Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BarbaLala schreef:Excuses genoeg er voor, feit blijft dat je hond een gedragsprobleem heeft en dat dit onwenselijk is.
Het is aan jou om die excuses los te laten en er redenen van te maken om het aan te gaan.
Zou ik denken![]()
![]()
Blaffende honden bijten niet, tot ze wel bijten…
En dan heeft de hond het gedaan, want zo gaat dat bij dit soort rassen..
Ik hoop in ieder geval dat jullie straks gerust op vakantie kunnen met de juiste korf, veel plezier alvast!
GabberGill schreef:Ik heb alles eens rustig doorgelezen en heb een paar hele mooie opties voor mijn teef gezien.
Mijn teef is superbraaf maar op zichzelf. Ze geeft nergens aandacht aan en doet haar ding. Haar probleem is alleen dat als er een hond in der buurt komt dat ze waarschuwt en als er dan niet door de andere hond liisterend gereageerd wordt dan valt ze echt goed uit.
Tot nu toe nog nooit wat gebeurd, maar ik vermijd nu plekken waar zij geniet alleen andere mensen hun honden laten rennen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit is de hond en ik ben eigenlijk wel heel erg verrast door de verschillende muilkorven.
Mij werd juist het snuitje geadviseerd en de muilkorf afgeraden.
pateeke schreef:De laatste lijkt mij ook niet ideaal. Ik denk dat hij er ook niet mee kan drinken? Naast hijgen is dat toch ook van belang…
Ik zou echt even overleggen met de medewerkers van de dierenwinkel en kijken of ze jou advies kunnen geven en je er een aantal kan passen.
pateeke schreef:GabberGill schreef:Ik heb alles eens rustig doorgelezen en heb een paar hele mooie opties voor mijn teef gezien.
Mijn teef is superbraaf maar op zichzelf. Ze geeft nergens aandacht aan en doet haar ding. Haar probleem is alleen dat als er een hond in der buurt komt dat ze waarschuwt en als er dan niet door de andere hond liisterend gereageerd wordt dan valt ze echt goed uit.
Tot nu toe nog nooit wat gebeurd, maar ik vermijd nu plekken waar zij geniet alleen andere mensen hun honden laten rennen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit is de hond en ik ben eigenlijk wel heel erg verrast door de verschillende muilkorven.
Mij werd juist het snuitje geadviseerd en de muilkorf afgeraden.
Ik denk dat het echt heel erg van de situatie en je hond afhangt wat het meest geschikt is. Ik heb ooit een muilkorf (snuitje) gekocht omdat het verplicht is er een bij je te hebben als je met OV reist. Een van mijn honden kreeg enkel op het einde heel soms bij de DA een snuitje aan omdat ze zou durven happen. Dat is natuurlijk maar een kort moment.
dierenfan schreef:pateeke schreef:
Ik denk dat het echt heel erg van de situatie en je hond afhangt wat het meest geschikt is. Ik heb ooit een muilkorf (snuitje) gekocht omdat het verplicht is er een bij je te hebben als je met OV reist. Een van mijn honden kreeg enkel op het einde heel soms bij de DA een snuitje aan omdat ze zou durven happen. Dat is natuurlijk maar een kort moment.
Kort moment dierenarts is absoluut enigste moment dat snuitje oke is. Verder absoluut nooit gebruiken. Wil snuitje safe zijn moet bek absoluut niet open kunnen. Kan bek niet open is hijgen onmogelijk maar bij verslikken of overgeven is het gewoon stikken. Daarom doe ik persoonlijk nooit snuitje maar korf. Wordt ook veel vlotter geaccepteerd
Lay_D schreef:Zojuist de trixie korf binnengekregen die ChristaMoor in een link had gezet, deze vind ik hem nog het beste zitten in vergelijking met alle anderen die wij al gepast hebben.
Hij kan zijn bek een stukje openen om te hijgen en zijn bek zit er in zijn geheel in.
Ik denk dat dit een kanshebber is, nouja hoop het vooral.
[ Afbeelding ]