Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prugelpiet schreef:Blijf voor de middelen om je hond te behandelen alsjeblieft gewoon bij de dierenarts wat halen. Er zijn veel producten die alleen bij de dierenarts verkocht mogen worden, en dat is heus niet zonder reden. Beaphar gaat je niet helpen, net als andere gekke natuurlijke middelen.
Ik zeg niet dat Bravecto het enige is wat helpt. Het is wel effectief, toegegeven, maar er word zoveel onzin over rondgebazuind (zoals in dit topic al te lezen is) dat mensen het niet meer durven geven. Een goed gezonde hond kan echt prima Bravecto hebben. Maar goed. Daarin heeft ieder zijn eigen keus, er zijn meer opties op de markt gelukkig
Resistentie is niet helemaal het goede woord om alles te omschrijven, maar het is een feit dat veel middelen wat verouderd zijn en gewoon niet meer al te goed werk leveren helaas. En eer middelen een keer bij de dierenwinkel terecht komen, zijn ze vaak al een aantal jaar te koop geweest bij de dierenarts.
Vlooien hebben een langere cyclus dan veel mensen zouden denken. Een goede vlooienplaag kost een lange adem en vaak ook veel frustratie. Veel tips zijn al gegeven. Na de omgevingsspray niet meteen willen stofzuigen, maar een paar dagen later kan dat prima weer. Alles wassen, blijven zuigen, blijven schoonmaken en ooit kom je er vanaf.
flavlip schreef:Misschien al gezegd, maar stukje vlooienband in de stofzuigerzak doen. Elke keer weggooien is ook zo zonde.
En zeker wel stofzuigen, niet dweilen.
Niniane schreef:Momenteel kammen we hele kleine vlootjes uit haar vacht. Die zullen deze week wel weer uit zijn gekomen en zagen hun kans schoon met mijn dame.
Niniane schreef:Ja dit weekend staat er weer een ronde in de planning met omgevingsspray. Helaas doordeweeks geen tijd voor ivm werk en het ook te moeten laten luchten. Moeten toch een paar uur weg zijn als we bezig zijn geweest.
ivy_power89 schreef:Niniane schreef:Momenteel kammen we hele kleine vlootjes uit haar vacht. Die zullen deze week wel weer uit zijn gekomen en zagen hun kans schoon met mijn dame.
Dan blijkt maar weer dat een vlooienplaag nooit volledig op een dier zit, maar echt uit je huis komt.
Succes!
Zou toch proberen tijd te maken, er zit toch wel een moetje achter
Leukertje schreef:Hoe is het nu TS? Ik heb helaas vandaag denk ik ook een vlo gevonden om mijn kat. Recent nog pipet gegeven maar helaas hebben we die elke drie maanden gegeven ipv elke maand.
Op zijn slaapplek vond ik ook wat vlooienpoep? Op dit moment ben ik helemaal para aan het wordende kat heeft vandaag een vlo kill tablet en wormen tablet gekregen en krijgt morgen een pipet. Ook hebben we spray gehaald en alle kleedjes uitgewassen omdat ik in zijn mandje wat larfjes zag kruipen. Ik ben zo bang dat ze in mn meubels kruipen en in mn bed gaan zitten, heb al veel gestofzuigd maar kan pas maandag met de spray aan de slag. Zagen jullie bijv ook vlooien in huis op meubels enz? Wat merk je als je een vlooienplaag hebt?
robert45 schreef:Nieuwe producten komen eerst bij de dierenarts, ze moeten namelijk bijwerkingen etc terugmelden aan de fabrikant. Het is dus in feite een soort testfase. Na een aantal jaren komt het in principe in het vrije kanaal tenzij er zwaarwegende redenen zijn om dit niet te doen.
future_vet schreef:robert45 schreef:Nieuwe producten komen eerst bij de dierenarts, ze moeten namelijk bijwerkingen etc terugmelden aan de fabrikant. Het is dus in feite een soort testfase. Na een aantal jaren komt het in principe in het vrije kanaal tenzij er zwaarwegende redenen zijn om dit niet te doen.
Dit is natuurlijk niet waar he. De reden dat ze alleen bij de dierenarts beschikbaar zijn, is zoals je zelf eerder al noemt de dosering.
We hebben het hier over biocide stoffen en daarbij is verantwoord gebruik en daarbij dus uitleg noodzakelijk.
En dat is niet om zoals jij beweert het eerst even te testen. Bijwerkingen van producten in de dierenwinkel kun je eveneens gewoon melden. Ik verwacht niet dat Bravecto ooit vrij verkrijgbaar zal zijn.
Ik gok zelfs dat over een tijdje helemaal niks meer bij de Kruidvat etc ligt, omdat het gewoon schadelijk is voor de natuur.
En over fipronil. Het zal vast nog werkzaam zijn, maar in de huishoudens met serieuze vlooien plagen is het niet werkzaam genoeg. Het is altijd een product met fipronil als ik ergens kom waar ze strict ontvlooien en alles hebben gezogen, gestoomd of gewassen en toch nog last hebben van vlooien. Ja dan begin ik wel te twijfelen aan de werkzaamheid.
Ik zet vervolgens Bravecto in en het probleem is vaak snel opgelost. Baasjes blij, dieren blij.
muzzy17 schreef:Ik heb het met 2 katten en 2 honden weten te stoppen door ze allemaal een serestoband om te doen. En schoonmaken schoonmaken en schoonmaken.
Wel heb ik de band van de action (die je dus NIET op je hond wil doen, schijnt bocht te zijn) in stukjes geknipt en elke keer een stuk in de stofzuiger gedaan voor de zekerheid.wij hebben een zakloze stofzuiger dus kon hem elke keer weer legen. En met een zakloze stofzuiger gewoon het ding leeggooien.
Eerst de banden om zodat de dieren beschermd werden. En na een aantal dagen begonnen met alles wassen en stofzuigen en Dweilen met dettol
Ik was er redelijk snel vanaf. Wel hebben wij tegels dus niet mega veel verstop plekjes voor de eitjes ed.
robert45 schreef:Bravecto komt ook vanzelf beschikbaar voor het OTC kanaal. Mocht dat niet het geval zijn dan komt er wel een generiek van met dezelfde dosering en eigenschappen.
Wat betreft het feit dat Fipronil niet zou werken. Natuurlijk werkt een middel met fluralaner een stuk beter. Dit zijn immers de nieuwe middelen met een steeds effectievere werkzaamheid. Er zit echter een immens prijsverschil in. Fipronil is al snel zo’n 20-25 jaar op de markt. Dan is het logisch dat een ouder product een mindere effectieve werking heeft.
Uiteraard zouden de dierenartsen graag hebben dat producten alleen bij hun met recept te krijgen zijn, dan kunnen de prijzen nog verder omhoog en mag je er ook nog een duur consult bij nemen. Heeft niets te maken met het milieu, of je het immers bij de dierenwinkel koopt of dierenarts het product blijft hetzelfde. De uitleg die je krijgt bij de dierenarts krijg je ook bij de Dierenspeciaalzaak
Niniane schreef:Heb zelfs overwogen om een verdelger te laten komen maar ja, gif spuiten kan je zelf eigenlijk ook.![]()