Wat zien jullie in deze hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 13:57

Little_Gift schreef:
mika11 schreef:
Zo'n embark test heb je niet zo veel aan. Ja misschien grappig om te zien wat voor rassen eruit komen maar of het klopt weet je niet.
Je krijgt wel een lijst met 10 rassen die erin zouden zitten, met het aantal % erbij.
Maar het is zo breed gemaakt dat je in feite nog niks weet.
Ik vind het zonde van het geld.

Exact dat!
Het is evenzeer giswerk zo'n embark test en ze gaan wel heel vaak mee met de op dat moment populair zijnde rassen als rassen die ze opgeven die het kunnen zijn
Embark is absoluut geen giswerk. Ik heb ondertussen 34 honden getest waarvan de achtergrond bekend is, ik wist dus al welke rassen er in zaten en bij allemaal klopt het.
Het probleem alleen bij dit soort hondjes is dat het mixjes uit mixjes uit mixjes zijn, als er überhaupt al iets van rassen in zit zijn dit vaak kleine procenten en veel verschillende waardoor het ook voor embark lastig te definiëren is.

Schuur_

Re: Wat zien jullie in deze hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 14:03

Ik definieer het als Griekse Straathond, wel wat terriersachtig maar meer dan dat niet. Net zoals Roemeense straathonden ook een bepaalde look hebben.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 14:53

Dit is een echte chien de la rue!

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 15:23

Dank jullie wel voor de vele en leuke reacties over hem!

Hij is inderdaad heel leuk <3

Iets terrierachtigs denken jullie dus eigenlijk sowieso. De dierenarts zei ooit jack russel, had ik er zelf nooit in gezien maar ik denk dat jullie wel eens goed gelijk kunnen hebben.

Van een embark test heb ik nog nooit eerder gehoord eigenlijk. Klinkt wel intressant!

Natuurlijk kunnen jullie niet zeker weten of zeggen wat het ras is van de fotos en tekst, echter is het wel leuk om te lezen dat de meesten toch wel denken aan terrier/jack russel met iets groters/atletischer erin.

onpaard schreef:
Jack russel x Boxer

Misschien zit er ook iets van een Haas door :+

:D :D :D Ja haas zou goed kunnen.... Hij is serieus net zo snel, heeft een keer bijna een haas ingehaald, hij rent ook net zo snel als een volwassen ree. :j

Een boerenfox denk ik zelf niet, beetje ver weg van griekenland :P

Schuur_ schreef:
Ik definieer het als Griekse Straathond, wel wat terriersachtig maar meer dan dat niet. Net zoals Roemeense straathonden ook een bepaalde look hebben.

Ooooh de roemeense variant heb ik ook :+ Een Roemeense berghond oid, ook ex-straat hond. We hebben in totaal nu drie honden, de roemeen, Silay (hondje uit dit topic) en nog een teefje uit Kreta van nu 14, die heeft vind ik wat weg van een Kokonie, een grieks hondenras ook.

Dit is de roemeen, 3 jarige teef, Luna, 35 kg

Afbeelding

en de andere griek, oudje ondertussen, vroeger was ze wat ranker :D

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 15:31

Ik denk ook iets met terriër. Een hond van mn ouders heeft deze oudersAfbeelding
Een golden of lab (weet niet meer welke van de twee) en een terrierxkees mix
En dit is Cosmo
Afbeelding

Persoonlijk zie ik zn papa er niet in terug :') het is echt een druktemaker maar ook een schatje

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 15:34

Sintara schreef:
Ik denk ook iets met terriër. Een hond van mn ouders heeft deze ouders[ Afbeelding ]
Een golden of lab (weet niet meer welke van de twee) en een terrierxkees mix
En dit is Cosmo
[ Afbeelding ]

Persoonlijk zie ik zn papa er niet in terug :') het is echt een druktemaker maar ook een schatje

Ohh ja die lijkt wel wat op die van mij! Leuk dier <3

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 15:55

Van schreef:
Little_Gift schreef:
Exact dat!
Het is evenzeer giswerk zo'n embark test en ze gaan wel heel vaak mee met de op dat moment populair zijnde rassen als rassen die ze opgeven die het kunnen zijn
Embark is absoluut geen giswerk. Ik heb ondertussen 34 honden getest waarvan de achtergrond bekend is, ik wist dus al welke rassen er in zaten en bij allemaal klopt het.
Het probleem alleen bij dit soort hondjes is dat het mixjes uit mixjes uit mixjes zijn, als er überhaupt al iets van rassen in zit zijn dit vaak kleine procenten en veel verschillende waardoor het ook voor embark lastig te definiëren is.

Ik had het dan ook niet op de zuivere rassen of de fok waar de achtergrond bekend is maar juist over dit soort giswerk hondjes die bestaan uit mixjes van vanalles en nog wat.
Ook bij embark is het daar puur giswerk.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 15:56

Je Roemeen is ook echt een Roemeen qua looks :D

Superleuk dat ze genieten bij je

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 17:06

Had je ook nog gekeken naar de kritikos lagonikos? Ik denk namelijk dat de kans groot is dat daar wat van inzit. Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal giswerk maar ook wel leuk om een beetje te kijken naar mogelijke rassen en de daarbij horende eigenschappen. De eigenschappen die je omschrijft matchen namelijk ook wel met de kritikos.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:18

Ik denk ook de kritikos lagonikos te herkennen.
Ben heel benieuwd als je nog een test gaat laten doen.

Ik heb het wel gedaan en klopte zeker! Bij ons kwam er uit;

Magyar agar
Bavarian mountain scent hound
Erdélyi kopó

Een klant van mij had ook een zeer interessante mix, daar is de test ook heel helpend geweest voor het traject wat ze bij mij volgde. Er waren wat puzzelstukjes die op hun plek vielen en dat maakte zo’n verschil..

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:16

Absoluut geen podenco.
Windhond-achtige.
Nog niet met een beetje fantasie.

Nee hoor een gezellig leuk, vrij en blij allegaartje.
Wees blij.
Hoe minder ras, hoe minder last van erfelijke afwijkingen hoop ik voor jullie.

Lekker genieten van deze leukerd.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:12

Little_Gift schreef:
Ik had het dan ook niet op de zuivere rassen of de fok waar de achtergrond bekend is maar juist over dit soort giswerk hondjes die bestaan uit mixjes van vanalles en nog wat.
Ook bij embark is het daar puur giswerk.

Ik heb wel eens gezien dat als het echt niet te achterhalen is ze terugkomen als 'village dog'.

Bij mijn kruising lijkt het wel te kloppen, ik had hem als BeaglexPoedel gekocht en dat kwam ook terug, met een beetje Shih tzu en Bichon Frisé en dat kan prima kloppen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:18

Ik zie er ook geen windhond in. Iets terrierachtig?
Leuke honden heb je !

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 22:15

Ik zie er ook terrier in. Zo een leukerd <3