De katten mogen niet op die kamer komen zonder mij, als het erg warm wordt zet ik wel eens de deur naar de overloop open en dan kan ik de katten beneden houden. De eitjes/rupsjes komen van marktplaats. Poppen niet gekocht (nog). Er is ook een Duits forum (Actias) waar een markt te vinden is maar het aanmelden daar loopt niet zo soepel bij mij, geen idee waarom. Nog even achteraan want daar is zoveel meer te vinden dan op marktplaats. Maar geen haast, eerst deze 2 soorten aankijken.
De Chinese maan mot en de Komeetstaartvlinder wil ik iig ook nog graag eens aan beginnen. Een grote droom van mij is de Spaanse maan mot kweken, vrij zeldzaam en ik weet niet wat daarin mogelijk is. Sowieso moet het niet ten nadele gaan van de soort.
Dit vind ik een fijne site over kweken, https://www.vlindertjes.eu/kweekverslag ... asvlinder/
En ik volg Bart Coppens op youtube
De kamer heeft geen verwarming. Warmt wel snel op door zuidkant, hoge ramen en schuin dak. Het is gunstig als het straks wat frisser is daar als de Motten uitkomen, dan leven ze wat langer heb ik begrepen. En het is nog even uitzoeken hoe het gaat als ik in de winter rupsen heb, dan is het daar wel erg fris, dan wellicht even opgroeien in de kleine hobbykamer met wel een verwarming, dan ook kijken voor het verhogen van de luchtvochtigheid.
Ik had die droom ook en sinds eind vorig jaar kon het gaan gebeuren.
Dit was voorheen ons slaaphok, hele warme nachten soms in de zomer en koud in de winter maar wel ons eigen etage en de kinderen lagen lekker een verdieping lager

Ziet er hier wat ruimer uit dan het werkelijk is

@ Lunameyza, Gaaf, het schijnt dat Koolwitjes ook naar Kool ruiken, heb jij dat zo ervaren?
@8nnemiek, leuk!

Het aantal neemt af helaas, ik zag een paar jaar terug meer vlinder hier dan dit jaar. Toen zag ik ook nog aardig wat Oranjetipje, dit jaar geen één