meubels kruipen en in mn bed gaan zitten, heb al veel gestofzuigd maar kan pas maandag met de spray aan de slag. Zagen jullie bijv ook vlooien in huis op meubels enz? Wat merk je als je een vlooienplaag hebt?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 05:47

Leukertje schreef:
Hoe is het nu TS? Ik heb helaas vandaag denk ik ook een vlo gevonden om mijn kat. Recent nog pipet gegeven maar helaas hebben we die elke drie maanden gegeven ipv elke maand.
Op zijn slaapplek vond ik ook wat vlooienpoep? Op dit moment ben ik helemaal para aan het worden :( de kat heeft vandaag een vlo kill tablet en wormen tablet gekregen en krijgt morgen een pipet. Ook hebben we spray gehaald en alle kleedjes uitgewassen omdat ik in zijn mandje wat larfjes zag kruipen. Ik ben zo bang dat ze in mn meubels kruipen en in mn bed gaan zitten, heb al veel gestofzuigd maar kan pas maandag met de spray aan de slag. Zagen jullie bijv ook vlooien in huis op meubels enz? Wat merk je als je een vlooienplaag hebt?

Doe dat je kat niet aan zulke paniek reacties! Dit kan z'n leven kosten! Vlo kill en ontworming tegelijk is al niets waard maar dan daarna nog een pipet ook??? Ik geef persoonlijk bravecto maar jou combinatie zou ik nooit aan durven!!

Het is 3x iets wat lichamelijk best wat vergt van je kat en dat in 2 dagen. Stel hij zit vol vlooien dan heeft zijn lijf al behoorlijk wat te verduren (gehad).

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 08:13

Hier krijgen alle honden Bravecto (of welk merk de dierenarts ook heeft liggen) zodra ik ook maar 1 vlo op de Chihuahua zie of haar extreem zie krabben. Pipetjes en een lange adem zijn voor mij met een Chi met vlooienallergie geen optie, daarbij kreeg ze van pipetjes vaak nog meer jeuk.

Afgelopen zomer bij de dierenartsenpraktijk van mijn ouders de slechte verhalen over Bravecto besproken. Daar komen we al 27 jaar, supernuchtere en eerlijke dierenarts. Zij kennen ook de verhalen, maar niet één geval uit eerste hand waar een hond last kreeg van bijwerkingen en ook niet van andere klinieken in de buurt. Geen enkele zorg of de nieuwe hond van mijn ouders ook op Bravecto kon.

Mijn honden en die van mijn ouders gaan er al 9 jaar prima op, ook de katten daar worden met een tablet ontvlooid.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 08:22

robert45 schreef:
Nieuwe producten komen eerst bij de dierenarts, ze moeten namelijk bijwerkingen etc terugmelden aan de fabrikant. Het is dus in feite een soort testfase. Na een aantal jaren komt het in principe in het vrije kanaal tenzij er zwaarwegende redenen zijn om dit niet te doen.

Dit is natuurlijk niet waar he. De reden dat ze alleen bij de dierenarts beschikbaar zijn, is zoals je zelf eerder al noemt de dosering.
We hebben het hier over biocide stoffen en daarbij is verantwoord gebruik en daarbij dus uitleg noodzakelijk.
En dat is niet om zoals jij beweert het eerst even te testen. Bijwerkingen van producten in de dierenwinkel kun je eveneens gewoon melden. Ik verwacht niet dat Bravecto ooit vrij verkrijgbaar zal zijn.

Ik gok zelfs dat over een tijdje helemaal niks meer bij de Kruidvat etc ligt, omdat het gewoon schadelijk is voor de natuur.

En over fipronil. Het zal vast nog werkzaam zijn, maar in de huishoudens met serieuze vlooien plagen is het niet werkzaam genoeg. Het is altijd een product met fipronil als ik ergens kom waar ze strict ontvlooien en alles hebben gezogen, gestoomd of gewassen en toch nog last hebben van vlooien. Ja dan begin ik wel te twijfelen aan de werkzaamheid.
Ik zet vervolgens Bravecto in en het probleem is vaak snel opgelost. Baasjes blij, dieren blij.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 11:35

Ik heb het met 2 katten en 2 honden weten te stoppen door ze allemaal een serestoband om te doen. En schoonmaken schoonmaken en schoonmaken.

Wel heb ik de band van de action (die je dus NIET op je hond wil doen, schijnt bocht te zijn) in stukjes geknipt en elke keer een stuk in de stofzuiger gedaan voor de zekerheid.wij hebben een zakloze stofzuiger dus kon hem elke keer weer legen.

Eerst de banden om zodat de dieren beschermd werden. En na een aantal dagen begonnen met alles wassen en stofzuigen en Dweilen met dettol
Ik was er redelijk snel vanaf. Wel hebben wij tegels dus niet mega veel verstop plekjes voor de eitjes ed.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 12:00

future_vet schreef:
robert45 schreef:

Dit is natuurlijk niet waar he. De reden dat ze alleen bij de dierenarts beschikbaar zijn, is zoals je zelf eerder al noemt de dosering.
We hebben het hier over biocide stoffen en daarbij is verantwoord gebruik en daarbij dus uitleg noodzakelijk.
En dat is niet om zoals jij beweert het eerst even te testen. Bijwerkingen van producten in de dierenwinkel kun je eveneens gewoon melden. Ik verwacht niet dat Bravecto ooit vrij verkrijgbaar zal zijn.

Ik gok zelfs dat over een tijdje helemaal niks meer bij de Kruidvat etc ligt, omdat het gewoon schadelijk is voor de natuur.

En over fipronil. Het zal vast nog werkzaam zijn, maar in de huishoudens met serieuze vlooien plagen is het niet werkzaam genoeg. Het is altijd een product met fipronil als ik ergens kom waar ze strict ontvlooien en alles hebben gezogen, gestoomd of gewassen en toch nog last hebben van vlooien. Ja dan begin ik wel te twijfelen aan de werkzaamheid.
Ik zet vervolgens Bravecto in en het probleem is vaak snel opgelost. Baasjes blij, dieren blij.

Elk nieuw middel komt eerst bij de dierenarts vanwege de eventuele bijwerkingen en de terugkoppelingen die ze daaruit ontvangen, dit kan uiteindelijk een reden zijn waarom een product nooit op de vrije markt komt denk bijvoorbeeld aan stronghold. Ik zeg niet dat het product niet voldoende veilig is.

Bravecto is gewoon te krijgen bij de dierenwinkel onder de naam frontpro de dosering is maandelijks Ipv van elk kwartaal. In feite een stuk beter voor je dier omdat je dosering van gif een stuk lager is. Het is en blijft natuurlijk gewoon landbouwgif. Bravecto komt ook vanzelf beschikbaar voor het OTC kanaal. Mocht dat niet het geval zijn dan komt er wel een generiek van met dezelfde dosering en eigenschappen.

Uiteraard zouden de dierenartsen graag hebben dat producten alleen bij hun met recept te krijgen zijn, dan kunnen de prijzen nog verder omhoog en mag je er ook nog een duur consult bij nemen. Heeft niets te maken met het milieu, of je het immers bij de dierenwinkel koopt of dierenarts het product blijft hetzelfde. De uitleg die je krijgt bij de dierenarts krijg je ook bij de Dierenspeciaalzaak.

Wat betreft het feit dat Fipronil niet zou werken. Natuurlijk werkt een middel met fluralaner een stuk beter. Dit zijn immers de nieuwe middelen met een steeds effectievere werkzaamheid. Er zit echter een immens prijsverschil in. Fipronil is al snel zo’n 20-25 jaar op de markt. Dan is het logisch dat een ouder product een mindere effectieve werking heeft.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 12:03

muzzy17 schreef:
Ik heb het met 2 katten en 2 honden weten te stoppen door ze allemaal een serestoband om te doen. En schoonmaken schoonmaken en schoonmaken.

Wel heb ik de band van de action (die je dus NIET op je hond wil doen, schijnt bocht te zijn) in stukjes geknipt en elke keer een stuk in de stofzuiger gedaan voor de zekerheid.wij hebben een zakloze stofzuiger dus kon hem elke keer weer legen. En met een zakloze stofzuiger gewoon het ding leeggooien.

Eerst de banden om zodat de dieren beschermd werden. En na een aantal dagen begonnen met alles wassen en stofzuigen en Dweilen met dettol
Ik was er redelijk snel vanaf. Wel hebben wij tegels dus niet mega veel verstop plekjes voor de eitjes ed.

Band van de action zit geen gif in. Is vrij nutteloos om dit in je stofzuiger te doen. Overigens heeft het ook geen zin om dit met overgebleven stukken van je Seresto band te doen, deze geven alleen werkzame stof af als ze contact maken met de huid.

Je kan beter of de zak weggooien of de boel een nacht in de vriezer leggen.

Dettol ontsmet maar zal je niet helpen tegen vlooien of vlooienlarven.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 13:13

robert45 schreef:
Bravecto komt ook vanzelf beschikbaar voor het OTC kanaal. Mocht dat niet het geval zijn dan komt er wel een generiek van met dezelfde dosering en eigenschappen.

Wat betreft het feit dat Fipronil niet zou werken. Natuurlijk werkt een middel met fluralaner een stuk beter. Dit zijn immers de nieuwe middelen met een steeds effectievere werkzaamheid. Er zit echter een immens prijsverschil in. Fipronil is al snel zo’n 20-25 jaar op de markt. Dan is het logisch dat een ouder product een mindere effectieve werking heeft.

Uiteraard zouden de dierenartsen graag hebben dat producten alleen bij hun met recept te krijgen zijn, dan kunnen de prijzen nog verder omhoog en mag je er ook nog een duur consult bij nemen. Heeft niets te maken met het milieu, of je het immers bij de dierenwinkel koopt of dierenarts het product blijft hetzelfde. De uitleg die je krijgt bij de dierenarts krijg je ook bij de Dierenspeciaalzaak

Bravecto bestaat al eeuwen en toch is het nog steeds niet vrij verkrijgbaar... En een generiek... Dat hangt er maar net vanaf of er een patent is op bravecto of niet...

Fipronil oud product dus daarom minder werkzaam... Mja en bravecto dan? Want ook dit bestaat al jaren en toch is het effectiever...

De uitleg die je bij de dierenarts krijgt, krijg je ook bij de dierenspeciaalzaak? Nou dan gaan we voortaan maar met pootbreuken en zieke dieren gewoon naar de dierenspeciaalzaak? Kom op nou :')

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 13:34

Niniane schreef:
Heb zelfs overwogen om een verdelger te laten komen maar ja, gif spuiten kan je zelf eigenlijk ook. :') :=

Heel lang geleden had ik een vlooienplaag. Oud huis met heeel veel kieren. Ik heb toen een verdelger laten komen en dat was fantastisch. Hij vertelde mij toen dat ze een goedje gebruiken wat 30x sterker was dan wat er in de spuitbussen zat.

Heb zeker twee jaar geen vlo gezien.

Kost dus een paar cent maar dan heb je ook wat *\o/*