Welke GPS-tracker voor hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 09:59

De XL is idd echt wat groot ja. Ik heb voor mijn herder a 37kg de normale (sowieso was de XL er ook nog helemaal niet in ‘t begin toen ik de Tractive kocht voor het eerst) en vind die groot zat. De XL zou ik echt alleen kopen voor formaatje mini-pony zeg maar :')

Edit
Zo hangt hij bij mijn herder erbij;
(Dit was de oude tracker, ik heb ondertussen een 2e van het laatste nieuwe model maar qua groottes zijn ze gelijk)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 26-05-25 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:01

Oh ik laad de mijne echt niet wekelijks op, eerder eens per drie of vier weken. Zo lang de tracker met je wifinetwerk van thuis verbonden is, verbruikt ie nauwelijks stroom. Alleen als wij op vakantie gaan en dus langere tijd niet thuis zijn, zijn onze trackers na ongeveer een week leeg.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:03

Ik laad de mijne ook niet altijd wekelijks op, maar het ligt er ook net aan wat je ermee doet. Maak je veeeeel kilometers waarbij de gps gebruikt word, gaat hij uiteraard wel sneller leeg (in onze echt actievere periodes eerder, moest ik toch wel wekelijks opladen). Maar zodra je idd in rust modus bent ermee, bespaart hij de batterij zoveel mogelijk. Maar ik vind het opladen idd echt meevallen allemaal. Hij gaat best even mee en is ook snel opgeladen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:04

Waarom heeft een grotere hond een grotere tracker nodig?

Ben er wel jaloers op, eens in de week opladen? Die voor de kat moet hier om de dag.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:06

cursebreaker schreef:
De XL is idd echt wat groot ja. Ik heb voor mijn herder a 37kg de normale (sowieso was de XL er ook nog helemaal niet in ‘t begin toen ik de Tractive kocht voor het eerst) en vind die groot zat. De XL zou ik echt alleen kopen voor formaatje mini-pony zeg maar :')

Edit
(Dit was de oude tracker, ik heb ondertussen een 2e van het laatste nieuwe model maar qua groottes zijn ze gelijk)
[ Afbeelding ]

Ow nou deze is ook niet echt mini. Bedankt voor de foto!
Ook geen idee waarom ik twijfel :+ ben gewend met de boxers dat de meeste dingen toch wel in de grotere maat moesten. De springer reu zat in dezelfde maten als onze boxer teef maar het springer meisje nu is toch echt wel maatje kleiner :D

Many bedankt voor het doorgeven voor opladen, dat scheelt dan ook wel. Nou ik ben om, toch nog even bij man polsen hoe hij erover denkt. Maar voor mijn eigen gevoel toch ook wel fijn mocht er een keer iets mis gaan om welke reden dan ook.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:07

Nyaleti
De XL trackers hebben wel ook weer een iets betere batterij; gaat wat langer mee etc dus die is niet perse alleen voor de XL honden, maar dus ook voor normaal formaat honden waar je bij wil dat de batterij langer mee gaat bv. Maar goed, ik ben al bijna 6 jaar tevreden over normaal formaat Tractive dus voor ons hoeft die XL niet. Mij lijkt hij qua grootte iig niet perse fijn voor een middelmaat hond of zelfs niet voor formaatje herder zoals bij ons.

Mja goed, het opladen is ook het werk niet perse dus ook als dit vaker moet op een week tijd zie ik de problemen er niet van in persoonlijk. Ik merk bij die van ons ondertussen wel dat de batterij weer iets zwakker word en als wij actiever zijn, dat hij wat sneller opgeladen moet worden tov eerder maar dat hoort helaas erbij bij dit soort producten. Ik zou voor de rest niks anders willen als Tractive, want het werkt echt super verder.

joyce83
Voor het formaat hoef je het idd niet te doen dan nee hihi

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:08

Wij hebben voor de katten trackers van Tractive en dat bevalt super. Pas was de kat zonder tracker thuisgekomen :+ maar de tracker hebben we in de struiken teruggevonden. Die kleine trackers moeten wij wel zeker 2x per week opladen, ondanks dat we een energiebesparende zone hebben ingesteld.
Voor onze hond willen we ook een tracker van dit merk gaan bestellen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:10

joyce83 schreef:
cursebreaker schreef:

Edit
[ Afbeelding ]

Ow nou deze is ook niet echt mini. Bedankt voor de foto!
Ook geen idee waarom ik twijfel :+ ben gewend met de boxers dat de meeste dingen toch wel in de grotere maat moesten. De springer reu zat in dezelfde maten als onze boxer teef maar het springer meisje nu is toch echt wel maatje kleiner :D

Many bedankt voor het doorgeven voor opladen, dat scheelt dan ook wel. Nou ik ben om, toch nog even bij man polsen hoe hij erover denkt. Maar voor mijn eigen gevoel toch ook wel fijn mocht er een keer iets mis gaan om welke reden dan ook.

Ik heb overigens nog een korting link voor je als ik doorverwijs (dan krijg ik bv ook 2 maanden gratis abbo). Daar krijg je 30% korting mee op de aanschaf van je tracker, mocht je via hen zelf kopen. Maar ik weet niet of hij niet bij andere winkels qua aanschaf zelf goedkoper is eerlijk gezegd, dat zou ik eens nakijken.

https://tractive.com/r/1KJS00

Douce

Re: Welke GPS-tracker voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 14:45

Wij hebben de XL voor onze herder (+- 40 kg).

Maar dan wel de adventure editie. Voor onze kleine hond hebben we de gewone, blij dat de herder die niet heeft want die mishandelt de tracker wat meer :')

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 00:04

Ik heb al jaren een Tractive voor mijn inmiddels 16-jarige kleine rescue. Ex-zwerfhondje van ca. 4 kg die altijd als velcro aan mij plakt, maar als ze om een of andere reden perongeluk ontsnapt dan gaat ze dus lopen-lopen-lopen zoals vroeger om me te zoeken... en gezien ze stokdoof is en nog maar iets van 30% zicht heeft is dat echt niet veilig. Hij staat standaard op standje wifi-zone en hoef hem dan maar eens in de 2-3 weken op te laden, ligt er aan hoe vaak ze mee gaat rondje bos doen.
Ik betaal geloof ik jaarlijks iets van 100 euro abonnement maar dat is het me zeker waard.

Voor de lol heb ik haar tracker trouwens ook een paar keer aan 1 van onze ponies gehangen die in ons paddock paradijs lopen om te monitoren hoeveel km ze lopen in 24 uur, echt heel leuk! Moet het eigenlijk nog eens doen nu we de track nog hier en daar hebben aangepast, en ook wel benieuwd naar verschil tussen wat de ezels en de ponies lopen.
Als Ruby er niet meer is blijf ik hem denk ik toch gebruiken, voor een van mijn andere honden of een nieuwe pup ofzo. Ik vertrouw er echt op.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 08:00

Bagheera_206 schreef:
@Josien_: Welke is het geworden?

Ik ben mij aan het oriënteren op een gps tracker voor op buitenritten. Welke hebben jullie voor jullie honden/katten/paarden en waarom die tracker? Heeft er iemand ook al ervaring met de Garmin Alpha LTE? Dat lijkt ook een prima alternatief naast de Tractive/weenect/etc.. Daarnaast heeft de Garmin ook multi-GNSS, waarbij hij dus niet alleen met bebouwing, maar ook in het bos een betere locatie kan bepalen. Alleen die aanschafprijs. -O- :') :$ Maar het abonnement voor een jaar is dan wel maar 60 euro. :=

10 seconden tracking: 11 uur
Dynamische tracking: 18 uur
2 minuten tracking: 45 uur

Ik had nog nooit van deze gehoord. Wel interessant. Heb er even wat over uitgezocht. Duurder in aanschaf maar goedkoper met abonnement.
Batterijduur is zo te zien wel minder dan de Tractive. Op de zuinige stand 45 uur. Hij is dan ook vrij licht (50gr). Maar de kleine van Tractive is lichter.

Verder is het erg gericht op de jacht. Dus laat je hond los in de natuur en volg hem met je Garmin gps-apparatuur. Er is ook een app voor op je telefoon, maar hij werkt dus ook leuk samen met je Garmin horloge.

Ik zag niet zoiets als een energiezuinige zone voor bij huis. Dus meer voor als je echt op pad gaat de wildernis in.

Heb niet veel reviews kunnen vinden over deze.
Heb jij er nog meer over gevonden Bagheera?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 13:01

Ik heb hem inmiddels. Ik gebruik hem toch alleen op buitenrit dus de duur is lang genoeg voor mij.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:52

Altijd balen dat er nooit een editie is voor de echte heel kleine rassen.

Zelfs de kleinste versie lijkt me nog te lomp om aan een Chihuahua bandje te hangen en toch gaan mijn Chihuahuatjes makkelijk mee de wildernis in voor +15km wandelingen door allerlei onherbergzame gebieden.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:55

De katten tracker. Mee begonnen toen de kat nog geen 3kg woog en gaat prima. Zeker als het alleen voor wandelingen is en de hond het niet 24/7 om heeft. Of aan z'n tuigje vast maken ipv aan een halsband.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:57

Ik zou dan idd ook kijken voor een tuigje (mocht je dat niet al hebben) en het daar aan hangen. En dan idd de katten versie. Maar je hebt chihuahua en je hebt chihuahua natuurlijk ook. De een is de andere niet qua gestel/grootte dus dat is natuurlijk wel een ding. Maar aan bv een tuigje kunnen ze dat normaliter wel prima hebben.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:59

Helaas is er hier eentje bij die absoluuuuut geen tuigje/harnasje etc wil en kan verdragen.
Die kiest zelf voor een halsband en hoewel ikzelf echt pro tuigjes ben, zijn we ondertussen al 4 jaar aan het trainen op tuigjes gewenning maar het ligt haar echt absoluuuuut niet.
Dus bij haar moet het wel aan de halsband.
Ze weegt helaas ook maar net 2kg dus is dan nog de kleinste ook...

De andere 2 dragen wel moeiteloos en altijd een tuigje en zijn 3 en 4 kg dus die zouden er wel prima eentje om kunnen dan?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:03

Mocht het bij die andere 2 bv wel aan een tuigje kunnen als ze dat wel dragen, kun je daar bv ook al voor bestellen en dan doe je dan eerst testen bij die kleinere aan de halsband en schat je dan even zelf in of dat haalbaar is om aan de band te hangen bv. Bij die 2 met tuigje en 3/4kg moet dat zeker lukken als je een katten tracker pakt bv. De gemiddelde htk-kat is ook niet zwaarder.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:07

Ok dank je wel voor de uitgebreide uitleg! Daar kan ik wat mee!

Het zou vooral voor de grootste het belangrijkste zijn, die vindt zichzelf namelijk een Duitse staande korthaar ipv een chihuahua :')
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 10-06-25 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:07

Wij hebben voor Nima de tractive XL, zij weegt zo'n 22 kilo, gaat prima, alleen doe ik hem wel altijd checken, ze is 2x van het terrein ontsnapt en beide keren stond dat ding mooi uit.. zooo frustrerend , dus nu eerst de check staat ie wel aan ja of nee, hij staat in huis ip in slaapstand, en gaat vanzelf aan als zij gaat lopen..behalve juist ie 2x dus... ^)

Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:14

Even snel een foto gemaakt, dit is op de kat die nu net iets boven de 3kg weegt.
Afbeelding

Bij een chihuahua zou het m'n voorkeur hebben het aan het tuigje vast te maken als ze daar toch mee lopen.
Bij de kleine die met een halsbandje loopt zou ik de tracker ook vastzetten in het houdertje voor tuigjes (waar je het in klikt) en misschien blijft ie dan wel bovenop / in haar nek zitten ipv dat het naar beneden zakt zoals op de foto. Ik vermoed dat dat comfortabeler is.
zeker als het voor wandelingen is, zou ik het wel aandurven.

Volgens mij staat ie hierboven ook maar ik heb ook een kortingscode. Als iemand die gebruikt krijg ik weer 2 maanden gratis het abonnement :o

Ik gebruik Tractive om altijd te weten waar mijn huisdier is. Gebruik mijn link hieronder om 30% korting te krijgen op een Tractive GPS-tracker.
https://tractive.com/r/MYam31

Is volgens mij x aantal uur geldig dus als die niet meer geldig is stuur dan gerust een pb.