Buitenkat valt hond(en) aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimddddd

Re: Buitenkat valt hond(en) aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 07:10

De nageltjes van de kat laten knippen misschien? dat de eigenaar dat doet of laat doen door een trimsalon.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 07:24

Kimddddd schreef:
De nageltjes van de kat laten knippen misschien? dat de eigenaar dat doet of laat doen door een trimsalon.

De eigenaar doet niks. Zal echt bij n terror kat geen nagels knippen. Bovendien moet je dat iedere 6 weken doen.

TS heb je al n Super soaker of plantenspuit op hoge druk geprobeerd? Dat is nat en doet pijn. Alleen water is niet genoeg zeg je. Misschien dit wel.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 07:45

Je zou ook een melding kunnen maken bij de gemeente, wellicht kunnen zij iets betekenen iom de BOA's/wijkagent.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 08:27

8nnemiek schreef:
Maar als er 5 schoppen voor nodig zijn om hem weg te jagen, dan moet het toch zeker ook mogelijk zijn om hem te vangen?

Al zou ik het eerst eens proberen met een bak water. Daar houden ze normaal ook niet van.

Heb je wel eens een boze kat proberen te vangen? Dan lig je van onder tot boven open en mag je als je pech hebt ook even langs de HAP voor een antibiotica kuurtje...

Wat een naar en raar probleem zeg. Ik zou ook zeggen probeer de wijk agent. Dit klinkt wel heel terror. Arm dier ook als het zo'n boze en gefrustreerde is blijkbaar....

En idd met z'n allen aansprakelijk stellen voor elke leed/schade die hij maakt.

Wij hadden ooit een kat hier die onze kat steeds open legde. Abces en wond na elkaar. En dat in eigen tuin. Die hebben we 2x laren ophalen door de dierenambulance en de eigenaar heeft m uiteindelijk herplaatst of binnen gehouden, want we hebben hem niet meer gezien...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 08:36

Goof schreef:
Als ze hem niet kan binnenhouden, moet ze hem lekker herplaatsen. Hij wordt vast blij van ratten vangen op eem boerderij.

Ik weet van iemand die dat deed. Kat kwam bij nietsvermoedende particulieren, 1 jaar later werd nieuwe eigenaar zelf uit het niets aangevallen door die kat. Asielen willen namelijk nogal eens denken " dat degene die kat wegdoet liegt/overdrijft/smoesjes verzint om van kat af te komen.
Een boer zit trouwens ook niet op een super agressieve kat te wachten.

Verder had een buurtgenoot ook een op latere leeftijd agressief geworden kat, die honden uit het niets aanviel. Dat duurde geruime tijd (ongeveer een jaar) tot hij doodging aan een hersentumor.

Met zijn allen die eigenaar aansprakelijk stellen is het enige wat je kan doen, dossier opbouwen bij de politie.
Helaas wordt katten agressie vaak onderschat/lacherig over gedaan, terwijl het echt heftig is.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 08:39

Hier hebben wij ook zo’n kat die honden en baasjes aanvalt. Gelukkig voor ons aan de andere kant van het dorp. Hier is de politie langs geweest bij de eigenaar, maar de kat mag gewoon naar buiten. Dit vind ik heel apart, want zo’n aanvallende kat is echt wel gevaarlijk.
Hopelijk wordt er wel iets gedaan aan deze kat!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:01

Ik ken helaas erg veel honden die katten aanvallen en zelfs doodbijten of gevaarlijk verwonden. Bij ons in de buurt is dat zelfs tweemaal gebeurt in de laatste paar jaar.

Ik heb ooit een kat gekend die honden aanviel, en die deed dat na zelf bijna dodelijk te zijn gebeten door een hond. Ik denk dat zo'n kat de aanval als beste verdediging ziet.

Dat het een probleem is, is duidelijk. Idee van wijkagent, of buurtbemiddeling is goed idee.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:08

Jeetje wat een vervelende situatie! Ik vind het eigenlijk ook heel sneu voor die kat, want hoe slecht moet je in je vel zitten om zó aggressief te doen..? Om die kat weer op de rit te krijgen is een boel zorg en aandacht nodig van de eigenaar, gesteund door een kattentherapeut? Maar uit jouw verhaal blijkt helaas niet dat de eigenaar daarvoor open zou staan en diens verantwoordelijkheid wil nemen. Tja, dan kan zo'n dier niet in een woonwijk blijven. Geen idee of herplaatsen haalbaar is. Ook iemand die buitenaf woont, wil dat honden en bezoek veilig zijn... Ben benieuwd wat de wijkagent kan bereiken.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:29

Zon supersoaker waterpistool mee met heel veel druk er op? En inderdaad de eigenaresse er op wijzen dat alle dierenartskosten voor haar rekening zijn...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:39

Als een eigenaar niks wil met een kat, zal hij ook de DA kosten niet gaan betalen schat ik zo in.
Hopeloze klote situatie.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:45

rien10 schreef:
Als een eigenaar niks wil met een kat, zal hij ook de DA kosten niet gaan betalen schat ik zo in.
Hopeloze klote situatie.

Ja aan eerdere reacties van betreffende dame te horen zal het haar aan haar reet roesten dat honden gewond raken en baasjes daar kosten aan hebben. Als niemand iets wilt doen dan snap ik dat mensen het heft in eigen hand gaan nemen.

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 10:24

Het is inderdaad een hele vervelende situatie, die als maar erger word.

Gisteravond zat hij onder een auto gelukkig zag ik aan mijn hond haar houding dat hij daar zat, en was ik net optijd om hem weer een kledder voor zijn kop te geven.

Waterpistool nog niet geprobeerd met een goede druk erop,
valt te proberen.
Maar dan heb ik ook geen hand vrij om de kat een klap te geven mocht hij de waterpistool niet erg vinden.

Helaas valt hij andere honden ook aan,dus zou uiteindelijk niet de oplossing moeten zijn dat de hele buurt met een water pistool en hun hond gaan lopen.

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 10:32

De reactie om de dierenarts kosten naar de eigenaresse op te sturen en haar aansprakelijk te stellen ben ik het helemaal mee eens.

Echter ik zit er niet op te wachten dat de kat mijn hond blind maakt doordat er een nagel in haar oog komt.

Buiten dat is er een hondeneigenaar een half jaar geleden in de stad zijn Duitse herder verloren omdat die hond door een andere kat was gegrepen.

De kat droeg een vleesetende bacterie bij zich en binnen een paar dagen was hij zijn hond kwijt.

Het is niet zonder risico als een kat jou hond pakt.

Ook heb ik mijn hond geleerd dat ik de dingen voor haar oplos en zij niets mag doen

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 10:39

Ik vraag me toch af of dit soort baasjes van hun kat af willen.

Hier geen tips voor, ik denk dat je inderdaad heel handig een extra riem bij je hebt.
Zo voorkom je mogelijk schade bij jezelf en je hond.
Wij hebben wel last van katten die onze huiskatten probeert aan te vallen door de voor of achterdeur heen.
Dan hoor je ineens een harde klap en zie je onze dame wegrennen met een dikke staart.
Als je dan gaat kijk staat er een trotse kat voor het raam.
Wij flikkeren dan ook een natte spons of slipper naar buiten.
Wat mij betreft mogen katten vaker binnen gehouden worden maar ik weet ook dat dit een onpopulaire mening is.

Misschien kan je bij het juridisch loket of je verzekering alvast proberen te achterhalen wie verantwoordelijk is als de kat aanvalt en er schade is.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 10:41

En wat al eerder genoemd is een zweep/longeerzweep? Wat heb je nu mee?

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 11:33

nevica schreef:
En wat al eerder genoemd is een zweep/longeerzweep? Wat heb je nu mee?

Ik heb nu een extra riem mee waarmee ik heb een klap voor zijn knar kan geven

Zweep zou kunnen moet het wel een lange zijn, mensen zullen zich wel gaan afvragen waarom ik met een zweep en hond loop :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 11:35

Of een vliegenmepper?
Of een tennisracket. Die kun je ook gebruiken om de kat te blokkeren.
Niet om de kat als een bal mee over de heg te torpederen natuurlijk :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 11:37

Lastige situatie en wat een naar mens die eigenaar.

Ik zou toch even de wijkagent proberen, wellicht iemand een keer mee die zo'n aanval goed kan filmen.
De kat veroorzaakt duidelijk overlast en daar zal de eigenaar wat aan moeten doen ivm verantwoordelijkheid. Wellicht leverd een gesprekje door de wijkagent met mw. meer op dan met de buurtbewoners waar ze duidelijk schijt aan heeft.

Wij hebben een agressieve kat een keer op laten halen door de dierenambulance, maar daar kenden we de eigenaar niet van idd.

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 11:39

Cayenne schreef:
Of een vliegenmepper?

_/-\o_ _/-\o_ :') :')
Ik ben een beeld denker :')

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 11:45

Cayenne schreef:
Of een vliegenmepper?

Als dat wel lukt ook doen misschien dan klaar.. }> tja ik ben geen katten mens :7

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 11:49

Elektrische vliegenmepper?

Jemig ik zou echt doodsangsten uitstaan want ik ben bang van katten haha.

Is het een idee om met 2 mensen de hond te lopen? Een houd de hond vast en de ander heeft een sliplijn voor de hond? Als je die heel groot maakt kunt je m hopelijk over de kat zn hoofd doen en dan dicht schuiven zodat je m elk geval gevangen hebt en weet ik waar kunt afgeven.

nevica

snorkel1986 schreef:
Cayenne schreef:
Of een vliegenmepper?

Als dat wel lukt ook doen misschien dan klaar.. }> tja ik ben geen katten mens :7

Nou inderdaad. Als zo'n beest mijn hond aan valt denk maar niet dat ik dan koetsjie koetsjie ga staan doen.

Zou toch de wijkagent even contacteren wat je hiermee kan doen. En anders de dierenambulance bellen met het verhaal dat je niet weet van wie die kat is en die al dagen rondzwerft ofzoiets?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 11:51

Wat een vreselijke situatie TS! Hier lopen er ook een paar katten rond die ook echt op onze hond komen afvliegen, maar gelukkig zijn die wel uiteindelijk op afstand te houden. Maar dit is echt een nachtmerrie, want idd katten kunnen zo’n vreselijke schade aanrichten + ziektes overbrengen op deze manier. Ben ik ook altijd bang voor - en ik ben an zich gewoon een katten mens en heb zelf ook een Maine coon poes waar onze hond gek op is en vice versa, maar ik heb zoooooo een hekel aan dit soort katten en eigenaren wel. Ben ook als de dood ervoor dat zoiets een keer zou gebeuren met m’n hond buiten.

Misschien heb ik er overheen gelezen maar heb je ook al eens naar een pet corrector gekeken? Medpets verkoopt deze oa. Dat werkt denk ik effectiever als een waterpistool - niet elke kat is van water onder de indruk al is dat wel voor nu een goedkope en snelle optie om in ieder geval te testen. Al is het van de zotte natuurlijk dat je idd aan dit soort praktijken moet denken (en zelfs geld zou moeten uitgeven) omdat de eigenaar zich nergens wat van aantrekt < hier zou ik dan idd wat velen al zeggen ook de wijkagent bij gaan betrekken, zeker als meerdere hondeneigenaren hier nu ondertussen de dupe van worden, kunnen jullie je samen pakken.

Die extra riem om mee te slaan is idd ook een goed idee, hopelijk werkt dat een beetje effectief. Ik hoop voor je dat je snel een blijvende oplossing vind, en kunt voorkomen dat dat beest echt schade kan toebrengen aan je hond, want het is idd wel echt vreselijk zo, bah :( Zwaar waardeloos ook hoe die eigenaar erin staat, reageert en niet handelt. Zo iemand zou je toch… Hopelijk kan de wijkagent hierin echt wat betekenen en doordringen bij die eigenaar.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:01

Je weet zeker wie de eigenaar is?
Berichtje op Facebook of Nextdoor whatever wie er nog meer last van heeft, voelt ze zich in iedergeval al wat meer in het nauw gedreven.
Even bellen met een verzekering of je dieren hoe het zit met aansprakelijk stellen en als zij idd verplicht is om te betalen, regelmatig na een aanval met de hond naar de dierenarts voor een controle.
Als meerdere eigenaren dat doen, is ze er zo klaar mee.

Asiel / dierenpolitie bellen en de situatie uitleggen en dan een briefje in de bus bij mevrouw met het nummer wie ze kan bellen als ze van de kat af wilt.

Ze geeft er duidelijk geen zak om en een kat die zó agressief is doet dat niet zo maar dus het beestje heeft ook hulp nodig.. helemaal als hij paar keer per dag klappen op z'n kop krijgt.