Kitten met huidschimmel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Re: Kitten met huidschimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 20:28

Hebben jullie ook contact met het asiel, TS? Want dat die zulke zieke kittens meegeeft, daar vind ik ook wel wat van eigenlijk :=

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 20:34

Foaly schreef:
Hebben jullie ook contact met het asiel, TS? Want dat die zulke zieke kittens meegeeft, daar vind ik ook wel wat van eigenlijk :=

Nou dat wilde ik ook al zeggen. :=

Ik heb verder geen tips maar sterkte met deze hummel.
Oh misschien toch wel, in Nederland is het soms wel gebruikelijk dat wanneer een kitten kort na verlaten van het asiel ziek wordt, dat het asiel (deels) de kosten op zich neemt. Geen idee of dat bij jullie ook zo is?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 20:43

Ach jeetje, wat een verdrietige situatie zo allemaal TS.

Dat het asiel idd zo’n zieke kittens meegeeft of dit niet is opgevallen, vind ik ook wel wat van. Daar zou ik tzt zeker even aan de bel gaan trekken.

Ik zou die temperatuur in ieder geval even goed in de gaten houden, en als dat veranderd de spoedlijn bellen want 39 is in theorie acceptabel, maar kan bij een individu Ook al koorts betekenen omdat het wel de bovengrens is en zeker bij zo’n jonkie die al niet in orde is + wat er dan ook is gebeurd met de andere kitten. Jammer dat de DA niet al op FIP getest heeft, maar ik zou dat persoonlijk ook nog wel even willen laten checken.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-24 20:52

Ja we hebben vanaf het begin contact gehouden met het asiel. Toen bleek dat ze schimmel hadden boden ze aan dat wij ze terug mochten brengen, zij zouden de verzorging en kosten op zich nemen want als dat bij hun zou zijn gebleken hadden ze dat ook moeten doen was hun redenering. Wij hebben dat aanbod afgeslagen. Het asiel is ook bijna 1,5 uur rijden en wij vonden het voor de katjes zo stressvol.
Ook over het verdere verloop hebben we steeds contact gehouden, na de proefperiode van 10 dagen kun je dieren pas officieel adopteren met contract en dan pas hoef je ze te betalen en dat hoefden we niet te doen zeiden ze. Ze proberen ons dus zoveel mogelijk tegemoet te komen, ze hebben alleen geen verdrag met onze kliniek dus de kosten die wij nu maken kunnen ze niet overnemen. Vind ik op zich ook niet het ergste, ze werden onze verantwoordelijkheid zodra we ze meenamen en in ons hart sloten. Nadat ik berichtte over Francis had ik de bemiddelaarster huilend aan de telefoon, ze leven erg mee.
Als er wel uitkomt dat ze FIP heeft of iets anders, dan gaan we wel kijken of er iets via hun dierenarts geregeld kan worden want dat gaat dan wel veel geld kosten en we zijn nu al €300 kwijt.
Maar het belangrijkste is dat Chilli er weer bovenop komt.

Ze ligt heel lekker te spinnen op een fleece kleedje. Het is nog echt een kleintje die denkt dat ze bij haar moeder drinkt. Waarschijnlijk te jong bij de moeder weg. Ze is onder de motorkap gevonden bij een auto en had dus een engeltje op haar schouder, hopelijk zit die er nog steeds.

Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 10-08-24 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 20:58

Dat is idd dan wel netjes van het asiel allemaal :j

En ja die DA kosten lopen snel op hoor. Maar begrijpelijk dat je je gewoon wil focussen op Chilli er bovenop te krijgen nu. Ik hoop dat het snel beter gaat!

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 08:46

Zie je er zelf überhaupt kenmerken van fip in? Het kan een scala aan klachten geven, maar ik denk dat als er weer wat haar op de kale plekken komt je al een heel ander katje hebt. Een fiv/felv test is bij buiten gevonden katjes nooit een overbodige luxe. Maar ik zou eerst maar eens met medicatie gaan behandelen, dan ziet ze er over een maand al heel anders uit!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 13:00

Ik heb er geen ervaring mee. Ik weet alleen dat ze aan het begin diarree had. Nu niet meer, wel heel vaak hele erge stinkscheetjes :+
Ze is loom, algehele malaise zeg maar.

Vandaag is ze weer aardig monter. Straks weer even wassen en dan buiten in de bench opdrogen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 15:20

Afbeelding

Ze is weer gewassen. Als ze droog en geborsteld is zal ik even nieuwe goede fotos proberen te maken ter vergelijking met eerdere fotos.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 19:30

Ik heb wel het idee dat ze er echt beter uit gaat zien nu.
Op haar pootje zit bij de teentjes meer haar en ook haar snoetje wordt weer wat wit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 11-08-24 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:33

Op zich wel maar ik vind hem er nog redelijk verlept bij zitten. Idd die oogjes een beetje dicht en wat oogwit. Maar het lijkt al beter dan het was.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:37

Ze ziet er idd wat beter uit, maar nog steeds niet gezond.
Mijn gevoel is ook dat er meer aan de hand is.
Is het een idee om haar bloed te laten controleren?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 19:38

Dat ga ik woensdag inderdaad overleggen met de dierenarts

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 21:22

Ze begint ook weer wat te spelen *\o/*
Het lijkt nog niet zoveel maar ze speelt bijna nooit meer. Ze had al even alleen gespeeld want ik hoorde de balletjes al even rollen. Ze speelde natuurlijk vooral buiten beeld :Y)

Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 11-08-24 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 21:23

Fijn om te zien! Wat een ukkie is ze nog. Veel sterkte met haar!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 09:22

Helaas is fip niet echt te testen ( of het moet natte fip zijn dan heb je geel vocht in de buik) wel kunnen de beheerders uit de fipwarrior groep bij een bepaalde bloedtest zien of dit een " fipbeeld" geeft ik zou dus even contact zoeken welke test je moet doen als je toch bloed laat prikken. Voordeel met fipmedicatie is dat je het gewoon zou kunnen proberen bij vermoeden van fip, is het dan idd fip dan zie je serieus binnen 48 uur verbetering ( hier binnen 24 uur van een kat waarvan ik dacht dat hij de ochtend niet ging halen met erge diaree, 41 graden koorts en epileptische aanvallen naar diaree vrij, koorts weg en voor t eerst weer voorzichtig spelen.. deze symptomen zijn overigens niet standaard onze had droge neurofip) is het geen fip gebeurt er niks en kun je gewoon weer stoppen zonder dat het iets geschaad heeft, echt fijn omdat bij wel fip zsm handelen echt belangrijk is... succes

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 10:11

Dat heb ik inderdaad gelezen. Ik had mij voor de zekerheid al aangemeld voor een FIP Facebook groep hier in Oostenrijk. Toch vraag ik het mij af. Ze voelt zich steeds beter. Beweegt en speelt meer en oogt frisser.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:38

hahaha ik ga stuk om je filmpje, zie veel, heel veel ballen voorbij komen en weinig kitten. :+

Ze oogt op film in ieder geval een stuk attenter dan op de foto's. Ik zou het nog wel even aan durven kijken tot je van het wassen af bent, dan heb je al een ander beeld dan een verzopen katje.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 10:51

Hahaha ja dat komt omdat ze buiten beeld bleef met speeltjes dus ik probeerde haar te lokken :')
Het is ook zeker niet zoals een gezonde kitten speelt maar de interesse is in elk geval weer gewekt dus het begin is er, een goed teken.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:08

girlyggirl schreef:
Helaas is fip niet echt te testen ( of het moet natte fip zijn dan heb je geel vocht in de buik) wel kunnen de beheerders uit de fipwarrior groep bij een bepaalde bloedtest zien of dit een " fipbeeld" geeft ik zou dus even contact zoeken welke test je moet doen als je toch bloed laat prikken. Voordeel met fipmedicatie is dat je het gewoon zou kunnen proberen bij vermoeden van fip, is het dan idd fip dan zie je serieus binnen 48 uur verbetering ( hier binnen 24 uur van een kat waarvan ik dacht dat hij de ochtend niet ging halen met erge diaree, 41 graden koorts en epileptische aanvallen naar diaree vrij, koorts weg en voor t eerst weer voorzichtig spelen.. deze symptomen zijn overigens niet standaard onze had droge neurofip) is het geen fip gebeurt er niks en kun je gewoon weer stoppen zonder dat het iets geschaad heeft, echt fijn omdat bij wel fip zsm handelen echt belangrijk is... succes

Dit is niet meer helemaal waar. Tegenwoordig kan, in Nederland iedergeval, een dierenarts een fip screening bloedtest bij het lab laten doen. Hier testen ze de waardes die bij fip vaak afwijken. Mocht dat zo zijn kan je doorgestuurd worden, worden er nog extra testen afgenomen en zo nodig behandeling gestart. De behandeling bestaat gewoon uit medicatie, die je als vloeistof gewoon oraal dagelijks toe kan dienen.
Dus geen nare pijnlijke injecties meer nodig, en beter zicht op dosering. Want te hoge doseringen kunnen op termijn weer andere klachten geven.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 18:16

Mevrouwtje lijkt alweer bijna haar oude zelf, ze heeft net meer dan een uur gespeeld *\o/* en is er nog niet klaar mee.
Heel blij met welke kant dit op lijkt te gaan!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 18:23

Oh wat een heerlijke Gremlin <3, die 2 voelharen op haar hoofd ook lijkt wel een alien met haar antennes :D
Hopelijk kun je haar helemaal oplappen.
+:)+
Ik ben benieuwd of ze dan juist makkelijk wordt omdat je ze zo vaak moet wassen of dat ze daar juist een aversie tegen krijgt en denkt bok op ^)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 18:38

Dat laatste :7
Aan het begin kon je haar alleen wassen, nu zet ze al een keel op als je haar naar de keuken tilt en ze doorheeft wat je gaat doen. Maar ze blijft netjes.
Francis was echt een duivel, zelfs met winterhandschoenen en een dik vest aan presteerde ze het nog om je open te klauwen :=

De stoomreiniger is vandaag aangekomen dus we hebben de hele bank gereinigd, morgen op tijd verder met de rest want met 35 graden buiten wilden we zo min mogelijk extra warmte het huis in halen natuurlijk.
De stof/dweilrobot laat ik 3x per dag de woonkamer en keuken doen. Hopelijk zijn we er dan snel vanaf!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 20:44

wisja schreef:
girlyggirl schreef:

Dit is niet meer helemaal waar. Tegenwoordig kan, in Nederland iedergeval, een dierenarts een fip screening bloedtest bij het lab laten doen. Hier testen ze de waardes die bij fip vaak afwijken. Mocht dat zo zijn kan je doorgestuurd worden, worden er nog extra testen afgenomen en zo nodig behandeling gestart. De behandeling bestaat gewoon uit medicatie, die je als vloeistof gewoon oraal dagelijks toe kan dienen.
Dus geen nare pijnlijke injecties meer nodig, en beter zicht op dosering. Want te hoge doseringen kunnen op termijn weer andere klachten geven.

Dat is toch wat ik zeg? Het geeft dan een" fipbeeld" maar echt zeggen met een test " ja dit is fip" kan nog niet.

Oraal toedienen kan maar de doseringen zijn hoger en als ze heel erg ziek zijn werkt de injectie beter in daarom word vanuit de groep ( die al veel langer ervaring hebben als de dierenartsen die nu naar aanleiding van de onderzoeken van de groep een trail doen) geadviseerd om iig de 1e 4 weken te prikken. Maar ik heb mijn zegje gedaan, als hij opknapt zou ik het ook nog even aankijken maar zoals ik al zei, gewoon in je achterhoofd houden.onze is inmiddels al 2 jaar een fipsurvivor en in mijn omgeving ken ik er nog 3 *\o/*

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 20:46

opisop_shop schreef:
Dat laatste :7
Aan het begin kon je haar alleen wassen, nu zet ze al een keel op als je haar naar de keuken tilt en ze doorheeft wat je gaat doen. Maar ze blijft netjes.
Francis was echt een duivel, zelfs met winterhandschoenen en een dik vest aan presteerde ze het nog om je open te klauwen :=

De stoomreiniger is vandaag aangekomen dus we hebben de hele bank gereinigd, morgen op tijd verder met de rest want met 35 graden buiten wilden we zo min mogelijk extra warmte het huis in halen natuurlijk.
De stof/dweilrobot laat ik 3x per dag de woonkamer en keuken doen. Hopelijk zijn we er dan snel vanaf!

Zet alles wat je niet kan reinigen een dag volop in de zon. Uv licht doet ook een heleboel!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 21:25

Klopt en de zonkracht is hier heel hoog dus dat komt goed inderdaad. Morgen zetten we bijvoorbeeld de krabpaal buiten, die is 2 meter hoog en heeft zoveel mandjes en plankjes enz dat kost heel veel tijd en daar zit ze ook al een week niet op omdat ze zich niet fijn voelde. Dus eerst veelgebruikte plekjes en daarna de rest.