Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Foaly schreef:Hebben jullie ook contact met het asiel, TS? Want dat die zulke zieke kittens meegeeft, daar vind ik ook wel wat van eigenlijk
girlyggirl schreef:Helaas is fip niet echt te testen ( of het moet natte fip zijn dan heb je geel vocht in de buik) wel kunnen de beheerders uit de fipwarrior groep bij een bepaalde bloedtest zien of dit een " fipbeeld" geeft ik zou dus even contact zoeken welke test je moet doen als je toch bloed laat prikken. Voordeel met fipmedicatie is dat je het gewoon zou kunnen proberen bij vermoeden van fip, is het dan idd fip dan zie je serieus binnen 48 uur verbetering ( hier binnen 24 uur van een kat waarvan ik dacht dat hij de ochtend niet ging halen met erge diaree, 41 graden koorts en epileptische aanvallen naar diaree vrij, koorts weg en voor t eerst weer voorzichtig spelen.. deze symptomen zijn overigens niet standaard onze had droge neurofip) is het geen fip gebeurt er niks en kun je gewoon weer stoppen zonder dat het iets geschaad heeft, echt fijn omdat bij wel fip zsm handelen echt belangrijk is... succes
wisja schreef:girlyggirl schreef:Helaas is fip niet echt te testen ( of het moet natte fip zijn dan heb je geel vocht in de buik) wel kunnen de beheerders uit de fipwarrior groep bij een bepaalde bloedtest zien of dit een " fipbeeld" geeft ik zou dus even contact zoeken welke test je moet doen als je toch bloed laat prikken. Voordeel met fipmedicatie is dat je het gewoon zou kunnen proberen bij vermoeden van fip, is het dan idd fip dan zie je serieus binnen 48 uur verbetering ( hier binnen 24 uur van een kat waarvan ik dacht dat hij de ochtend niet ging halen met erge diaree, 41 graden koorts en epileptische aanvallen naar diaree vrij, koorts weg en voor t eerst weer voorzichtig spelen.. deze symptomen zijn overigens niet standaard onze had droge neurofip) is het geen fip gebeurt er niks en kun je gewoon weer stoppen zonder dat het iets geschaad heeft, echt fijn omdat bij wel fip zsm handelen echt belangrijk is... succes
Dit is niet meer helemaal waar. Tegenwoordig kan, in Nederland iedergeval, een dierenarts een fip screening bloedtest bij het lab laten doen. Hier testen ze de waardes die bij fip vaak afwijken. Mocht dat zo zijn kan je doorgestuurd worden, worden er nog extra testen afgenomen en zo nodig behandeling gestart. De behandeling bestaat gewoon uit medicatie, die je als vloeistof gewoon oraal dagelijks toe kan dienen.
Dus geen nare pijnlijke injecties meer nodig, en beter zicht op dosering. Want te hoge doseringen kunnen op termijn weer andere klachten geven.
opisop_shop schreef:Dat laatste![]()
Aan het begin kon je haar alleen wassen, nu zet ze al een keel op als je haar naar de keuken tilt en ze doorheeft wat je gaat doen. Maar ze blijft netjes.
Francis was echt een duivel, zelfs met winterhandschoenen en een dik vest aan presteerde ze het nog om je open te klauwen![]()
De stoomreiniger is vandaag aangekomen dus we hebben de hele bank gereinigd, morgen op tijd verder met de rest want met 35 graden buiten wilden we zo min mogelijk extra warmte het huis in halen natuurlijk.
De stof/dweilrobot laat ik 3x per dag de woonkamer en keuken doen. Hopelijk zijn we er dan snel vanaf!